کد خبر: 12034
1403/03/24 - 14:17


در همایش مدافعان امنیت غذایی با رویکرد تولید و جمعیت جوان روستایی مطرح شد؛

کشاورزی؛ ضامن امنیت غذایی

مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان از افزایش تولید ماهیانه مرغ در استان و رسیدن آن به حدود سه میلیون قطعه با همان ظرفیت قبلی خبر داد و گفت: کشاورزی ارتباط مستقیم با سفره مردم دارد لذا اهمیت امنیت غذایی با توجه به این مهم وظیفه ما و تولیدکنندگان را سنگین می‌کند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان از افزایش تولید ماهیانه مرغ در استان و رسیدن آن به حدود سه میلیون قطعه با همان ظرفیت قبلی خبر داد و گفت: کشاورزی ارتباط مستقیم با سفره مردم دارد لذا اهمیت امنیت غذایی با توجه به این مهم وظیفه ما و تولیدکنندگان را سنگین می‌کند.

همایش مدافعان امنیت غذایی با رویکرد تولید و جمعیت جوان روستایی همزمان با چهارمین روز از هفته جهاد کشاورزی، با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و جامعه بسیج مهندسین کشاورزی (۲۴ خردادماه) درسالن اجتماعات زیتون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان برگزار شد.

افزایش تولید ماهیانه مرغ در زنجان

روح‌اله حسنی، مدیرکل جهادکشاورزی استان زنجان در این همایش با اشاره به نقش کشاورزی و کشاورزان به عنوان تولیدکننده اصلی، در تامین امنیت غذایی جوامع گفت: امسال تولید ماهیانه مرغ در استان به حدود سه میلیون قطعه با همان ظرفیت قبلی رسیده است.

حسنی اظهار کرد: کشاورزی ارتباط مستقیم با سفره مردم دارد لذا اهمیت امنیت غذایی با توجه به این مهم وظیفه ما و تولیدکنندگان را سنگین می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی مدون و منظم همچنین همراهی گروه‌های دولتی، خصوصی و بسیج کشاورزی در تحقق هرچه مطلوب‌تر مسئله امنیت غذایی و رسیدن به نقطه مدنظر، ادامه داد: وضعیت تولید محصولات کشاورزی در استان خوب است و رشد مطلوبی در تولیدات غذایی اعم از مرغ و گندم در کل محصولات استراتژیک داشتیم از طرفی با وجود سیاست‌های جوانی جمعیت توجه به مقوله تولید غذای سالم حائز اهمیت بیشتری است.

مدیرکل جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه با توجه به وضعیت آب و هوایی امسال هم پیش‌بینی رشد محصولات استراتژیک وجود دارد، ابراز کرد: راهبرد کشور تولید به اندازه ظرفیت است ولی خوشبختانه این سال‌ها  نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت اگر هم وارداتی صورت گیرد صرفا برای ذخیره است‌.

مدیرکل جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه مقوله تولید سخت و سنگین است، ابراز کرد: جهادکشاورزی نقش میان‌دار را دارد و در این راستا بایستی دستگاه‌های خدمت‌رسان در کنار و حمایت‌کننده تولیدکنندگان باشند.

کشاورزی نقش بنیادین در تحکیم پایه‌های نظام دارد

سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان هم با بیان اینکه تولید تنها در بخش صنعت نیست و حوزه کشاورزی نقش بنیادین در تحکیم پایه‌های نظام دارد، بیان کرد: تولیدکنندگان و فعالان عرصه کشاورزی در برابر تحریم‌ها ایستادگی کردند و امروز شاهد آن هستیم که در تامین محصولات استراتژیک مشکلی نداریم.

کرمی تصریح کرد: بسیج در همه صحنه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، دفاعی و غیره تا امروز حضور چشمگیر داشته که نشان می‌دهد این خط همان خط امام راحل است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه امروز کار جهادی برای همه یک تکلیف است، اضافه کرد: بحث اقتصاد مقاومتی و جهش تولید همواره مدنظر و مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و کشاورزی پایه‌های مستحکم کشوری است.

 انتخابات؛ نشانی از اقتدار ملی است

سردار کرمی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه نظام و کشور متعلق به مردم است که همواره در صحنه‌های حیاتی حضور داشتند، اظهار کرد: مردم ما همیشه امتحان خود را پس دادند و این بار هم حضور خود برای انتخابات اقتدار ملی را به نمایش خواهند گذاشت.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه بایستی ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم، تصریح کرد: شهید رئیسی در طول این سه سال فعالیت‌ها و مجاهدت‌های راهبردی داشته است.

به گزارش صدای زنجان در پایان همایش از فعالان عرصه کشاورزی با رویکرد تولید و جمعیت جوان روستایی و عشایری استان زنجان تقدیر به عمل آمد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکشاورزیتولید مرغجهاد کشاورزی
sedayezanjannews.ir/nx12034


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»