کد خبر: 12252
1403/04/18 - 8:30


صدای زنجان از نابسامانی در روند توزیع آگهی‌ها گزارش می‌دهد؛

مافیای آگهی!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان: در خصوص آگهی‌ها؛ برخی از کارمندان اداره ثبت اسناد آدرس اشتباهی به مدیرکل ذیربط داده بودند، برخی از رسانه‌ها نیز از این فضا استفاده می‌کردند و کارمند مربوطه را برای اهداف خود در زمینه اخذ آگهی تامین می‌کردند که البته مدیرکل ثبت به محض اطلاع فرآیند را اصلاح کردند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: به دنبال قطع بیش از 2 ماه آگهی‌های دولتی به روزنامه‌های صدای زنجان و زنگان امروز که این دو رسانه را در آستانه تعطیلی قرار داده است؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان صراحتا مافیای آگهی‌ها را تائید کرد و گفت: در 4 ماهی که عهده‌دار مسئولیت شده‌ام دست بخشی از این مافیای آگهی را کوتاه کرده و بخش باقیمانده نیز در دست اقدام است.

نشست ویژه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و لزوم تبیین و اطلاع رسانی قوانین رسانه‌ای این دوره از انتخابات جلسه‌ای در سوم تیرماه 1403 با حضور مسئولان سیاسی و انتظامی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان و مسئولان و مدیران رسانه‌های استان برگزار شد.

یکی از موارد مطروحه در این نشست؛ مشکل پیش آمده برای تعدادی از روزنامه های سراسری و استانی از جمله دو روزنامه از 3 روزنامه استان زنجان در خصوص رتبه بندی و طولانی شدن اجرای تقاضای این روزنامه ها در خصوص مهلت دوباره برای ارزیابی بود.

قطع آگهی‌های دولتی روزنامه‌های «صدای زنجان» و «زنگان امروز»

در این جلسه تاکید شد؛ همچنانکه در مکاتبات و مراجعات مکرر ذکر شده، متاسفانه روزنامه‌های «صدای زنجان» و «زنگان امروز»، به دلیل اشتباه یک کاربر در تکمیل فرم های خود ارزیابی، علی رغم ارائه همه ی اطلاعات خواسته شده، از چرخه ارزیابی حذف شده اند، درحالیکه این نشریات بلافاصله مشکل پیش آمده را به اطلاع مسئولان ذیربط وزارتخانه رسانده و تقاضای کمک کرده اند و انتظار می رفت همکاران تلاشگر وزارتخانه عنایت بیشتری به مطبوعات محلی در این باره می نمودند، از سوی دیگر در سال های گذشته عدم ارائه خود اظهاری تاثیری در پروسه رتبه بندی نداشت و  داوران محترم خودشان نسبت به ارزیابی و تعیین رتبه اقدام می نمودند کما اینکه در سال گذشته نیز کارشناسان محترم وزارتخانه بر این باور بوده و تاکید کردند که در صورت عدم تکمیل خوداظهاری، داوران  ارزیابی خودشان نسبت به ارزیابی روزنامه ها اقدام خواهند کرد  نه اینکه به طور کامل از روند رتبه بندی حذف شوند.

بنا بر اعلام صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه صدای زنجان؛ در نامه شماره 152969/1402 مورخه 17/04/1402 و شیونامه پیوستی آن هیچگونه اشاره ای به الزام تکمیل خوداضهاری برای رتبه بندی نشده است، با این حال در حاضر ادامه حیات این روزنامه ها در شرایط دشواری قرار گرفته و تلاشهای چندین ساله برای ظهور و بروز این نشریات در آستانه نابودی است و یقین دارید که این روند به دور از انصاف و عدالت بوده و انتظار می رود با ورود مسئولان محترم ودلسوز وزارتخانه، مشکلات پیش آمده برای تعدادی از روزنامه های گرفتار برطرف گردد. بیش از 2 ماه است که ارسال آگهی های دولتی به این روزنامه ها به دلیل مشکل اشاره شده در رتبه بندی قطع شده و همین مساله ، امنیت شغلی حدود 50  نفر از همکاران و خبرنگاران این دو روزنامه را در معرض خطر جدی قرار داده است، مسلما ادامه وضعیت فعلی، تعطیلی ناخواسته این روزنامه ها را در پی خواهد داشت، بنابراین خواهشمند است دستور فرمایید در باره ارزیابی  و اعلام نتایج رتبه بندی این روزنامه ها، ضمن اعطای فرصتی دوباره ، مساعدت لازم را مبذول فرمایند.

