کد خبر: 12852
1403/06/29 - 11:11


سفیر بنگلادش در ایران:

رونق روابط تجاری ایران با بنگلادش مورد توجه قرار گیرد

سفیر بنگلادش در ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود انتظار می‌رود رونق دوباره روابط تجاری بین ایران و بنگلادش مورد توجه قرار گیرد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سفیر بنگلادش در ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود انتظار می‌رود رونق دوباره روابط تجاری بین ایران و بنگلادش مورد توجه قرار گیرد.

 «منجورول کریم خان چودری»  در دیدار با استاندار زنجان بر لزوم مرتبط کردن فعالان تجاری و بازرگانی زنجان و بنگلادش تاکید کرد و افزود:۲ کشور ایران و بنگلادش پیوند تاریخی و فرهنگی دارند و در گذشته نه چندان دور تجار ایرانی در بنگلادش فعالیت می کردند اما اکنون به دلایل مختلف همچون تحریم شرایط متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط دادن فعالان اقتصادی ضمانت بیشتری برای توسعه روابط است.

سفیر بنگلادش در ایران به نیازهای وارداتی بنگلادش اشاره کرد و ادامه داد: برای مقرون به صرفه شدن محصولات صادراتی از ایران به بنگلادش نیازمند کوتاه کردن مسیر حمل و نقل کالا هستیم چرا که این موضوع در قیمت نهایی محصول تاثیر دارد.

چودری در بخش دیگری از سخنان خود به اشتراکات فرهنگی و دینی بین مردم ایران و بنگلادش اشاره کرد و گفت: این ظرفیت ها امکان تقویت و گسترش همکاری ها را فراهم می کند.

استاندار زنجان نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی های این استان در زمینه های مختلف صنعتی، کشاورزی، علمی و دانشگاهی، گفت: باید از قابلیت های موجود برای توسعه همکاری ها بیش از پیش بهره بگیریم.

محسن افشارچی نبود مسیر مستقیم بین ایران و بنگلادش را از چالش های حمل و نقل کالا برشمرد و گفت: بارانداز و بارگیری کالا در بنادر موجب افزایش هزینه هاست و در این زمینه باید به دنبال راهکارهای مناسب باشیم.

منبع/ ایرنا

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناستاندارروابط تجاریاشتراکات فرهنگی
sedayezanjannews.ir/nx12852


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»