کد خبر: 12493
1403/05/15 - 9:54


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان:

حجم ورودی آب به سدهای زنجان منفی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: خوشبختانه در بهار امسال شاهد بارش‌های خوبی در سطح استان بودیم ولی این بارش‌ها باز نتوانستند آمار ورودی آب به سدهای زنجان را مثبت کنند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدا نیوز/ اکبر باقری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در زنجان اظهار داشت: خوشبختانه در بهار امسال شاهد بارش‌های خوبی در سطح استان بودیم ولی این بارش‌ها باز نتوانستند آمار ورودی آب به سدهای استان را مثبت کنند.

وی با بیان اینکه فعلاً آب‌های موجود در چهار سد مهم استان تهم، گلابر، تالوار و کینه‌ورس زیر نصف ظرفیت هستند، مطرح کرد: از مردم تقاضا داریم در این روزهای گرم سال، تا حد توان صرفه‌جویی در مصرف آب را رعایت کنند. در این روزهای گرم سال مصرف آب به‌شدت افزایشی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: همچنان میزان ورودی آب به سدهای استان نسبت به سال قبل و همینطور میانگین بلند مدت منفی است و این نشان دهنده آن است که حجم بارش‌ها در سال آبی جاری کاهشی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه میانگین سدسازی در زنجان نسبت به دیگر استان‌ها خصوصاً استان‌های همجوار پایین است، متذکر شد: در دهه‌های گذشته باید نسبت به احداث چند سد بزرگ در شهرستان‌ها خصوصاً شهرستان طارم اقدام می‌شد ولی متأسفانه این موضوع انجام نشده است و امروزه با کمبود و بحران آب در استان مواجه هستیم. برای رفع نیاز آب زیتون‌های طارم، در هفته گذشته آب مورد نیاز از سد آیدوغموش استان آذربایجان شرقی تهیه شد

منبع/ تسنیم.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانسدسازیبارش بارانحجم آب
sedayezanjannews.ir/nx12493


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»