کد خبر: 1240
1398/06/09 - 2:10


درخواست عضو شورای شهر از شهردار:

آمار افراد جذب شده در شهرداری را بدهید

دیگر عضو شورا: مردم از وضعیت حمل‌ونقل عمومی ناراضی‌اند

پایگاه خبری صدای زنجان

الهام احمدی- هشتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان 6 شهریور ماه برای نخستین بار به ریاست حمیدرضا حمیدی و با حضور اعضای شورای شهر و شهردار در غیاب امامعلی دادخواه برگزار شد.

از مهم‌ترین دستور جلساتی که تصویب شد، درخواست صدور مجوز ترک تشریفات واگذاری اجرای سامانه یکپارچه اتوبوس‌رانی به مبلغ 300 میلیون تومان به شرکت گارنو پرگاس، انعقاد قرارداد با صدا و سیما برای تولید و پخش برنامه تلویزیونی 20 دقیقه‌ای به مدت 80 دقیقه از قرار دقیقه‌ای 200 هزار تومان و برای 6 ماه آینده مجموعاً 200 میلیون تومان و خرید هالتر برای هیئت وزنه‌برداری زنجان بود.

در ابتدا حمیدی، رئیس شورای شهر زنجان در نطق کوتاه پیش از دستور خود صرفاً به مناسبت‌های پیش‌رو نظیر روز پزشک و قرارگیری در هفته دولت اشاره کرد و گفت: انتخاب شهرداری زنجان به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی نیز حاصل تلاش مجموعه شهری است.

نگران بهره‌گیری از امکانات شهرداری برای تبلیغات برخی کاندیداها هستم

در ادامه مسعود مرادخانی، عضو شورای اسلامی شهر زنجان به نزدیک شدن انتخابات امسال و یارگیری کاندیداها اشاره کرد و گفت: ضمن این‌که از دستگاه‌ها انتظار ایجاد زمینه مشارکت پرشور را داریم از شهرداری توقع می‌رود که تبلیغات در این نهاد را ممنوع کرده و مدیران و کارشناسان به جای تمرکز بر رسیدگی به مشکلات مردم، خود را درگیر تبلیغات کاندیداها نکنند. نگرانی بنده از این است که امکانات شهرداری در راستای این تبلیغات استفاده شود.

وی به موضوع جذب نیروی انسانی در مجموعه شهرداری که در سرانه‌ها و فضای مجازی نیز مطرح است، اشاره کرد و گفت: از شهردار می‌خواهم برای جلسه آینده آماری از اعضای جذب شده در حوزه‌های مختلف شهرداری ارائه کنند تا کم و کیف افراد جذب شده مشخص شده و بدانیم خبرهایی که در این حوزه منتشر شده است آیا واقعیت دارد یا صرفاً حاشیه‌سازی برای شهرداری و شوراست؟

وی همچنین به بحث عدم پیشرفت برخی از پروژه‌های عمرانی در شهر اشاره کرد و یادآور شد: برخی از پروژه‌ها در بودجه عمرانی سال گذشته و امسال شهرداری عنوان شده بود ولی نمی‌دانم علت عدم پیشرفت این پروژه‌ها چیست؟ برای مثال تقاطع شیخ فضل‌اله جمهوری، امتداد ۲۴ متری اعتمادیه، گزارشی از وضعیت تملک املاک در این محدوده، باغ هاشم‌نژاد و احداث ساختمان اداری که باید در این زمینه تمهیدی اندیشیده شود.

مرادخانی از شهردار خواست تا جلسه آینده گزارشی از وضعیت پروژه‌های مذکور را به شورا ارائه کند.

تجهیز کارگاه پروژه سبزه‌میدان تا 10 روز آینده

در ادامه مسیح‌اله معصومی، شهردار زنجان در ابتدا توضیحی از وضعیت پروژه سبزه‌میدان ارائه داد و گفت: خوشبختانه بعد از یک سال و اصلاح طرح برای سومین بار، در نهایت پیمانکار پروژه انتخاب شد، پیمانکار منتخب تضامین لازم را ارائه داده و قرارداد امضا شده و مدیر پروژه نیز معرفی شده است و در مدت 10 روز آینده، تجهیز کارگاه پروژه سبزه‌میدان انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که مدت انجام پروژه در قرارداد 24 ماه قید شده است و پیمانکار به ازای هر ماه تاخیر در تحویل پروژه جریمه می‌شود، خاطرنشان کرد: میزان جریمه تأخیری که در حال حاضر لحاظ کردیم بسیار بیشتر از مبلغی است که در آگهی مناقصه عنوان شده بود.

