کد خبر: 12253
1403/04/18 - 8:37


صدای زنجان از گلایه متقاضیان وام ودیعه مسکن با توجه به وضعیت اقتصادی گزارش می‌دهد؛

وامِ گرانی

متقاضیان وام ودیعه مسکن: چون نتوانستند تورم و گرانی را کنترل کنند؛ مبلغ وام ودیعه مسکن را افزایش داده‌اند با این وجود هنوز نتوانسته‌اند در واریز به موقع همین وام‌ها هم دستاورد قابل قبولی داشته باشند!/رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان: تعداد زیاد متقاضیان و محدودیت اعتبار موجب تشکیل صف های شلوغ برای دریافت وام ودیعه مسکن در بانک های استان شده است/معاون اقتصادی استاندار زنجان: روند واریز وام ودیعه مسکن در زنجان سرعت می‌گیرد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: اردیبهشت ماه 1403؛ رسانه‌ها از تغییر شرایط دریافت وام ودیعه مسکن خبر داده و اعلام کردند که وام ودیعه مسکن که روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ تعیین‌تکلیف شد؛ در سال جدید با مبالغ بیشتری در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. حتی برخی از رسانه‌ها این اقدام دولت سیزدهم را سورپرایز دولت رئیسی برای مستاجران تعبیر کردند اما تعدادی از شهروندان زنجانی می‌گویند این سورپرایز نیست، اتفاقا نتیجه بی تدبیری مسئولان برنامه‌ریزی است که در کنترل تورم اقدام موثری نکرده‌اند و برای پاسخ به گلایه مردم از جمله مستاجران؛ مبلغ وام ودیعه مسکن را افزایش داده‌اند.

اردیبهشت ماه 1403؛ رسانه‌ها از تغییر شرایط دریافت وام ودیعه مسکن خبر داده و اعلام کردند که وام ودیعه مسکن که روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ تعیین‌تکلیف شد؛ در سال جدید با مبالغ بیشتری در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

بر این اساس؛ وام ودیعه مسکن مستاجران تهرانی به‌عنوان ۲۰۰ میلیون تومان است و برای ساکنان کلانشهر‌ها ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌اند. وام ودیعه مسکن در سایر شهر‌ها به ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد و قرار است امسال روستایی‌ها ۴۰ میلیون تومان وام بگیرند.

معطلی برای دریافت وام ودیعه مسکن

گفتنی است؛ تا قبل از نهایی شدن مبلغ وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۳، رقم تسهیلات مستاجران پایتخت‌نشین ۱۵۰ میلیون تومان بود به طوری که برخی از رسانه‌ها این اقدام دولت سیزدهم را سورپرایز دولت رئیسی برای مستاجران تعبیر کردند هر چند برخی از شهروندان زنجانی می‌گویند این سورپرایز نیست، اتفاقا نتیجه بی تدبیری مسئولان برنامه‌ریزی است که در کنترل تورم اقدام موثری نکرده‌اند و برای پاسخ به گلایه مردم از جمله مستاجران؛ مبلغ وام ودیعه مسکن را افزایش داده‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند در واریز به موقع همین وام‌ها هم دستاورد قابل قبولی داشته باشند! موضوعی که بهزاد کردلو، رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان آن را تائید می‌کند!

بهزاد کردلو، رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان از تداوم ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن در استان خبر داده و می‌گوید: تعداد زیاد متقاضیان و محدودیت اعتبار موجب تشکیل صف های شلوغ برای دریافت وام ودیعه مسکن در بانک های استان شده است که با همکاری بیشتر بانک ها امیدواریم این مشکل مرتفع شود.

پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به دارا بودن سه شرط است و متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار بوده و در حال حاضر فاقد مالکیت باشند و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و اسکان و دارای کد رهگیری بوده و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی بعد از مورخ ۱۴۰۱.۱۰.۱ باشد.

مردم استان می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس http://saman.mrud.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

بنا بر اعلام مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان؛ میزان تسهیلات ودیعه مسکن برای متقاضیان واجد شرایط در استان زنجان به حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت پنج ساله افزایش یافته است، مستاجرینی که از تسهیلات ودیعه مسکن تاکنون استفاده نکردند در اولویت برای دریافت تسهیلات بانکی مذکور هستند.

پرداخت وام ودیعه مسکن به ۷ هزار و ۶۰۷ متقاضیان زنجانی

بهزاد کردلو، رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان (خردادماه 1403) با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۴۱۹ نفر در استان زنجان برای دریافت ودیعه مسکن به بانک معرفی شدند، گفت: از این تعداد ۷ هزار و ۶۰۷ نفر معادل ۳۰ درصد از ثبت نام کنندگان موفق به اخذ این وام شدند.

کردلو با بیان اینکه طی دو سال گذشته بیش از ۲۸ هزار و ۹۲ زنجانی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کردند،گفت: از این تعداد دو هزار و ۹۲۰ نفر رد درخواست شدند.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۴۱۹ نفر از متقاضیان در استان زنجان برای دریافت ودیعه مسکن به بانک معرفی شدند،گفت: در این میان ۷ هزار و ۶۰۷ نفر معادل ۳۰ درصد از ثبت نام کنندگان وام ودیعه مسکن را دریافت کردند که مبلغ دریافتی بیش از ۴۵۵ میلیارد تومان بوده است.

 رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌ و شهرسازی استان زنجان،گفت: دو هزار و ۷۸۷ نفر از متقاضیان وام ودیعه مسکن در استان توسط بانک رد شدند.

روند واریز وام ودیعه مسکن در زنجان سرعت می‌گیرد

حسین محمدی، معاون اقتصادی استاندار زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در خصوص صف طولانی ودیعه مسکن در استان اظهار کرد: در خصوص مسکن؛ پرداخت وام در بانک‌های استان به 6 مدل صورت می‌گیرد نظیر وام مسکن ملی، مسکن روستایی، ساخت خودمالکی‌ها، وام ودیعه مسکن و غیره است.

معاون اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به ثبت سامانه‌ای متقاضی ودیعه مسکن که پس از آن اداره راه و شهرسازی اقدامات لازم برای بررسی و تائید را در دستور کار قرار می‌دهد و در نهایت موارد برای پرداخت وام به بانک عامل اعلام می‌شود، عنوان کرد: در ابتدای سال جاری تعدادی از متقاضیان وام موردنیاز خود را دریافت کرده‌اند، تعدادی از پرونده‌ها در مرحله برررسی اداره راه و شهرسازی هستند، تعدادی نیز در صف دریافت وام بانکی هستند. خردادماه 1403 نیز روند پرداخت وام ودیعه مسکن مطلوب بود.

معاون اقتصادی استاندار زنجان همچنین از پرداخت دیرهنگام تسهیلات وام دیعه مسکن توسط شبکه بانکی خبر داد و گفت: استان زنجان به عنوان پیشتاز در اجرای پروژه نهضت مسکن ملی؛ جزو استان‌های نخست در دریافت وام مسکن ملی بود از این رو تمرکز شبکه بانکی نیز بر اجرای دقیق این موضوع بود که در نهایت سبب شد تا وام ودیعه مسکن با تاخیر پرداخت شود. البته آمارهای مربوط به پرداخت وام مسکن روستایی در استان زنجان نیز مطلوب است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانوام مسکندریافت واممعطلی وام
sedayezanjannews.ir/nx12253


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»