کد خبر: 1234
1398/06/09 - 1:58


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان:

تأمین هزینه‌ها با منابع خدادادی ممکن نیست

ساختمان شماره دو امور مالیاتی به بهره‌برداری رسید

پایگاه خبری صدای زنجان

صدای زنجان- ساختمان شماره دو اداره‌کل امور مالیاتی استان چهارشنبه هفته گذشته به بهره‌برداری رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در این آیین مالیات را یکی از مکانیزم‌های رسیدن به عدالت اجتماعی خواند و گفت: به استناد تئوری‌های بخش اقتصاد، دولت و نظام مالیاتی خوب دو عامل مهم برای پیشرفت اقتصاد عمومی است که در این بین، نظام مالیاتی صحیح مورد تاکید قرار گرفته است.

فرامرز نیک‌سرشت افزود: به استناد تجربه نیز موفقیت در بخش عمومی اقتصاد، نیازمند نظام مالیاتی خوب و مطلوب است.

وی اظهار داشت: تامین هزینه‌های عمومی جامعه، رضایتمندی اکثریت مطلق جامعه، بالا بردن سطح مطالبه‌گری مردم و افزایش سطح نظارت ملت بر دولت از مهم‌ترین آثار و ویژگی‌های وجود نظام مالیاتی خوب و نظام‌مند در کشور است.

نیک‌سرشت خاطرنشان کرد: دولت به عنوان مظهر حاکمیت، متولی تامین نیازها و هزینه‌های عمومی جامعه مانند امنیت، بهداشت، آموزش، مدنیت، شهرسازی، زیربنایی و زیرساخت‌ها است که تامین بخشی از این‌ها از محل وصول مالیات، ممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین هزینه‌های عمومی جامعه فقط با تکیه بر منابع خدادادی ممکن نیست، ادامه داد: بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته مانند ژاپن و کره جنوبی بدون داشتن منابع خدادادی و تنوع معدنی و فقط با تلاش برای تامین هزینه‌های عمومی از راه‌های دیگر از جمله وصول منظم مالیات توانسته‌اند در ردیف کشورهای توسعه‌یافته تراز اول جهان قرار گیرند.

معاون استاندار زنجان گفت: تامین هزینه‌های عمومی، رضایتمندی اکثریت مطلق جامعه را در پی دارد و جلب رضایت ملت در سایه ارائه خدمات عمومی مطلوب و مناسب است.

وی بالا بردن سطح مطالبه‌گری بحق و بجای مردم را ویژگی سوم عملکرد دولت و نظام مالیاتی خوب خواند و تصریح کرد: مطالبه‌گری بجا وقتی اتفاق می‌افتد که پرداخت کننده مالیات، خود را دخیل و سهیم در تامین منابع کشور بداند.

نیک‌سرشت خاطرنشان کرد: ویژگی اصلی و نهایی، افزایش سطح نظارت ملت بر عملکرد دولت است.

استاندار زنجان تاکید کرد: باید به حدی از سطح فرهنگی، خودباوری، شفافیت، توانمندی و خودآگاهی برسیم که جامعه در این خصوص متقاعد شود و به پرداخت مالیات افتخار کند.

نیک‌سرشت، دریافت مالیات از طریق خوداظهاری مودیان را اقدام مطلوب و حرکت رو به جلو خواند و اظهار داشت: حرکت رو به بهبود است اما هنوز تا رسیدن به دولت ایده‌آل فاصله داریم و وجود فضاهای مازاد نیمه‌تمام به دلیل محدودیت اعتبار نشان از نبود نظام مالیاتی ایده‌آل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های در دست اقدام را از برکات هفته دولت بیان کرد و گفت: ۲ مقطع زمانی دهه فجر و هفته دولت، فرصتی است تا پروژه‌های در دست اقدام، تکمیل شده و به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به اینکه شهید رجایی تنها ۲۷ روز نخست‌وزیر کشور بود، خاطرنشان کرد: صداقت، شجاعت، پاکی و اخلاص این شهید سبب شد که در تاریخ کشور جاودانه شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان نیز در این آیین گفت: هر ریالی که به به خزانه دولت واریز می‌شود مانند گلوله‌ای است که توان حرکت را از دشمن می‌گیرد و هر عمران و آبادانی بارقه امیدی در دل دوستان و مردم ایجاد می‌کند.

میرحیدر رضوی افزود: مجموعه امور مالیاتی استان در چهار شهرستان استان با 11 ساختمان و 462 کارمند مشغول خدمت‌رسانی هستند. در اواخر دی‌ماه سال سال گذشته چهار اداره امور مالیاتی مربوط به محدوده‌های شمال‌غربی شهرستان زنجان تفکیک شدند و با توجه به اتمام ساخت ساختمان شماره دو، از ابتدای بهمن ماه سال گذشته این اداره‌ها در ساختمان جدید مستقر شدند.

عملیات ساخت ساختمان شماره دو امورمالیاتی زنجان به طور رسمی از سال 95 با اعتباری حدود 11 میلیارد تومان با زیربنای حدود 4 هزار متر نربع در پنج طبقه ساخته شده است. 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانامور مالیاتی زنجانمیرحیدر رضویفرامرز نیک سرشت
sedayezanjannews.ir/nx1234


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»