کد خبر: 12631
1403/05/30 - 13:30


مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در شورای مسکن از مشکلات شبکه بانکی در تامین منابع مالی پروژه‌های مسکن ملی خبر داد؛

زمین سفت مسکن ملی!

جعفر قزوینیان: متقاضیان به سختی آورده خود را تامین می کنند و شبکه بانکی هم در تامین منابع مالی پروژه‌ها دچار مشکل شده است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: در حالی که دولت سیزدهم اعلام کرده بود که هر ساله یک میلیون واحد مسکن ساخته و تحویل متقاضیان دهد، اظهارات مدیرکل راه و شهرسازی زنجان، استانی که در اجرای این پروژه در سطح کشور جزو پیشگامان بوده و هست؛ به گونه‌ای است که گویا مسئولان ملی در برنامه‌ریزی‌ها و محاسبات خود در خصوص پروژه بزرگی همچون مسکن ملی دچار برخی اشتباهات شده‌اند!

شورای مسکن استان زنجان سه‌شنبه (30 مردادماه 1403) با حضور محسن افشارچی استاندار زنجان، در محل استانداری زنجان برگزار شد.

جعفر قزوینیان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در این جلسه با بیان اینکه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به مرحله سختی رسیدیم، اذعان کرد: خوشبختانه به نسبت سایر استانها پیشرفت قابل توجهی در اجرای این طرح داریم ودر سطح کشور پیشرو هستیم ولی مشکلات بسیار زیادی داریم.

وی با بیان اینکه متقاضیان به سختی آورده خود را تامین می کنند که البته این مهم  قابل درک است، اظهار کرد: متاسفانه شبکه بانکی هم در تامین منابع مالی پروژه ها دچار مشکل شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه پیمانکاران هم در حد توان خود در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن سرمایه گذاری کردند،گفت: شرایط سخت شده و باید تمهیدات لازم مد نظر قرار گیرد.

قزوینیان افزود: متقاضیان خسته شده اند و باید تدبیری برای حل مشکلات اندیشیده شود ، متقاضیان مسکن ملی به ما اعتماد کردند و باید رضایتمندی لازم کسب شود و برای تحقق این مهم  شبکه بانکی و تمام دستگاههایی که می توانند در کاهش مشکلات موثر باشند وارد کار شوند.

وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با تمام توان نسبت به تامین منابع مالی توسط بانکها نهایت تلاش خود را دارد و تنها هدفش رضایتمندی  متقاضیان و کاهش مشکلات آنها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، افزود: باید تدبیری در جلسه توسط اعضای شورای مسکن در استان اندیشیده شود تا مشکلات حل شود تا شاهد خانه دار شدن سریع متقاضیان باشیم.

به گزارش صدای زنجان؛ یکی از مهم‌ترین اقدامات برای تقویت و تولید مسکن در کشور، پرداخت تسهیلات ساخت مسکن است. این تسهیلات می‌تواند زمینه‌ساز سرعت بخشیدن به پروژه‌های ساخت و ساز مسکن در کشور باشد. در حال حاضر، بسیاری از واحدهای مسکن در قالب پروژه‌های نهضت ملی در انتظار دریافت این تسهیلات هستند، اما به رغم تصویب افزایش تسهیلات ساخت به ۸۰۰ میلیون تومان در شورای عالی مسکن، بانک مرکزی هنوز این مصوبه را ابلاغ نکرده است.

بر اساس قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها موظف هستند که ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند. این اقدام می‌تواند به تقویت توان تولید سازندگان کمک کند و موجب تسریع در تکمیل پروژه‌های ساختمانی شود. اما آن طور که گفته می‌شود؛ عدم پایبندی برخی بانک‌ها به این قانون باعث شده تا حتی سازندگان از ادامه پروژه‌های خود دلسرد شوند.

همه دستگاه‌ها برای تسریع در اجرای طرح مسکن ملی پای کار باشند

محسن افشارچی هم با بیان اینکه مقوله مسکن بسیار مهم و با اهمیت است و در اولویت اجرا قرار دارد، افزود:طرح نهضت ملی مسکن در راستای خانه دار شدن مردم توسط دولت سیزدهم اجرا شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه برخی از مشکلات ایجاد شده در مسیر اجرای این طرح، بالا دستی است، اظهار داشت: این طرح بزرگ در سطح ملی تعریف شده است و باید برای اجرای موفق آن همه دستگاه ها با تمام ظرفیت وارد عمل شوند.

استاندار زنجان از همکاری سازنده و مطلوب بانک مسکن استان زنجان در تامین منابع مالی طرح های نهضت ملی مسکن قدردانی کرد و بیان داشت: سایر بانکها هم همکاری لازم را در اجرای این طرح داشته باشند.

افشارچی با بیان اینکه خانه دار کردن مردم هدف مهم دولت است و مسئولان باید در این خصوص مدیریت لازم را داشته باشند، تصریح کرد: دستگاههای عضو شورای مسکن استان، برنامه های را با هدف خانه دار شدن مردم هماهنگ و اجرا کنند.

وی بر لزوم تسریع در روند پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در استان توسط شبکه بانکی تاکید و خاطر نشان کرد:در پرداخت تسهیلات مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی هم مساعدت لازم توسط بانک ها صورت گیرد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانراه و شهرسازیسرمایه گذارینهضت ملی
sedayezanjannews.ir/nx12631


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»