کد خبر: 1209
1398/05/27 - 9:57


رئیس کانون کارآفرینان استان گفت:

توقع از دولت یعنی وقت تلف کردن

کسانی که وارد دنیای کارآفرینی می‌شوند باید بیش‌تر بر روی توانایی‌های خودشان حساب کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

مهدی سهرابی- رئیس کانون کارآفرینان استان با اشاره به وضعیت کارآفرینی در کشور، این حوزه را همانند حوزه ساخت‌وساز در کشور دانست که هر کسی به خود اجازه می‌دهد وارد آن شود بدون این‌که فیلتری وجود داشته باشد و در این راه زندگی و وقت خود را می‌گذارند بدون این‌که تخصصی در این مورد داشته باشند.

صمد یوسفی‌اصل در نشست با خبرنگاران گفت: فاصله حرف تا عمل در حوزه کارآفرینی به‌خصوص از سوی دولت‌مردان زیاد است و امیدوارم کسانی که قصد ورود به این حوزه را را دارند به خاطر حرف‌های بدون عمل چنین کاری نکرده باشند.

یوسفی‌اصل افزود: در عمل اتفاقی در مورد حمایت از کارآفرینی رخ نداده است و دورنمایی هم در این حوزه نمی‌بینیم. توقع از دولت به نوعی وقت تلف کردن است و کسانی که وارد دنیای کارآفرینی می‌شوند باید بیش‌تر بر روی توانایی‌های خودشان حساب کنند.

عضو شورای مرکزی کانون‌های کارآفرینی کشور در ادامه اظهار کرد: همان‌طور که در طول جنگ هشت ساله خیلی‌ها خون دادند تا حتی یک وجب از خاک کشور به دست بیگانه نیفتد، در عرصه تولید هم که امروز عرصه جنگ اقتصادی است باید کسانی با نام تولیدکننده باشند تا سرمایه و زندگی خود را فدای اقتصاد، جوانان و آینده کشور بکنند تا سر پا بمانیم. اگر کسی سرمایه یا ایده‌ای دارد نمی‌گویم سراغ کارآفرینی نرود اما باید به این موضوع توجه داشته باشد که در شرایط امروز باید بیش‌تر به دنبال حفظ اقتصاد کشور و تأمین آینده جوانان آن باشد و در این راه احتیاط لازم را هم داشته باشد.

یوسفی‌اصل از راه‌اندازی این کانون در سال 86 در استان خبر داد و با بیان اینکه مهم‌ترین هدف این کانون، نزدیک کردن ایده‌های خلاق به صاحبان سرمایه است، ادامه داد: خوشبختانه خبرنگاران جزو اقشاری از جامعه به‌شمار می‌روند که دارای ایده‌های خلاقانه در حوزه‌های مختلف به‌ویژه عرصه‌های فرهنگی هستند که می‌توان از این ایده‌های استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در طول سه سال گذشته تلاش کرده‌ایم تا ایده‌های خلاق را به صاحبان سرمایه نزدیک کنیم که خوشبختانه موفقیت‌های حاصل شده در این زمینه باعث شده است تا زنجان جزو پنج استان برتر در حوزه کارآفرینی باشد، اظهار کرد: این کانون همانند سایر تشکل‌های بخش خصوصی، نوپا بوده و تلاش کرده است در زمینه شناسایی کارآفرینان و نیز ایفای نقش در جشنواره کارآفرینان برتر عملکرد موفقی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های عرصه کارآفرینی در برهه کنونی این است که فاصله بین شعار تا عمل در این بخش، بسیار زیاد است، گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های این بخش، تمییز دادن کارآفرینان است که متاسفانه نبود فیلتر برای ورود به این عرصه همانند بسیاری از حوزه‌ها باعث شده است تا افرادی وارد این عرصه شده و بعد از مدتی با سرخوردگی از آن خارج شوند که این خود ضربه بزرگی به مقوله کارآفرینی از بعد فرهنگی خواهد زد.

عضو شورای مرکزی کانون‌های کارآفرینی کشور با تاکید بر اینکه به جرأت می‌توان گفت که فقط بخش خصوصی توانسته است در زمینه کارآفرینی کار بهینه‌ای انجام داده و دولت در این زمینه کاری انجام نداده است، خاطرنشان کرد: اگر امروز صحبت از جنگ اقتصادی است، این بدان معنی است که برای حضوری موفق در این عرصه باید به کارآفرینان به‌عنوان افرادی که در خط مقدم این جنگ قرار دارند، اعتماد کنیم.

وی گفت: برای توسعه کارآفرینی در کشور حرکت هایی انجام می شود ولی قدم ها در این مسیر، کوچک است.

یوسفی اصل به ضرورت حرکت به سمت تولید دانش بنیان و صادارت محور تاکید کرد و افزود: صادرات مواد خام هنر نیست و باید کاری کنیم تا ثمره تولید واقعی کشور به دیگر کشورها صادر شود.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز برد تولید واقعی ما بیشتر از کشورهای عراق و افغانستان نیست، بنابراین برای توسعه صادارت گسترده، نیازمند برنامه و عزم جدی هسنیم.

یوسفی اصل اظهار داشت: با وجود چالش ها و مشکلات متعددی که در حوزه تولید در کشور وجود دارد، فعالان این عرصه با وجود به صرفه نبودن فعالیت اقتصادی در تولید، فقط از روی عشق و علاقه خود در این عرصه حضور دارند.

رئیس کانون کارآفرینان استان خاطرنشان کرد: اغلب مدیران دولتی با مطرح شدن مفاهیمی همچون کارآفرینی و اقتصاد دانش بینان طی چند سال اخیر، به جای اقدام های موثر و عملیاتی، بیشتر روی این واژه ها مانور و نمایش داده اند.

یوسفی اصل با بیان اینکه کانون کارآفرینان استان زنجان به مدت ۶ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: شناسایی کارآفرینان، تجلیل از فعالان اقتصادی و تولیدی در جشنواره سالانه کارآفرینان برتر، برگزاری دوره های مختلف، تسهیل گری در ارتباط بین کارآفرینان با سرمایه گذاران و دستگاههای اجرایی، تلاش برای ارتباط هر چه بیشتر با دانشگاهها، تمهیدات برای تجاری سازی ایده ها، اجرای دوره های آموزش کارآفرینی برای دانش آموزان و تولید برنامه های تلویزیونی با همکاری صدا و سیما برای معرفی کارآفرینان برتر، از جمله اقدامات و فعالیت های این کانون است.

وی اظهار داشت: استان از حیث شاخص های مرتبط باکارآفرینی جزو پنج استان نخست در کشور است.

عضو شورای مرکزی کانون های کارآفرینی کشور با بیان اینکه بخش خصوصی و غیر دولتی در حوزه کارآفرینی کارهای بزرگی در کشور انجام داده است، گفت: متاسفانه دولت در این حوزه اقدامات و حرکت قابل توجهی از خودنشان نداده است.

یوسفی اصل در بخش دیگری از سخنان خود، به چالش های خبرنگاران و فعالیت رسانه ها اشاره کرد و گفت: امیدوارم خبرنگاران در جایگاه واقعی خودشان قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که خبرنگاران از جهت مالی و معیشتی دچار مشکل باشند، این موضوع باعث پایین آمدن کیفیت کار رسانه ای نیز می شود.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانکانون کارآفرینان زنجانصمد یوسفی اصلکارآفرینی
sedayezanjannews.ir/nx1209


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»