کد خبر: 12272
1403/04/19 - 12:33


مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان:

میزان پرداخت اعتبار ارزش افزوده به شهرداری‌های زنجان ۸۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت میزان پرداخت اعتبار ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان طی سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل ۸۷ درصد افزایش یافت

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت میزان پرداخت اعتبار ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان طی سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل ۸۷ درصد افزایش یافت.

مهدی محمدی روز سه شنبه در دیدار حجت الاسلام سیدعمران حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه، افزود: در سه ماهه امسال چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز مبلغ ۱۷ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال از مالیاتهای دریافتی از محل ارزش افزوده استان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شد که نسبت به سال قبل آن (۱۴۰۱) هفت درصد افزایش داشت.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان افزود: طی سه سال گذشته نیز ۴۲ هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال اعتبار ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین روستاهای فاقد دهیاری استان پرداخت شد.

وی با اشاره به تغییر روند رسیدگی به کلیه پرونده های مالیاتی از سنتی به الکترونیکی، افزود: با این روش و بررسی اطلاعات استخراجی از سابقه سیستمی، تراکنش بانکی و صدور برگه تشخیص مالیاتی، تعارض منافع کمتر شده و رضایت مندی بیشتر مردم و مؤدیان نسبت به اخذ مالیات و شفاف سازی و عدالت محوری تحقق یافته است.

پرداخت مالیات باید فرهنگسازی و ترویج شود

امام جمعه شهرستان سلطانیه نیز در این دیدار، گفت: تبلیغات برای پرداخت مالیات یک نوع امر به معروف است که باید با فرهنگسازی بیش از پیش تبلیغ شود.

حجت الاسلام حسینی نسب، پرداخت مالیات را امری اجتناب ناپذیر دانست و افزود: پرداخت مالیات باید مورد توجه جدی قرار گیرد و پیگیری مطلوب اداره کل امور مالیاتی در راستای فرهنگسازی آن صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغ پرداخت مالیات با فرهنگسازی باید در اولویت باشد، اظهار داشت: عملکرد اداره کل امور مالیاتی در فرهنگسازی و جلب مردم نسبت به پرداخت مالیات بسیار مهم است و برای تحقق اهداف، شفاف سازی در خصوص محل هزینه کرد مالیات و اقناع افکار عمومی اهمیت زیادی دارد.

حسینی نسب، وصول مالیات را در جهت رفاه هر چه بیشتر عموم مردم بیان کرد و یادآور شد: میزان رضایت مندی مردم از خدمات امور مالیاتی در زنجان افزایش یافته است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمالیاتفرهنگسازیارزش افزوده
sedayezanjannews.ir/nx12272


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»