کد خبر: 12544
1403/05/21 - 15:0


مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان:

نرخ نان در زنجان اصلاح نمی‌شود

روح‌اله حسنی: موافق افزایش قیمت نان به صورت کاملا جزئی هستیم

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان تاکید کرد که زنجان جزو 10 استانی که اصلاح نرخ قیمت نان در آن رخ خواهد داد؛ نیست. البته ما موافق افزایش قیمت نان به صورت کاملا جزئی هستیم.

روح‌اله حسنی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان در بازدید از دفتر صدای زنجان که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار صورت گرفت، با اشاره به برخی اظهارات که معتقدند 90 درصد مصرف آب مربوط به بخش کشاورزی است در نتیجه ضروری است تا صرفه‌جویی مدنظر متولیان این بخش بوده و برای آن برنامه‌ریزی کنند، اظهار کرد: بهتر است در این زمینه کلی‌گویی نشود. ما نیز به مدیریت اصولی مصرف آب معتقدیم و سیستم آبیاری نوین و ارائه خدمات ترویجی به کشاورزان نیز جزو اولویت‌هاست. ما معتقدیم لازمه موفقیت در ارائه الگوی کشت، تضمین اقتصاد کشاورزان است. تا زمانی که اقتصاد، کشاورزان تضمین نشود، طبیعی است که انتخاب محصول (جهت کشت و پرورش) با کشاورز است.

حسنی نرخ تضمینی خرید گندم در سال جاری از سوی وزارتخانه متبوع را منطقی دانست و گفت: چنین سیاست‌های مثبتی منجر به تشویق و ترغیب کشاورزان می‌شود، مثلا با منطقی کردن قیمت خرید تضمینی گندم، بسیاری از گوجه‌فرنگی‌کاران و کشاورزانی که سایر محصولات می‌کاشتند، به سمت گندم را به محصولات خود ترجیح دادند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر اینکه صفر تا صد تولید کشاورزی متعلق به این بخش است، اضافه کرد: به طور مثال صنایع کشاورزی در آمارها باید زیرمجموعه بخش کشاورزی باشد نه بخش صنعت. وقتی در بخش کشاورزی، سرمایه‌گذاری صورت بگیرد تمامی ساختمان‌سازی‌ها که برای ایجاد یک فعالیت کشاورزی صورت می‌گیرد نیز باید ذیل بخش کشاورزی لحاظ شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان به صدای زنجان گفت: در راستای حمایت از معیشت و درآمد اقتصادی کشاورزان منطقه و با هدف حفظ منابع آبی در شرایط خشکسالی‌ها، کاشت پسته به جای کشت هندوانه در دستور کار است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان  با بیان اینکه اگر«کشت جایگزین» را در دستور کار قرار دهیم موفق‌تر هستیم، ادامه داد: اگر هر کشت محصولی در درآمد کشاورز تاثیرگذار باشد و منجر به رفاه اقتصادی خانواده او شود قطعا همکاری با برنامه‌های جهاد کشاورزی بیشتر می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین در خصوص احتمال افزایش نرخ نان همانند برخی از استان‌های مجاور زنجان نیز گفت: موافق افزایش قیمت نان به صورت کاملا جزئی هستیم، زنجان جزو 10 استانی که اصلاح نرخ قیمت نان در آن رخ خواهد داد نیست، با این حال موافق افزایش قیمت نان آن هم کاملا به صورت جزئی و قطره چکانی هستیم.

حسنی این را هم گفت که با توجه به افزایش حامل‌های انرژی، هزینه کارگر و سایر هزینه‌های جانبی برای نانوایان صرفه اقتصادی نداشته و نانوایان هم در این باره مطالباتی دارند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانقیمت نانجهاد کشاورزیافزایش قیمت
sedayezanjannews.ir/nx12544


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»