کد خبر: 12496
1403/05/15 - 12:58


سفر سفیر ژاپن به زنجان کنسل شد

در حالی که جلسه هماهنگی حضور ژاپن در زنجان با حضور دکتر نادعلی نماینده وزارت امور خارجه در استان، دکتر صفوی مدیر کل میراث فرهنگی و دکتر فیروزفر شهردار زنجان در یکشنبه 14 مردادماه برگزار شده بود؛ یک منبع آگاه در گفت‌وگو با صدای زنجان از کنسل شدن این سفر خبر داد و گفت: قرار بود برای بخشی از تعاملات این سفر انجام شود که بنا به دلایلی این سفر لغو شد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: در حالی که جلسه هماهنگی حضور ژاپن در زنجان با حضور دکتر نادعلی نماینده وزارت امور خارجه در استان، دکتر صفوی مدیر کل میراث فرهنگی و دکتر فیروزفر شهردار زنجان در یکشنبه 14 مردادماه برگزار شده بود؛ یک منبع آگاه در گفت‌وگو با صدای زنجان از کنسل شدن این سفر خبر داد و گفت: قرار بود برای بخشی از تعاملات این سفر انجام شود که بنا به دلایلی این سفر لغو شد.

گفتنی است؛ آذرماه 1400 سفیر ژاپن به زنجان سفر کرد و در این سفر نیز 9  پیشنهاد همکاری بین استان زنجان و کشور ژاپن در زمینه گسترش مناسبات تجاری دو طرف ارائه شد.

برنامه بازديد سفير وقت ژاپن ( آیکاوا کازوتوشی) از كارخانه جي تي آي با حضور علی یگانه فرد رئیس وقت اتاق بازرگانی زنجان، ناصر فغفوری رئیس وقت سازمان صمت استان زنجان برگزار شد.

جذب سرمایه گذار از بین شرکتهای دارای پتانسیل تولید فولاد مرتبط با چاقو از جمله پیشنهادات اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان برای همکاری با کشور ژاپن عنوان کرد.

پیشنهاد بعدی امضای یادداشت تفاهم همکاری بین زنجان و شهر سکی ژاپن در زمینه تولید چاقو بود.

 جذب سرمایه گذار در زمینه تولید قطعات خودرو و گیربکس های اتوماتیک نیز می‌تواند از جمله زمینه های همکاری های دو طرف بود که در قالب پیشنهاد مطرح شد.

ایجاد کریدور جدید گردشگری در شمال غرب ایران برای توریست های ژاپنی با محوریت زنجان؛ برگزاری سمیناری مرتبط با تولید آبزیان و شیلات به منظور بهبود کیفیت تولید ماهی در استان زنجان، بهبود کیفیت تولید کارخانجات مواد معدنی، فولاد و میلگرد و همکاری در زمینه بهبود فضای تولید در استان زنجان، همکاری در زمینه واردات ماشین آلات معدن و جاده سازی را نیز با کشور ژاپن به صورت مشترک، همکاری مشترک با شرکت ایران ترانسفو در زمینه واردات و تولید هسته ترانسفورماتور از جمله پیشنهادات مطروحه فعالان اتاق بازرگانی زنجان بود.

لغو سفر سفیر ژاپن به زنجان هر دلیلی که داشته باشد؛ بهتر است مسئولان استانی برای رسیدن به هدف مشترک که توسعه و تعالی زنجان می‌باشد؛ با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی از جمله اتاق بازرگانی به علت حضور فعالان اقتصادی آشنا به اصول بازاریابی و تعاملات تجاری با طرف خارجی؛ نسبت به پذیرش سفرا اقدام کنند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانسفیر ژاپنایرانتعاملات تجاری
sedayezanjannews.ir/nx12496


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»