کد خبر: 12216
1403/04/14 - 9:57


رییس اتاق بازرگانی زنجان از رفتار انقباضی بانک‌ها با رویکردهای محدودکننده و بدون برنامه‌ریزی گلایه کرد؛

فرصت‌سوزی به جای فرصت‌سازی!

صمد یوسفی‌اصل: رفتار انقباضی بانک‌ها با رویکردهای محدودکننده و بدون برنامه‌ریزی و بدون درنظر گرفتن هیچ‌گونه فرصتی برای بنگاه‌های اقتصادی عامل اصلی مشکلات بخش خصوصی است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  لیلا محمدی: رییس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به این‌که سال گذشته، سال دشواری برای فعالان اقتصادی بود، گفت: سال 1402 در مقایسه با سنوات قبل‌تر از ویژگی و تفاوت‌های خاصی برخوردار بود، طوری که کلیه صاحبان صنایع نسبت به آن مسائل و مشکلات اتفاق‌نظر داشته، بویژه رفتار انقباضی بانک‌ها با رویکردهای محدودکننده و بدون برنامه‌ریزی و بدون درنظر گرفتن هیچ‌گونه فرصتی برای بنگاه‌های اقتصادی بود.

صمد یوسفی‌اصل رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان (13 تیرماه 1403) در مراسم گرامیداشت روز صنعت، معدن و اصناف استان که در محل اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد ضمن خوش‌آمدگویی، از مدیران‌عامل و فعالان عرصه صنعت، معدن و اصناف برای یک سال تلاش و مساعی که منتج به حضورشان در این گردهمایی، به‌عنوان برگزیدگان و واحدهای نمونه شده است ابراز خرسندی کرد.

رفتار نادرست بانک مرکزی، منجر به کاهش 30 درصدی صادرات کشور شد

وی با اشاره به این‌که سال گذشته، سال دشواری برای فعالان اقتصادی بود، ابراز کرد: سال 1402 در مقایسه با سنوات قبل‌تر از ویژگی و تفاوت‌های خاصی برخوردار بود، طوری که کلیه صاحبان صنایع نسبت به آن مسائل و مشکلات اتفاق‌نظر داشته، بویژه رفتار انقباضی بانک‌ها با رویکردهای محدودکننده و بدون برنامه‌ریزی و بدون درنظر گرفتن هیچ‌گونه فرصتی برای بنگاه‌های اقتصادی، وصول مالیات‌های سنگین و رفتار نادرست بانک مرکزی در خصوص موضوعات ارزی بود که حجم صادرات کشور را نیز در سال گذشته با کاهش 30 درصدی مواجه کرد.

رییس اتاق بازرگانی زنجان با بیان این‌که یک واحد تولیدی با توجه به تعداد نیروهای فعال به‌مثابه یک سازمان می‌ماند تاکید کرد؛ خواسته فعالان اقتصادی، صنعت‌گران و تولیدکنندگان که البته خواسته زیادی هم نیست این است که  هرگونه تغییر و تصمیم جدید چه در حوزه بانکی، مالیاتی، تامین اجتماعی و غیره باید با درنظر گرفتن فرصتی برای فعالان اقتصادی باشد.

یوسفی‌اصل در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر 4 ماه از سال جاری را پشت سر گذاشته‌ایم و دولت جدید نیز قطعا برای 4 ماه آینده درگیر انتخاب کابینه و وزرای خود خواهد بود بنابراین با عبور از دو سوم سال، منتظر انتفاق تازه‌ای نیستیم و در مجموع، برآوردها و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که امسال نیز تکرار سال قبل است.

رییس اتاق بازرگانی زنجان در پایان با اشاره به این‌که از شنبه هفته آینده، کشور، یک رییس‌جمهور جدید خواهد داشت از زحمات دولت سیزدهم قدردانی کرد.

 فرآیندهای زمان‌بر استعلام و تحقق سرمایه‌گذاری‌ها

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه مسئله عمده کشور این است که نرم‌افزار حکمرانی کشور از دهه ۶۰ به بعد به‌روز نشده است خاطر نشان کرد؛ ما از دوره اتکا به درآمدهای نفتی عبور کرده‌ایم و اکنون شرایط فرق کرده است و به دنبال این هستیم تا مجاری تولید ثروت در کشور افزون شود. 

استاندار زنجان گفت: در حوزه اقتصاد هم چنین مشکلی داریم که اقتصاد ما بر مبنای نفت شکل گرفته است و رشد اقتصادی اغلب از محل درآمدهای نفتی محقق می‌شود.

افشارچی به فرآیندهای زمان‌بر استعلام و تحقق سرمایه‌گذاری‌ها اشاره و ادامه داد: اکنون ۱۷ مرکز داریم که باید به استعلام‌های سرمایه‌گذاری پاسخ بدهند در حالی‌که این روند، واگراست و ما نیازمند این هستیم که فرآیندها همگرا شود.

استاندار زنجان به اهمیت حوزه بازرگانی و تجارت اشاره کرد و گفت: تجارت باید به صورت یک فعالیت مستقل و مجزا تعریف شود در حالی‌که تولید‌کنندگان در کنار مقوله تولید تمرکز در فرآیند بازاریابی و فروش محصولات هم دارند.

 به گزارش صدای زنجان؛ برگزیدگان مراسم روز صنعت، معدن و اصناف استان زنجان در سال ۱۴۰۳به شرح ذیل بود:

حوزه صنعت:

-  واحد بزرگ نمونه صنعتی: شرکت سیم و کابل ابهر

-  واحد متوسط نمونه صنعتی: شرکت پدیده شیمی جم

-  واحد کوچک نمونه صنعتی: شرکت نانو مهیار

-  طرح نمونه صنعتی: شرکت نگین سبز پایداری

-  پیشکسوت نمونه صنعتی: آقای موبد (شرکت لایی ساز)

-  کارآفرین جوان در حوزه صنعت: آقای سپهر نوری فرد (صنایع غذایی سیصد دانه)

حوزه معدن:

-  بهره بردار نمونه معدن روباز: معدن سیمان خمسه-  معدن ساری آغل

-  مکتشف نمونه معدنی: معدن گلستان آباد

-  پیشکسوت نمونه معدنی: آقای امینی

-  صنایع معدنی نمونه: شرکت معدنکاران نسوز شرکت کیمیای زنجان گستران

-  کارآفرین جوان در حوزه معدن: آقای علیرضا امین دستمالچی (واحد سرب و روی شکر بلاغی)

حوزه اصناف:

-   واحد نمونه تولیدی: آقایان حسن باطنی مقدم و حسین نادری

-  واحدهای نمونه توزیعی : آقایان عباس بیات و اکبر عربلو

-  واحدهای نمونه خدماتی: آقایان ابوالفضل مهدیون و مصطفی یمینی

پیشکسوت نمونه صنفی: حاج احمد نسیمی

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانسرمایه گذاریاتاق بازرگانیبانک مرکزی
sedayezanjannews.ir/nx12216


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»