کد خبر: 12243
1403/04/17 - 9:0


صدای زنجان از مطالبه چندساله برای برقراری پرواز زنجان- کیش و توصیه‌های برخی مسئولان برای صبوری مردم جهت تحقق برنامه‌هاگزارش می‌دهد؛

پرواز عجول!

شهروندان زنجانی: چرا زنجان با داشتن فرودگاه همچنان از پرواز زنجان_کیش بی‌نصیب مانده است؟/مدیر فرودگاه زنجان: قول‌ مساعدت در خصوص دایر کردن پرواز زنجان-کیش داده شده است/مدیرکل حوزه و مشاور عالی استاندار زنجان: پیشنهاد شده که تا زمان خنک شدن هوا برای شروع پرواز زنجان_کیش صبر شود

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدیا زنجان نیوز/ فاطمه شمشمیرگر: با وجود مطالبه مردمی در خصوص برقراری پرواز زنجان-کیش اما تاکنون این امکان برای شهروندان زنجانی فراهم نشده است. برخی از مسئولان ذیربط از پیگیری‌های انجام شده و گرفتن قول مساعدت از سوی شرکت‌های هوایی جهت افزودن خط پرواز هوایی زنجان به مقصد کیش خبر می‌دهند. البته مدیرکل حوزه و مشاور عالی استاندار زنجان می‌گوید: پیشنهاد شده که تا زمان خنک شدن هوا برای شروع پرواز زنجان_کیش صبر شود!

امروزه داشتن فرودگاه موجب ارتقا کارایی سیستم حمل و نقل و رشد صنعت گردشگری، توسعه اقتصادی و توسعه شهری می‌شود. اهمیت فرودگاه تا آن اندازه است که آن را از مهم‌ترین عوامل توسعه شهری و زیرساخت‌های توسعه شهری به شمار می‌آورند و نام لوکوموتیو اقتصادی را بر آن نهاده‌اند. داشتن فرودگاه علاوه براینکه مهم‌ترین مزیت جوامع پیشرفته است، می‌تواند برای عوام مردم نیز سفری آسان، سریع، امن، بی‌دردسر و هیجان انگیز را به اقصی نقاط کشور و دنیا به ارمغان آورد. به لطف داشتن فرودگاه می‌توان از سفرهای داخلی جذاب به گوشه و کنار کشور لذت برد و از این سرزمین چهارفصل استفاده بهینه را برد.

با وجود استقرار فرودگاه زنجان و گذشت بیش از ۲۰ سال از تاسیس و استقرار آن در این استان، شهروندان زنجانی اگر دلشان برای سفری آسان و سریع لک بزند، باز هم تنها مشهد مقصد گردشگری و تنها انتخاب آنها خواهد بود چرا که پرواز هوایی برای دیگر مقاصد داخلی در این فرودگاه وجود ندارد.

یکی از شهروندان به صدای زنجان با اشاره به جاذبه‌های تاریخی . تفریحی جزیزه کیش و لزوم بهره‌مندی شهروندان زنجانی از این امکانات تاکید کرده و می‌گوید: خانواده‌های زنجانی که علاقمند به حضور در ایام تعطیلات  در کیش هستند، کم نیست. چرا زنجان با داشتن فرودگاه همچنان از پرواز زنجان_کیش بی‌نصیب مانده است؟

جزیره نیلگون کیش از جمله مشهورترین جزایر دریای عمان است که در شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان واقع شده است. این جزیره با داشتن جاذبه‌های تاریخی و تفریحی فراوان همچون پارک آبی اوشن، کشتی به گل نشسته یونانی‌، جزیره نقره‌فام، تله کابین ملیکامال، پارک دلفین‌ها، منطقه جنگلی آهوان آزاد، کلبه هور، باغ پرندگان، آکواریوم، سواحل ماسه‌ای_ مرجانی، اسکله‌های تماشایی، درخت آرزوها، موزه مردم شناسی، شهر زیرزمینی کاریز، آب انبار پنج بادگیر، تپه خانجانی خان، مسجد سلطانی و غیره هر ساله گردشگران زیادی را از گوشه و کنار ایران و جهان به سمت خود می‌کشاند. در استان زنجان نیز خاک این جزیره نیمه استوایی بسیار محبوب است. تا اندازه‌ای که اکنون سفر هوایی به این منطقه آزاد تجاری از مطالبه جدی شهروندان زنجانی شده است.

یک شهروند زنجانی با بیان اینکه ‌سالهاست که از ساخت فرودگاه زنجان و راه‌اندازی آن می‌گذرد، اما همچنان پروازهای داخلی تنها برای قصد مشهد صورت می‌گیرد، عنوان کرد: چرا وقتی در این استان فرودگاه هست، سفر به دیگر نقاط کشور مهیا نیست.

وی با اشاره به اینکه امروزه سفر به کیش و تماشای مناظر زیبای آن به خوبی جای خود را در میان دل مردم باز کرده است، عنوان کرد: این جای تعجب است که زنجان با داشتن فرودگاه همچنان از این پرواز هوایی پرطرفدار زنجان_کیش بی‌نصیب مانده است.

 قول‌ مساعدت در خصوص دایر شدن پرواز زنجان-کیش

اما بنا بر اظهارات محمد جواد یگانه، مدیر فرودگاه زنجان، پیگیری‌ها در دست انجام است تا خط هوایی زنجان_ کیش نیز برای استفاده شهروندان مهیا شود.