شهردار زنجان با تأکید بر این‌که پیمانکار به ازای هر ماه تأخیر در تحویل پروژه به میزان یک و نیم میلیارد تومان جریمه می‌شود در حالی که در آگهی مناقصه این میزان 150 میلیون تومان بود، بیان کرد: مشوق‌های لازم برای پیمانکار در صورت تحویل زودتر از موعد نیز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این‌که محل اداری در اختیار پیمانکار و مدیر پروژه در کنار ارگ زنگان قرار داده شده است، یادآور شد: پیمانکار از محل بازدید کرده و فازبندی اولیه اجرای پروژه نیز پیشنهاد داده شده است.

برطرف شدن 80 درصد نواقصی پارک‌سوارها

این مسئول در زمینه وضعیت سامانه اتوبوس‌رانی با گذشت دو ماه از فعالیت خود، به رفع  80 درصد از نواقصات پارک‌سوارها اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مسیرهای ویژه نیز کارایی لازم را ارائه می‌دهند.

وی به رصد مکرر زمان حرکت اتوبوس‌ها از پایانه‌ها و ثبت تأخیرها اشاره کرد و گفت: بیشترین زمان تأخیر در حرکت اتوبوس‌های ثبت شده در سیستم 2 دقیقه است.

معصومی در پاسخ به اعتراض نصیری به آمار رضایت‌مندی که از سامانه اتوبوس‌رانی ارائه شد، گفت: در مورد فضاهای شهری چند عارضه وجود دارد که در مورد طرح اتوبوس‌رانی نیز صدق می‌کند این‌که هر تغییر و تحولی با وجود جوانب مثبت، همواره با مخالفت‌هایی مواجه است همانطور که در پروژه امام حسن مجتبی(ع) شاهد مخالفت‌هایی بودیم اما امروز با سیل تقدیر و تشکر مواجه هستیم.

وی با اشاره به این‌که امروز مردم دیدگاه مثبتی نسبت به مجموعه مدیریت شهری دارند، افزود:  کارهای بسیاری در شهر انجام شده است اما متأسفانه این طور باب شده که همیشه منتقدان با جراید مصاحبه کرده و یا به ما مراجعه می‌کنند.

ضرورتی برای ساخت ساختمان جدید نداریم

شهردار زنجان همچنین در ارتباط با بحث مشکلات شهرداری در حوزه ساختمانی نیز این توضیح را داد:  بنده به دنبال این نیستم که ساختمان‌های متعدد برای شهرداری بسازم، بلکه در زنجان ساختمان‌های بسیاری ساخته شده که با قیمت مناسبی می‌توان آن‌ها را خریداری کرده و یا ساختمان‌های بلااستفاده و رها شده را شناسایی و بازیابی کنیم تا از این طریق مشکل چند سازمان حل شود.

وی با اشاره به این‌که به استاندار و فرماندار نیز گفتم که به جای صرف هزینه‌های گزاف برای ساختمان‌سازی از ساختمان‌های رها شده و بلااستفاده می‌توان برای استقرار سازمان‌ها و مناطق شهرداری بهره‌ برد، بیان کرد: احداث ساختمان استاندارد و مجهز برای شهرداری مرکز در دستور کار قرار دارد.

هر کاری می‌کنیم ایراد می‌گیرند

معصومی در واکنش به سخنان یکی از اعضای شورا در ارتباط با سامانه اتوبوسرانی بیان کرد: «برخی اوقات صحبت‌هایی می‌شود که مجموعه شهری را به حاشیه می‌برد، کشور الان اتوبوس ندارد، آنوقت ما که اتوبوس 30 میلیون تومانی خریداری کرده‌ایم، اعتراض می‌کنند.»

وی در ادامه گفت: « نمی‌دانم، چرا اینطور برخورد می‌شود، وقتی اتوبوس فرسوده را تعمیر و بازسازی می‌کنیم یک ایراد می‌‌گیرند، اتوبوس خودمان را بازسازی می‌کنیم یک ایراد دیگری گرفته می‌شود، وقتی اتوبوس اسقاطی خودمان را 30 میلیون تومان فروختیم و اتوبوس بازسازی شده را 30 میلیون تومان خریداری کرده‌ایم، کجای این کار بد است».

