کد خبر: 1281
1398/07/02 - 9:54


معاون وزیر آموزش و پرورش در آیین بازگشایی مدارس استان تأکید کرد:

توسعه رشته‌های مهارت‌محور

زنگ مهر و مقاومت در زنجان، همزمان با سراسر کشور در هنرستان دخترانه رضوان با حضوراستاندار، نماینده ولی فقیه در استان و همچنین مسئولان آموزش و پرورش استان زده شد

پایگاه خبری صدای زنجان

زهره میر‌عیسی‌خانی زنگ مهر و مقاومت در زنجان، همزمان با سراسر کشور در هنرستان دخترانه رضوان با حضوراستاندار، نماینده ولی فقیه در استان و همچنین مسئولان آموزش و پرورش استان زده شد.

در این مراسم معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با آغاز فعالیت مدارس در اول مهرماه، در همه ارکان نظام اجتماعی رنگ و بوی مهر جاری است، گفت:  دانش‌آموزان چشم و چراغ و امید خانواده‌ها هستند و این معلمان هستند که در مدارس در کنار دانش آموزان حضور دارند و آنها را راهنمایی و یاری می‌کنند. مدرسه در واقع ظرفی برای قرارگیری دانش‌آموزان در محیط  تعلیم و تربیت است و این مدرسه است که هویت ملی و اعتقادی دانش‌آموزان را شکل داده و سبک زندگی صحیح را که همان سبک زندگی ایرانی- اسلامی است، به دانش‌آموزان می‌آموزد.

علیرضا کمرئی با اشاره به تقارن آغاز هفته دفاع‌مقدس با آغاز به‌کار مدارس، افزود: نسل جدید و نسل‌های آتی روزهای جنگ و دفاع‌مقدس را ندیده‌اند و تنها تکرار این یادآوری‌ها است که یاد و خاطره رزمندگان زنده نگه‌ می‌دارد تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ادامه یابد. همچنین دفاع‌مقدس یکی از عناصر هویتی جامعه ماست. باید توجه داشت که دفاع‌مقدس مرور خاطرات افرادی است که هرگز فراموش نمی‌شود و این روزها یادآور عظمت و غرور یک ملت است وهمواره  این دین بر گردن همه مردم است که تا زمانی که پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برافراشته است، یاد و خاطره شهدا و رزمندگان، گرامی داشته شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر توسعه رشته‌های مهارت‌محور، اظهار کرد: همه ارکان دولت و نظام بر این مهم تاکید دارند و به دنبال توسعه مهارت‌آموزی در مدارس هستیم و دستانی که بتوانند کاری را انجام دهند، ارزش بالایی دارند و همان میزان که نیاز است در رشته‌های نظری عمیق‌ شده و پیشرفت کنیم باید به همان میزان در رشته‌های فنی و مهارت‌محور نیز پیشرفت داشته باشیم.

وی زنجان را شهر فیلسوفان نامدار و افلاطونیان جهان اسلام معرفی کرد و افزود: علاوه ‌بر فیلسوفان، زنجان شهر شعرای نامدار و دانشمندان مشهور و توانمند حوزه فیزیک است، به همین دلیل است که زنجان در همه محافل به داشتن سرمایه انسانی غنی شناخته می‌شود و این افراد می‌توانند الهام‌بخش دانش‌آموزان این استان باشد.

مدرسه در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموز تاثیر زیادی دارد

در ادامه استاندار زنجان اظهار کرد: امروز زمان اندوختن سرمایه‌های معنوی است و باید تلاش کنیم اندوخته‌های خود را افزایش دهیم؛ چراکه بخشی از اخلاق، رفتار و منش انسان‌ها در مدرسه شکل می‌گیرد.

فتح الله حقیقی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزان باید توجه داشته باشند که خانه و مدرسه همدیگر را تکمیل کنند و اگر این‌گونه نباشد، مشکل بزرگی حادث خواهد شد، ادامه داد:مسئولان توجه کنند که فاصله خانه و مدرسه کمتر شده و کودکان با نشاط و شادی در مدرسه حضور یابند.

وی افزود: مدرسه در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموز تاثیر زیادی دارد و باید بین مدرسه و خانه یک ارتباط صحیح وجود داشته باشد تا فاصله بین این دو کمتر و کمتر شود؛ همچنین باید همه دستگاه‌های ذی‌ربط تلاش کنند که چنین اتفاقی شکل گیرد.

حقیقی با اشاره به هجمه‌های دشمن علیه کشور، تصریح کرد: امروز کار دشمن به جایی رسیده که مقصر کوچک‌ترین تحرک در منطقه را کشور ایران می‌داند و این به دلیل جایگاه والای نیروی نظامی ایران در جهان است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت 85 درصد است، یادآور شد: متاسفانه استفاده نادرست جوانان از فضای مجازی سبب بروز برخی مشکلات برای حال و آینده جوانان می‌شود، به همین دلیل باید در رابطه با استفاده درست از فضای مجازی، فرهنگ‌سازی انجام شود.

استاندار زنجان، صبر و پشتکار را یکی از عوامل اصلی موفقیت دانست و عنوان کرد: انسان با صبر و مقاومت می‌تواند به همه اهداف والای خود دست یابد و قله‌های موفقیت را طی کند.

در ادامه این مراسم، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز با تاکید بر مهارت‌آموزی دانش‌آموزان، اظهار کرد: یکی از مهارت‌هایی که دانش‌آموزان باید بیاموزند، سبک زندگی است و از آنجایی‌ که دختران امروز، مدیران داخلی یک خانه در آینده هستند، باید مهارت‌های زندگی را بیاموزند.

۱۹۹ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز سال تحصیل را آغاز می‌کنند

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک آغاز بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید با اشاره به اینکه در سال‌جاری جمعیت دانش‌آموزی استان ۳ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: امسال ۱۹۹ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز سال تحصیل را آغاز می‌کنند و ۱۸ هزار و ۲۰۰ نوآموز  در کلاس‌های درس حضور خواهند یافت.

ابراهیم رفیعی تصریح کرد: امسال 14 هزار فرهنگی در 9 هزار کلاس درس و 14 منطقه آموزشی تلاش خواهند کرد تا سال تحصیلی موفقی برای دانش‌آموزان باشد.

وی همچنین به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار کرد : تقارن هفته دفاع مقدس را با آغاز سال تحصیلی فرصت مناسبی برای آشنایی دانش‌آموزان با جانفشانی‌ها و فداکاری‌های رزمندگان، شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی است.

رفیعی با بیان اینکه مدارس استان باید فضایی برای تمرین و کسب مهارت‌های زندگی باشند، افزود: براساس سند تحول بنیادین، مدرسه باید محلی برای تربیت دانش‌آموزانی خلاق و  مبتکر با تاکید بر ساحت‌های 6 گانه سند تحول بنیادین باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: بهره‌گیری از ابتکارات هنری می‌تواند فضای یادگیری را برای دانش‌آموزان و معلمان لذت بخش کند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به لحاظ شرایط خاصی که دارد و دوره‌ای که در آن قرار داریم برهه پرتلاطمی را می‌گذراند، تصریح کرد:  چرخش از یک دستگاه اداری به سمت یک نهاد مولد اجتماعی، تبدیل مدرسه از یک دستگاه اداری به کانون تحول در جامعه و قرار گرفتن در متن تغییر جامعه و اهتمام جدی به تربیت در حوزه اعتقادی و اجتماعی زیستی و فناوری از اهداف آموزش و پرورش است.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبازگشایی مدارسمعوان متوسطه وزیرعلیرضا کمرئی
sedayezanjannews.ir/nx1281


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»