کد خبر: 12534
1403/05/20 - 13:44


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان:

۴۰ درصد مخازن سدهای استان زنجان پر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: درصد پرشدگی سدهای استان حدود 40 درصد است که این نشاندهنده نیاز موکد به صرفه جویی است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: درصد پرشدگی سدهای استان حدود 40 درصد است که این نشاندهنده نیاز موکد به صرفه جویی است.

اکبر باقری نمایندگی زنجان  اظهار کرد: امسال تا روز ۱۷ مردادماه ۲۹۱ میلی‌متر بارندگی داشتیم و حجم بارش در مدت مشابه سال قبل ۳۰۰ میلی‌متر بود.

وی وضعیت بارش‌های امسال را حدود 2 درصد کمتر از سال آبی گذشته دانست و گفت: این مقدار بارندگی نسبت به درازمدت نیز ۵ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه در استان چهار سد از جمله تهم، کینه‌ورس، گلابر و تالوار در حال بهره‌برداری داریم، عنوان کرد: سال آبی اخیر ورودی آب به سد تهم حدود 9 میلیون متر مکعب بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 15  میلیون متر مکعب آب وارد سد تهم شده است، تصریح کرد: حجم مخزن سد تهم ۸۴ میلیون مترمکعب است و اکنون در این سد ۱۸ میلیون مترمکعب آب وجود دارد که نشان می‌دهد ۲۱ درصد مخزن این سد پر است.

باقری ورودی آب به سد گلابر برای امسال را حدود 3 میلیون مترمکعب و سال گذشته را 6 میلیون مترمکعب برشمرد و افزود: ۱۱۶ میلیون متر مکعب آب پشت مخزن این سد موجود است که درصد پرشدگی سد گلابر برای امسال ۴۱ درصد و برای سال گذشته ۴۳ درصد ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آورده این سد کاهش یافته است، دو سال متوالی نتوانستیم به شبکه‌ای که در آن منطقه احداث شده، آب را رهاسازی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه سد کینه‌ورس تأمین‌کننده آب آشامیدنی بخشی از شهرهای ابهر و خرمدره است، ابراز کرد: حدود ۶ میلیون مترمکعب آب شرب این دو شهر را تأمین می‌کند و ورودی این سد امسال ۴ میلیون مترمکعب و سال قبل حدود 5 میلیون مترمکعب برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۶ میلیون مترمکعب حجم مخزن سد کینه‌ورس در حال حاضر حدود 4  میلیون مترمکعب آب دارد، ادامه داد: میزان پرشدگی این سد ۲۶ درصد است و این وضعیت نگران‌کننده است، البته در هیچ‌کجای استان مشکل تأمین آب آشامیدنی نداریم.

باقری یادآور شد: آب ورودی امسال به سد تالوار ۱۹ میلیون مترمکعب و سال گذشته ۴۳ میلیون مترمکعب بود که با توجه به حجم مخزن ۵۰۰ میلیون مترمکعبی این سد، درصد پرشدگی آن ۲۱ درصد است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانآب سدصرفه جوییسد تالوار
sedayezanjannews.ir/nx12534


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»