کد خبر: 12499
1403/05/16 - 8:27


با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه؛

نخستین دادگاه صلح کشور در خرمدره افتتاح شد

رئیس کل دادگستری زنجان: افتتاح دادگاه صلح خدابنده نیز طی ماه‌های آتی در دستور کار است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ نخستین  دادگاه صلح کشور با حضور  محمد باقر الفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ، رئیس کل دادگستری استان  و مسئولان شهر ستان خرمدره افتتاح شد، طبق اظهارات رئیس کل دادگستری زنجان: دادگاه صلح خدابنده نیز طی ماه‌های آتی افتتاح می‌شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در آئین افتتاح  نخستین دادگاه صلح کشور ‌با تقدیر از زحمات و تلاشهای رئیس کل دادگستری استان و همکاران در اجرای برنامه های قوه قضاییه بویژه اهتمام برای راه اندازی دادگاه صلح در شهرستان خرمدره گفت: بر اساس گزارش مسئولان قضائی اقدامات بسیار خوبی در استان زنجان از جمله راه اندازی مرکز شوق زندگی برای فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست  و تلاش برای راه اندازی کمپ ماده ۱۶ برای نگهداری ،درمان و حرفه آموزی معتادین انجام می گردد  که جای تقدیر و تشکر دارد .

 در بخش اقتصاد باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود

محمدباقر الفت با بیان اینکه همه مسئولان برای رفع مشکلات کشور خصوصا مشکلات اقتصادی  و تحقق شعار سال وظیفه دارند افزود :مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد تکلیف همه دستگاهها را معین و مشخص کردند .

وی با اشاره به اینکه در بخش اقتصاد باید از ظرفیت بخشهای خصوصی استفاده کرد ، ادامه داد :دشمن امروز انگشت در نقطه ضعف کشور که مشکلات اقتصادی است گذاشته که به فضل الهی و به همت همه مسئولان و مردم عزیز این مشکلات برطرف خواهد شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه قانون شورای حل اختلاف در سال ۱۴۰۲ بر پایه دادگاه صلح تصویب شد گفت: وظیفه دادگاه صلح مصالحه میان طرفین دعوا نیست ،بلکه در این دادگاه قضات مجرب و توانمنددر مسائل حقوقی ،کیفری و خانواده  بکار گرفته خواهند شد .

وی با تاکید بر اینکه در کنار دادگاه صلح از بازوی قدرتمند شوراهای حل اختلاف نیز استفاده خواهد شد افزود :شوراهای حل اختلاف کماکان با همان اهتمام گذشته و البته بیشتر از گذشته به کار خود ادامه خواهد داد .

محمد باقر الفت ادامه داد :برای اجرای قانون دادگاه صلح یکسال مهلت داده شده که معاونت منابع انسانی قوه قضائیه در راستای  تامین قضات و نیروهای اداری اقداماتی انجام داده و آزمون کادر اداری نیز در آینده نزدیک برگزار خواهد شد و مشکلی برای تامین نیرو نداریم .

وی بر ضرورت فرهنگ سازی نهاد دادگاههای صلح  را ابتدا برای خود همکاران دادگستری ها و بعد برای آگاهی مردم تاکید کرد و گفت :در این خصوص  اطلاع رسانی دقیقی از قانون و وظایف  دادگاه های صلح  برای آگاهی جامعه مورد اهتمام قرار گیرد

به گزارش صدای زنجان، در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام علی فرجی‌برحق افزود: به همت همکاران دستگاه قضایی استان شاهد اقدامات خوبی در راستای اجرای عدالت ،حقوق عامه  و خدمت به مردم استان هستیم.

 راه اندازه مرکز شوق زندگی

وی از اهتمام جدی استان در اجرای سیاست های قوه قضاییه خبر داد و اظهار کرد: احداث کمپ ماده ۱۶ برای نگهداری، درمان و حرفه آموزی معتادین در حال اتمام است و امیدواریم با افتتاح این کمپ اقدامات خوبی در کاهش آسیب های اجتماعی انجام دهیم.

این مسوول قضایی استان، راه اندازه مرکز شوق زندگی برای خانواده های آسیب پذیر در زنجان را از دیگر اقدامات خوب استان عنوان کرد و گفت: در این راستا از تلاش و پیگیری دادستان مرکز استان و استاندار زنجان برای حمایت از این مرکز تقدیر می‌کنم.

رفع مشکلات زیست محیطی و بهداشتی پل تاریخی میر بها الدین زنجان

وی با بیان اینکه پل تاریخی میر بها الدین زنجان با مشکلاتی در حوزه زیست محیطی، بهداشتی و جذب گردشگری مواجه بود که با تلاش‌های انجام شده از سوی دستگاه قضائی ،استاندار زنجان و دستگاههای متولی امر مشکلات برطرف شد .

رئیس کل دادگستری زنجان حضور مسئولان قضائی در مساجد و دیدار عمومی با اقشار مختلف را از برنامه های اثر گذار استان برشمرد و گفت: در این دیدارهای صمیمی ضمن بررسی مشکلات قضائی مردم سایر مشکلات و مطالبات مردمی پیگیری و به مسئولان متولی انعکاس می گردد .

حجت الاسلام فرجی برحق ادامه داد: اولین دادگاه صلح کشور ابتدا در  شهرستان خرمدره  افتتاح و در ادامه در ماه‌های بعد در خدابنده نیز افتتاح خواهد شد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانزیست محیطیپل تاریخی میر بها الدین زنجاننخستین دادگاه صلح کشور
sedayezanjannews.ir/nx12499


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»