وی در گفت‌وگو با صدای زنجان اذعان داشت که جلساتی پیرامون انجام پرواز هوایی زنجان به مقصد کیش برگزار شده است. همچنین قول مساعدت‌های لازم در این خصوص از سوی شرکت هواپیمایی ماهان و قشم‌ایر به این استان داده شده است.

قول مساعدت از سوی ایرلاین ماهان و قشم‌ایر داده شده

 تا پرواز زنجان به کیش  صورت گیرد

مدیر فرودگاه زنجان با تاکید بر اینکه کمبود ناوگان هوایی وجود دارد، اما تلاش‌ها برای انجام پرواز زنجان_کیش صورت می‌گیرد، عنوان کرد: با توجه به مطالبه مردم نسبت به پرواز هوایی زنجان _ کیش، پیگیری‌های با استاندار محترم و مجموعه عوامل استان صورت گرفته تا سفر هوایی نیز در برنامه کاری قرار گیرد.

یگانه افزود: قول مساعدت از سوی شرکت هواپیمایی ماهان و شرکت هواپیمایی قشم ایر داده شده است تا این پرواز هوایی زنجان به مقصد کیش نیز صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دکتر افشارچی در جریان برگزاری جلسات با تهران هست، اعلام کرد: تاکنون ۲ مرتبه بار جلسه با تهران برگزار شده است و مقرر شده است که پس از انتخابات، پیگیری‌ها مجدداً صورت گیرد.

**پیشنهاد شده که تا زمان خنک شدن هوا برای شروع پرواز زنجان_کیش صبر شود

محسن داودی، مدیرکل حوزه و مشاور عالی استاندار زنجان هم در گفت‌وگو با صدای زنجان با تاکید بر اینکه شرکت هواپیمایی ماهان، قول مساعدت در خصوص اجرای پرواز هوایی زنجان به مقصد کیش را داده است، عنوان کرد: اکنون با توجه به قرار گرفتن در فصل گرم سال، خود کیش نیز با مشکل مواجه است. زیرا دما ۵۰ الی ۶۰ درجه است و زمان مساعدی برای رفتن توریست و گردشگر در این موقع از سال نیست. در این شرایط گردشگر به این جزیره نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه پیشنهادی که در خصوص پرواز زنجان_کیش داده شده، این است که صبر شود، تا هوا خنک شود، بعد این پرواز شروع شود، افزود: چرا که شروع پرواز زنجان به مقصد کیش در این شرایط آب و هوایی و با توجه به اقلیم بسیار گرم جزیره کیش، می‌تواند منجر به شکست این پرواز می‌شود و سناریوی عدم استقبال و تخریب چهره زنجان را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل حوزه و مشاور عالی استاندار زنجان با بیان اینکه تلاش می‌شود که پرواز زنجان _کیش نیز همچون پرواز زنجان به مقصد مشهد با موفقیت صورت گیرد، ادامه داد:  به همین جهت پیشنهاد داده شد که فعلاً این پرواز محقق نشود و در خصوص پرواز مذکور با طمأنینه حرکت شود.

 این مسئول با اشاره به اینکه اکثر کنفرانس‌های اداری، تابستان برگزار می‌شود، زیرا هتل‌ها در این موعد از سال تقریباً رایگان به حساب می‌آید، افزود: از آنجایی که پارامتر ایدئولوژیکی هم وجود ندارد که به عنوان مثال افراد جهت انجام زیارت و اخذ ثواب اخروی راهی سفر به کیش شوند، اغلب برای تفریح و گشت و گذار عازم کیش می‌شوند، پس هیچکس برای انجام تفریح، سلامتی خود را به خطر نمی‌اندازد.

داودی ادامه داد: شرکت هواپیمایی ماهان نیز پای کار آمده است. این ایرلاین ارتباط بسیار خوبی با استاندار زنجان دارد و تا به الان با تمام درخواست‌های استان موافقت کرده است. از آنجایی که این ایرلاین همکاری بسیار خوبی با استان داشته است، حالا این امید هست که دو الی سه پرواز دیگر نیز به مجموعه پروازهای این فرودگاه اضافه شود.

شرکت هواپیمایی ماهان تاکنون به تمام وعده‌های خود عمل کرده است

مدیرکل حوزه و مشاور عالی استاندار زنجان با اشاره به اینکه این شرکت هواپیمایی تاکنون به تمام وعده‌های خود جامه عمل پوشانده، تاکید کرد: شرکت ماهان به عنوان مثال با افزایش ظرفیت هوایی پروازهای زنجان به مشهد موافقت کرده است. اما پیش از این زنجان تنها ۲ پرواز به مشهد داشت.

داودی با بیان اینکه استان‌های همجوار همچون همدان، پرواز به مشهد ندارند، زیرا موفق به پذیرش این پرواز نشده‌اند، عنوان کرد: این در حالیست که همدان جمعیت آن از زنجان به مراتب بیشتر است و با وجود اینکه مذاکرات زیادی را انجام دادند، موفق به انجام پرواز همدان به مشهد نشدند.

وی ادامه داد: استان زنجان موفق به انجام این پرواز شده و تاکنون ۳ پرواز از این شرکت هواپیمایی گرفته است و یک لاین استاندارد توسط این شرکت معتبر به زنجان آورده شد. ایرلاین ماهان اکنون نیز قول داده است که نهایت همکاری را با استان زنجان در خصوص پرواز زنجان به کیش داشته باشد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانشرکت هواپیماییپروازایرلاین
sedayezanjannews.ir/nx12243


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»