کد خبر: 12681
1403/06/06 - 14:16


مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

فرشبافی؛ بالاترین تقاضای تسهیلات مشاغل خانگی

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به تقاضاهای ثبت شده برای دریافت تسهلات حوزه مشاغل خانگی اعلام کرد که حدود 70 درصد زنجانی‌ها به سمت فرشبافی رفته‌اند و این بخش بالاترین تقاضا در اخذ تسهلات مشاغل خانگی را به خود اختصاص داده است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به تقاضاهای ثبت شده برای دریافت تسهلات حوزه مشاغل خانگی اعلام کرد که حدود 70 درصد زنجانی‌ها به سمت فرشبافی رفته‌اند و این بخش بالاترین تقاضا در اخذ تسهلات مشاغل خانگی را به خود اختصاص داده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه در حوزه مشاغل خانگی 522 شغل مربوط به کسب و کارهای خانگی تعریف شده است، اظهار کرد: تسهلات اعطایی در این بخش با 4 درصد سود پرداخت می‌شود، بررسی‌ها نشان می‌دد که 70 تا 80 درصد همشهری‌ها به سمت فرشبافی رفته‌اند از این رو بالاترین درخواستها نیز مربوط به این بخش است.

اسماعیل آقاجانلو به اهمیت توجه به مشاغل خانگی تأکید کرد و گفت: کارهای خانگی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب‌وکار نقش قابل‌ توجهی در توسعه و ایجاد درآمد در اقتصاد کشورهای پیشرفته و کمتر توسعه‌یافته دارد.

وی گفت: در سال‌های اخیر حمایت از مشاغل خانگی و خرد به یکی از سیاست‌های کشورهای پیشرفته دنیا تبدیل شده است و برنامه ریزی جدی برای ورود دولت‌ها به آنها در خوشه‌ها و شاخه‌های مختلف و متعدد صورت می‌گیرد.

این مسئول افزود: امروزه نقش مشاغل خانگی در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد برای دهک‌های پایین اقتصادی جامعه و ایجاد فرصت‌های شغلی برای تمامی فعالان اقتصادی محرز شده و طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی در این زمینه به مرحله اجرا درآمده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانفرشبافیمشاغل خانگیفعالان اقتصادی
sedayezanjannews.ir/nx12681


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»