کد خبر: 12520
1403/05/18 - 12:39


طی سال گذشته؛

۲ هزار نفر در کتابخانه‌های زنجان در زمینه اشتغال آموزش دیدند

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان: دوره‌های آموزش مهارت، اشتغال و کارآفرینی برای بانوان در کتابخانه‌های زنجان راه‌اندازی شده است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: محمد رضاخانی مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان روز چهارشنبه 17 مرداد همزمان با روز خبرنگار با حضور در دفتر صدای زنجان ضمن تبریک این روز از تلاش خبرنگاران این مجموعه قدردانی کرد.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در این دیدار با اشاره به تغییر رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اظهار کرد: پیش از این کارکرد کتابخانه‌ها صرفا برای مطالعه و حضور دانش‌آموزان کنکوری بود.

رضاخانی با اشاره به اینکه در زمان حاضر برگزاری دوره‌های آموزش مهارت، اشتغال و کارآفرینی برای بانوان در کتابخانه‌ها راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: به طوری که سال گذشته ۲ هزار نفر در کتابخانه‌های استان در این زمینه آموزش دیدند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان بازسازی کتابخانه قدیمی سهروردی را یکی از اقدامات اداره کل امور کتابخانه‌های استان زنجان در راستای خدمت‌رسانی بهینه به شهروندان خواند و افزود: پیگیری برای جذب اعتبار ساخت کتابخانه مرکزی نیز در حال انجام بوده چرا که اعتقاد داریم این کتابخانه حق مردم است.

وی با اشاره به افتتاح کتابخانه‌ در مناطق کم برخوردار شهر زنجان از جمله منطقه بی‌سیم و اسلام‌آباد بیان کرد: راه‌اندازی چنین کتابخانه‌هایی در این مناطق مبتنی بر مطالعات جامعه شناختی انجام شد و ایجاد کتابخانه در این مناطق اقدامی فرهنگی و بسیار موثر بود و نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کرد.

استقبال خوب از برنامه‌های کتابخانه‌ها

مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون در کتابخانه‌های استان برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود که با استقبال گروه‌های هدف مواجه شده است، خاطر نشان کرد: راه‌اندازی کتابخانه در نقاط آسیب‌پذیر به کاهش آسیب‌های اجتماعی و پویایی و بالندگی جامعه منتهی می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این کتابخانه در منطقه اسلام، محل و محفلی برای دوستداران کتاب شد، گفت: تاکنون عضویت ۲ هزار و ۵۰۰ علاقه‌مند به مطالعه و کتابخوانی در آن ثبت شده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکتابخانهکتابخانه‌های عمومیخبرنگاران
sedayezanjannews.ir/nx12520


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»