 پیگیری‌ها برای مشکل مربوط به قطع آگهی‌های 2 روزنامه

 استان زنجان به کجا رسید؟

اصغر حاج‌علی‌اکبری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان اشتباه این کاربر اداره کل ارشاد استان را نیز به زحمت انداخته است، ادامه داد: با این اوصاف پیگیری‌های لازم از سوی وزارتخانه متبوع صورت گرفته و در آخرین پیگیری‌های صورت گرفته نیزمشخص شده که مسئول ارزیابی‌ رسانه‌ها جهت رتبه‌بندی، به علت درگذشت یکی از نزدیکانش در محل کار خود در یک هفته اخیر حضور نداشته از این رو فعلا موفق به رفع مشکلات پیش روی این دو روزنامه زنجان نشده‌ایم!

البته نماینده روزنامه صدای زنجان خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان گفت که مشکل روزنامه صدای زنجان در خصوص ارزیابی‌ها به حدود 7 الی 8 ماه قبل و قطع آگهی‌های دولتی نیز به حدود 2 ماه قبل برمی‌گردد در نتیجه عدم حضور مسئول ارزیابی رسانه‌های وزارتخانه متبوع در محل کار به علت فوت یکی از نزدیکانش نمی‌تواند دلیل قابل قبولی برای بلاتکلیفی 2 روزنامه استان زنجان باشد.

لزوم ورود قاطعانه اداره کل ارشاد استان زنجان 

و مسئولان نظارتی به موضوع آگهی‌‎ها

همچنین در ادامه یکی از خبرنگاران حاضر در نشست ورود قاطعانه اداره کل ارشاد استان زنجان و مسئولان نظارتی به موضوع آگهی‌‎ها را خواستار شد و از مسئولان ذیربط خواست تا موضوع ارتباط نامتعارف برخی از کارمندان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با یکی از رسانه‌های استان در خصوص توزیع آگهی‌های دولتی را روشن کند.

ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز بر لزوم رفع موانع پیش روی روزنامه صدای زنجان و زنگان امروز از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید و خطاب به مسئولان ذیربط اداره کل ارشاد استان گفت: صدای زنجان یکی از رسانه‌های فعال، منصف و تاثیرگذار استان زنجان است، به محض اطلاع از مشکل رسانه صدای زنجان پیگیری‌های خود را آغاز کرده‌ام و امیدواریم مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در خصوص توزیع آگهی‌ها طبق قوانین موجود و رفع گلایه‌ها ورود کند.

اذعان مدیرکل ارشاد استان زنجان به مافیای آگهی‌ها

حاج‌علی‌اکبری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان صراحتا مافیای آگهی‌ها را تائید کرد و گفت: در 4 ماهی که عهده‌دار مسئولیت شده‌ام دست بخشی از این مافیای آگهی را کوتاه کرده و بخش باقیمانده نیز در دست اقدام است.

وی بر لزوم همکاری اداره ثبت و اسناد استان زنجان و ارگان‌های دولتی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و افزود: طبق قانون؛ توزیع آگهی‌ها وظیفه اداره ارشاد است اما متاسفانه برخی از دستگاه‌های دولتی و اجرایی این مهم را رعایت نمی‌کنند که البته برای حل این موضوع در حال رایزنی هستیم که در صورت عدم حصول نتیجه به ناچار راه دیگری را در پیش خواهیم گرفت.

وی با اذعان به اینکه «اداره ثبت استان زنجان راه کاملا اشتباهی را در حوزه آگهی‌ها در پیش گرفته بود» ادامه داد: البته این فرآیند طی جلسه‌ای که با مدیرکل ثبت استان زنجان داشتیم اصلاح شد. متاسفانه برخی از کارمندان اداره ثبت آدرس اشتباهی به مدیرکل ذیربط داده بودند، البته برخی از رسانه‌ها نیز از این فضا استفاده می‌کردند و کارمند مربوطه را برای اهداف خود در زمینه اخذ آگهی تامین می‌کردند که البته مدیرکل ثبت به محض اطلاع فرآیند را اصلاح کردند.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر اقدامات لازم از سوی اداره ثبت برای واگذاری امورات مربوط به آگهی‌ها جهت سپردن به اداره ارشاد در حال انجام است. حتی شرکت پستی مدنظر نیز انتخاب شده است. ناگفته نماند که موسسه ای که برای انجام امورات مربوط به آگهی اعلام آمادگی کرده بود که به علت فعالیت رسانه‌ای و ذی نفع بودن مسئول این موسسه با واگذاری امورات به ایشان موافقت نشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان دلایل خروج مباحث مربوط به اخذ آگهی از ریل قانونی را «برخی از رسانه‌ها»، «ارگان‌های دولتی» و «اداره کل ثبت اسناد» اعلام کرد و گفت: همانطور که گفته شد طی 4 ماه اخیر با بخش زیادی از این فساد برخورد شد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمافیای آگهیقطع آگهیروزنامه
sedayezanjannews.ir/nx12252


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»