کد خبر: 12283
1403/04/20 - 15:28


رییس دومین آفرین‌واره بین المللی راوی عشق:

دومین آفرین‌واره راوی عشق در زنجان به صورت بین المللی برگزار می‌شود

رییس دومین آفرین‌واره بین المللی راوی عشق از برگزاری این جشنواره به صورت بین المللی در استان زنجان خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ اصغر حاج علی اکبری  رییس دومین آفرین‌واره بین المللی راوی عشق در نشست خبری دومین آفرین واره بین المللی راوی عشق(فیلم و عکس)، افزود: این آفرین‌واره یکی از ۶ برنامه فاخر قرارگاه شهید آوینی است که قرار بود در سطح ملی برگزار شود ولی با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود تصمیم گرفته شد برای توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی به صورت بین المللی برگزار شود.

وی اضافه کرد: این آفرین‌واره با توجه به اشتهار استان زنجان به پایتخت شور و شعور حسینی، رویداد ارزش آفرینی در عرصه هنری زنجان خواهد بود.

حاج علی اکبری افزود: این آفرین‌واره از ۲۳ تا ۳۰ تیر برگزار می‌شود و شامل بخش فیلم و عکس است که در حوزه فیلم مستند و داستانی و در عکس هم در دو قسمت دوربین های حرفه ای و پویش مردمی با تلفن همراه را شامل می شود که در قالب فراخوان منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: آفرین‌واره راوی عشق با مشارکت ۲ پایگاه مهم مذهبی استان شامل حسینیه و زینبیه اعظم زنجان برگزار خواهد شد.

دبیر این آفرین واره نیز در این نشست، گفت: سال گذشته اولین سوگواره ملی راوی عشق در سطح ملی برگزار شد و امسال با پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

فرید احدیان تصریح کرد: با انتشار فراخوان این آفرین‌واره، ۲۶ عکاس از ۱۷ کشور در بخش بین المللی درخواست دادند که ۱۳ عکاس از ۱۰ کشور انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ملی نیز ۱۸۶ عکاس از ۲۴ استان درخواست شرکت داشتند که ۳۲ عکاس از ۱۸ استان انتخاب شدند.

احدیان اظهار داشت: در بخش محلی نیز ۶۵ درخواست ارایه و ۳۳ عکاس انتخاب شدند که در مجموع ۷۸ عکاس در بخش های مختلف، جلوه های ویژه محرم زنجان را پوشش خواهند داد.

وی گفت: در بخش فیلم، فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای تعریف شد که ۱۶ گروه ۲ تا سه نفره درخواست دادند که ۱۰ گروه انتخاب شدند.

احدیان افزود: در خلال این آفرین‌واره چهار کارگاه آموزشی فیلم و عکس خواهیم داشت.

وی افزود: سال گذشته ۳۳ عکس منتخب داشتیم که این عکسها در قالب نمایشگاه ظرف یک هفته در اماکن مقدس زنجان از جمله امامزاده سید ابراهیم و حسینیه و زینبیه اعظم و مسجد ثارالله به نمایش گذاشته خواهد شد.

منبع/ ایرنا

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانآفرین‌وارهبین المللیفیلم و عکس
sedayezanjannews.ir/nx12283


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»