کد خبر: 12710
1403/06/10 - 12:31


سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان از انتظارها برای ابلاغ وام مسکن ملی ۸۰۰ میلیون تومانی خبر داد؛

افزایش فشار تورم به متقاضیان مسکن ملی

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سازندگان و پیمانکاران جهت تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیازمند عملی شدن مصوبه شورای عالی مسکن مربوط به افزایش وام ساخت مسکن به 800 میلیون تومانی هستند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سازندگان و پیمانکاران جهت تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیازمند عملی شدن مصوبه شورای عالی مسکن مربوط به افزایش وام ساخت مسکن به 800 میلیون تومانی هستند.

محسن محرمی‌یگانه، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در خصوص عدم ابلاغ وام مسکن ملی ۸۰۰ میلیون تومانی از سوی بانک مرکزی که موجب اعتراض سازندگان و کندی در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن شده است، اظهار کرد: موضوع افزایش وام ساخت مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان در شورای عالی مسکن تصویب شده اما هنوز به در شورای عالی پول و اعتبار مصوب نشده تا ابلاغیه رسمی برای اجرا به بانک ها ارسال شود.

محرمی‌یگانه با اشاره به مشکلات پیش آمده برای سازندگان و پیمانکاران در تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن ابراز کرد: اتفاقات مربوط به افزایش فشار ناشی از تورم سبب شده تا مشکلاتی برای مردم در تامین آورده پیش‌ بیاید که طبیعتا افزایش مبلغ وام می‌تواند تا حدودی این مسئله را رفع کند که امیدواریم این مبلغ در اسرع وقت تزریق شود.

این مسئول تسهیل و تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن را از افزایش وام ساخت مسکن به 800 میلیون تومان دانست و در خصوص احتمال به بن‌بست رسیدن پروژه نهضت ملی مسکن (عدم تحقق برنامه‌ها طبق برنامه‌ریزی) با تاخیر اجرای این مصوبه عنوان کرد: تصور نمی‌کنم چرا که نهضت ملی مسکن یکی از پروژه‌های ملی است، در این سال‌ها دولت‌های بسیاری موظف به اجرای برنامه ملی بودند که با پایان کار هر دولت، دولت جدید موظف به ادامه کار بود، به نظرم اجرای پروژه‌های ملی شاید دیر و زود داشته باشد اما سوخت و ساز ندارد و نهایتا باید تکمیل شوند.

به گزارش صدای زنجان؛ تاخیر در پرداخت تسهیلات (افزایش وام ساخت مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان)، برخلاف قانون جهش تولید مسکن است که بر لزوم تخصیص ۲۰ درصد از تسهیلات بانکی به بخش مسکن تأکید دارد، اما اجرای این قانون هنوز به طور کامل محقق نشده است.

وی همچنین در خصوص سرنوشت وام ۴۰۰ میلیونی مسکن محرومین به صدای زنجان گفت: قرار شده که تسهیلات مسکن محرومین با سقف فردی ۴۰۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل ابلاغ شود که مشمولان این تسهیلات دهک‌های اول تا سوم درآمدی هستند اما آن طور که مسئولان ذیربط اعلام کرده‌اند فعلا شبکه بانکی چنین ابلاغیه‌ای را دریافت نکرده است.

به گزارش صدای زنجان؛ طبق تبصره ماده ۱۳ قانون بودجه ۱۴۰۳ بنا شده ۲۰۰ همت به تسهیلات ویژه مسکن محرومین، وام ازدواج و تسهیلات فرزندآوری اختصاص پیدا کند.

بانک مرکزی سهم مسکن محرومان را از این ۲۰۰ همت مشخص و به بانک‌های عامل ابلاغ کرده است. وزیر راه و شهرسازی معتقد است که ابلاغ ضوابط تسهیلات مسکن محرومان و آغاز پرداخت این تسهیلات می‌تواند به سرعت ساخت و ساز واحد‌های مسکونی کمک کند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمسکن ملیراه شهرسازیوام
sedayezanjannews.ir/nx12710


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»