شهردار زنجان تصریح کرد: «ما اتوبوس بازسازی شده را به قیمت 30 میلیون تومان از مشهد خریداری‌ کرده‌ایم، می‌گویید از مشهد خریداری شده است؟ یک طرح و ایده درست انجام شده و ما نیز در استان به دنبال اجرای آن هستیم، می‌گویید تقلید شده است، در حالی که چه اشکالی دارد، وقتی در دین اسلام نیز به تقلید تأکید شده ما نیز این کار را بکنیم، کاری که درست است را انجام دهیم.»

عرضه مدیریت کردن نداشته باشیم شیک‌ترین اتوبوس هم به درد نمی‌خورد

معصومی با تأکید بر این‌که تنها راه برون رفت از مشکل ترافیک شهر زنجان تقویت حمل و نقل عمومی است، بیان کرد: وقتی ما عرضه نداریم که اتوبوس را درست مدیریت کنیم، برویم شیک‌ترین اتوبوس‌ها را هم بخریم نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم چرا که مدیریت اتوبوس، فرستادن چند کارمند به خیابان نیست، بلکه با نرم‌افزار درست می‌شود، ما از تهران و اصفهان چه چیزی کم داریم که نتوانیم مثل آن‌ها عمل کنیم؟

وی در پاسخ به اعتراض یکی از اعضای شورا مبنی بر صرف هزینه کلان برای انجام مطالعات طرح گفت: چرا این را مطرح می‌کنید وقتی که صرف هزینه کلان برای مطالعات طرح واقعیت ندارد؟ دوستان رسانه هم فکر کنند، چه اتفاقی افتاده است.

ضرورت انجام نظرسنجی علمی و مستند از میزان رضایتمندی مردم در طرح اصلاح خطوط اتوبوس‌رانی

احمد نصیری یکی از اعضای شورای شهر به گزارش شهردار از میزان رضایتمندی مردم از طرح اصلاح خطوط اتوبوس‌رانی اعتراض کرد و گفت: بهتر است، گزارشات در این حوزه مستند باشد تا ببینیم آیا واقعاً مردم به همان میزان که شهرداری ادعا دارد، از طرح راضی هستند یا خیر؟ چرا که مراجعات مردمی به ما خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.

وی ضمن تأکید بر ضرورت انجام نظرسنجی علمی و دقیق و مستند از رضایتمندی مردم خاطرنشان کرد: باید کاملاً روشن شود که به میزانی که ما از اجرای طرح رضایت داریم مردم نیز راضی‌اند یا خیر.

این عضو شورای شهر همچنین در انتقاد به عدم پیشبرد امور در بحث ساختمان‌های شهرداری یادآور شد: وضعیت ساختمان‌های شهرداری خوب نیست اما در طول دو سال گذشته علی‌رغم تأکیدات مستمر هیچ اقدامی در این رابطه رخ نداده است.

تعامل با رسانه‌ها جاده دو طرفه است

سجاد خدایی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در دفاع از لایحه انعقاد قرارداد با صدا و سیمای مرکز زنجان تصریح کرد: تعامل با رسانه‌ها همانند جاده دو طرفه بوده و نقش مهمی را ایفا می‌کند از همین رو مردم نیز انتظار اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی خدمات ارائه شده از سوی شهرداری را دارند که این امر با استفاده از رسانه‌ها میسر می‌شود.

وی ادامه داد: « وقتی در محافل مردمی حاضر شده و با گلایه‌‌های مردم مواجه می‌شویم با ارائه توضیحاتی به آن‌ها با این واکنش مواجهیم که چرا اطلاع‌رسانی نشده است و همین جواب یعنی اهمیت اطلاع‌رسانی در این حوزه بالاست.»

در پایان عباس راشاد، عضو هیئت رئیسه شورای شهر زنجان نیز به ضرورت فعال‌سازی کمیته بازگشایی مدارس در شهرداری اشاره کرد و افزود: با توجه به نزدیک شدن ایام بازگشایی مدارس حضور شهرداری در مدارس باید فعالانه باشد که این امر نیاز به آمادگی و برنامه‌ریزی در قالب کمیته ویژه دارد.

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشورای شهر زنجانجذب نیروی شهرداری زنجانشهرداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1240


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»