کد خبر: 12558
1403/05/22 - 16:47


در نشست با مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان مطرح شد؛

ورود شرکت «پارسی پست» به بحث آگهی‌ها قانونی نیست

حاج علی اکبری: اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ در حال پیگیری موضوع توزیع آگهی‌های ثبتی زنجان است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی:  اصغر حاج علی اکبری مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان با حضور در دفتر گروه رسانه‌ای صدای زنجان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: برگزیده شدن اکثر خبرنگاران رسانه صدای زنجان در دهمین جشنواره مطبوعات نشان از توانایی و تلاش این رسانه دارد.

 تعداد روزنامه‌های زنجان ناکافی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان با اشاره به اینکه فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارچوب مقررات و با نگاه کاملا حمایتی است، عنوان کرد: بنظر تعداد روزنامه‌های زنجان ناکافی است.

وی با اشاره به اینکه پیگیر مطالبات اصحاب رسانه هستیم و موارد و انتقادات رسانه هادر جلسات مختلف طرح و بررسی شده است، بیان کرد: خود را مکلف به پیگیری این مسائل می‌دانیم.

حاج علی اکبری با بیان اینکه آگهی‌های ثبتی بنا بر شرایطی به یک شرکت واگذار شده است، اضافه کرد: از نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان ورود شرکت «پارسی پست» به بحث آگهی‌ها موضوعیت ندارد و اداره ارشاد توزیع کننده است و طبق قانون این آگهی‌ها باید در یک مسیر درستی توزیع شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان خاطر نشان کرد: موارد، مشکلات و روند به اداره ثبت استان زنجان گوشزد شده است و مسئولان مربوطه قول تدبیر در این موضوع را داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در چند استان رخ داده است و اداره مطبوعات داخلی وزارت در حال پیگیری موضوع است، تاکید کرد: اداره کل ارشاد مقابل تجمیع آگهی ها، ایستاده است.

 روزنامه های زنجان شرایط سختی دارند

مسیح‌اله سلطانی مدیر مسئول روزنامه صدای زنجان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هر چقدر وحدت و همگرایی بین اصحاب رسانه بیشتر باشد امکان بهبود شرایط فعالیت خبرنگاران بیشتر خواهد بود، اظهار کرد: روزنامه های زنجان با شرایط سختی اداره می شوند و معمولا بدهی های سنگین یکی از موضوعات مشترک در بین روزنامه هاست .

وی با بیان اینکه مشکلات متعدد و متنوع است، افزود:عدالت در ارزیابی‌ و رتبه بندی روزنامه ها نیز رعایت نشده است با این حال خود را موظف به تولید محتوی و چاپ منظم می‌دانیم این در حالی است که زحمات رسانه‌های پویا باید دیده شود.

وی با بیان اینکه در بخش آگهی‌ها نیز این مشکلات وجود دارد و تفاوتی بین رسانه‌های فعال و غیر فعال احساس نمی‌شود، بیان کرد: باید بین رسانه تولیدکننده و غیر فعال تفاوتی ملموسی وجود داشته باشد تا انگیزه لازم برای تولید محتوی و حرکت در مسیر توسعه فرهنگی استان فراهم شود.

مدیر مسئول روزنامه صدای زنجان خاطر نشان کرد: تشکل صنفی قوی در استان زنجان در کنار خانه مطبوعات باید وجود داشته باشد تا این تشکل های صنفی دغدغه هاو نیازهای خبرنگاران را بررسی و چاره‌اندیشی کنند.

سلطانی گفت: سعی شده در رسانه صدای زنجان اشرافیت همکاران رسانه‌ای در موضوعات روز وجود داشته باشد تا گزارشات و تحلیل‌های مختلف بدون تعصب سیاسی، کاربردی و تاثیر گذار در بهبود وضعیت و اصلاح امور باشد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانرسانهروزنامهوزارت فرهنگ
sedayezanjannews.ir/nx12558


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»