کد خبر: 12399
1403/05/06 - 8:35


بررسی یکی از وعده‌های دولت سیزدهم؛

وعده غیرممکن

مدیرکل ورزش و جوانان استان، عملی شدن وعده دولت سیزدهم مبنی بر بهره‌برداری از فازنخست استادیوم 15 هزار نفری زنجان تا پایان شهریورماه امسال را غیرممکن دانست

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: در حالی که مرحوم سیدابراهیم رئیسی، در جریان سفر سال 1402 به استان زنجان طی ضرب‌الاجلی بر تکمیل و قابل بهره‌برداری شدن فاز نخست مجموعه ورزشی 15 هزار نفری گاوازنگ زنجان در شهریورماه امسال تاکید کرده بود؛ طبق اظهارات مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان این پروژه که بخشی از آن نیز در حال مستهلک شدن است؛ پایان تابستان نیز تکمیل نخواهد شد!

ورزشگاه در حال ساخت ۱۵ هزار نفری زیتون زنجان، یک استادیوم فوتبال با حدود ۶۰ هزارمتر مربع زیربنا، یکی از پروژه‌های عمرانی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است که در شمال شهر در کنار مجموعه تفریحی گاوازنگ احداث می‌شود.

این پروژه عمرانی یکی از طرح‌های مهرماندگار دولت نهم بود که از سال ۸۴ کار ساخت آن آغاز شده که همچنان ادامه دارد و ساخت آن به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور واگذار شده بود.

ابتدا قرار بود این طرح طی چهار سال در کنار مجتمع تفریحی گاوازنگ شهر زنجان به بهره‌برداری برسد اما روند اجرای آن از آنچه تصور می رفت طولانی‌تر شد به طوری که پس از گذشت 19 سال و با ضرب الاجل رئیس دولت سیزدهم برای تکمیل؛ هنوز این مجموعه ساخته نشده و حتی هر اقدامی که برای ساخت صورت گرفته قبل از قابل استفاده شدن؛ مستهلک شده است.

مرحوم سیدابراهیم رئیسی، شهید جمهور ۱۶ دی ماه سال 1402 در جریان بازدید از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان (مجموعه ورزشی زیتون)؛ دستور داد ضمن واگذاری ادامه عملیات احداث از وزارت ورزش و جوانان به استان و تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن، این پروژه حداکثر تا پایان شهریور ماه سال 1403 آماده بهره‌برداری شود.

مدیر کل ورزش و جوانان زنجان در خصوص بازدید رییس جمهوری وقت از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری استان زنجان گفت: رئیس جمهوری در جریان بازدید از این پروژه دستور دادند که انتقال این استادیوم از شرکت توسعه به اداره کل ورزش و جوانان استان تسریع شود. آقای رئیس جمهور طی دستوری که صادر کردند، این بود که پروژه مذکور که پیش از آن ملی بود و متولی آن شرکت توسعه و تجهیز بود در اختیار استان زنجان قرار گیرد. موضوع دوم نیز تسریع در تامین اعتبار برای ادامه اجرای پروژه بود که مقرر شد تا پایان شهریورماه 1403 پروژه تکمیل شود..

اما به گفته جواد بازرگان؛ با توجه به پیچیدگی فنی در روند اجرای پروژه، انتقال اعتبارات مالی از ردیف ملی به استانی، مجموعه استان زنجان پس از پیگیری‌های مداوم، پایان اردیبهشت ماه امسال موفق شدند تا این نقل و انتقالات محقق شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات پیش‌بینی شده برای سال 1403 نیز تامین شده است، اضافه کرد: بخشی از اعتبارات مورد نیاز مربوط به سال 1402 نیز محقق شده که در سال جاری هزینه می‌شود. با توجه به زمانبر شدن پروسه اجرا، روند اجرا، سرعت گرفته است. البته با توجه به اینکه پروژه نزدیک به 19 سال به طول انجامیده و در معرض باد، گرما، سرما و سایر عوامل محیطی بوده است طبیعتا در این مدت مستهلک می‌شود از این رو یکسری مقاوم‌سازی نیز باید اتفاق بیفتد که قرارداد لازم نیز منعقد شده است. تمام تلاش این است در روند اجرای پروژه تمامی استانداردها در نظر گرفته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان افتتاح پروژه ورزشی 15 هزار نفری گاوازنگ زنجان در شهریورماه امسال را غیرممکن دانسته و در خصوص زمان پیش بینی شده برای افتتاح این پروژه به صدای زنجان می‌گوید: اصلا نمی‌توان در خصوص زمان افتتاح پروژه اعلام نظر کرد اما همت مجموعه استان زنجان این است که چون پروژه (تکمیل پروژه)، یادگار شهید بزرگوار، سیدابراهیم رئیسی است باید در اسرع وقت قابل بهره‌برداری شود. با توجه به توان بالای پیمانکار و مشاور بومی زنجان، این روند دور تندی به خود گرفته است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانوعده دولت سیزدهمورزش جواناناستادیوم 15 هزار نفری
sedayezanjannews.ir/nx12399


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»