کد خبر: 12865
1403/07/01 - 11:50


نماینده زنجان و طارم در مجلس:

عدم برقراری پرواز زنجان- تهران از عوامل عقب‌ماندگی استان است

مصطفی طاهری: برای افزایش استقبال از پرواز زنجان- تهران در گام نخست باید ماموریت‌های دولتی به شکل پروازی انجام شود

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: نماینده زنجان و طارم در مجلس برقراری پرواز زنجان- تهران را از عوامل مهم در توسعه استان زنجان دانست و گفت: روزانه 40 الی 50 ماموریت توسط کارکنان و کارمندان دولت صورت می‌گیرد که برای صرفه‌جویی در وقت و افزایش استقبال مردم از این پرواز؛ بهتر است در ابتدا کارکنان دولتی برای انجام امور محوله از این بستر استفاده کنند.

مسئولان ارشد استان زنجان بارها اعلام کرده‌اند؛ رونق هر چه بیشتر فرودگاه زنجان در گرو توسعه بخش غربی زنجان است البته این امر نیز با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی، تاسیس شهرک دانش بنیان و احداث تعداد قابل توجهی از واحدهای نهصت ملی مسکن در آن محدوده محقق می شود که با این اقدامات فرودگاه زنجان نیز تا حد قابل توجهی از مهجوریت خارج خواهد شد.

فرودگاه زنجان در سال ۷۹ در زمینی به وسعت ۴۰۰ هکتار ایجاد شد اما برقراری پروازها در آن طی بیش از ۲۰ سال گذشته با فراز و نشیب های متعددی همراه بوده است البته با پیگیری استانداری زنجان؛ امسال پرواز ویژه اربعین از فرودگاه زنجان راه اندازی شد که مورد استقبال هم قرار گرفت.

علاوه بر آن؛ با انجام پرواز ۳۵۳۴ هواپیمایی‌جمهوری اسلامی ایران «هما» در بامداد روز هفتم خرداد ۱۴۰۳ اولین گروه زائران استان زنجان به مدینه منوره رهسپار شدند.

با توجه به پیگیری‌های مثبت مسئولان استانی و تعدادی از نمایندگان مجلس؛ اما همچنان نیاز هست تا اقدامات برای برقراری پروازها از جمله خط زنجان- تهران بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مصطفی طاهری، نماینده زنجان و طارم در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری استان زنجان و علاقمندی زنجانی‌ها برای برقراری پرواز زنجان- تهران عنوان کرد: زنجان؛ دورترین مرکز استان کشور به پایتخت است چرا که بقیه استان‌های کشور که به لحاظ بعد مسافت دورتر از تهران هستند به علت دارا بودن از امکانات فرودگاه؛ یک الی 2 ساعته از دورترین نقطه مثلا زاهدان به مقصد تهران می‌رسند. در حالی که مسافر از مبدا زنجان به علت عدم برقراری خط پروازی زنجان- تهران، با احتساب ترافیک کرج؛ 4 الی 5 ساعته به مقصد تهران می‌رسد.

طاهری استقبال زنجانی‌ها از برقراری پرواز زنجان- مشهد را مطلوب دانست و با تاکید بر لزوم برقراری خط پروازی زنجان- تهران افزود: صرف جویی در زمان یکی از مزایای مسافرت هوایی است که بسیاری از فعالان اقتصادی و چهره‌های ملی از آن استقبال می‌کنند، از این رو تحقق این امر با جدیت پیگیری می‌شود.

نماینده زنجان و طارم با بیان اینکه نبود پرواز زنجان- تهران از عوامل عقب‌ماندگی استان است، پیشنهاد کرد: روزانه 40 الی 50 ماموریت توسط کارکنان و کارمندان دولت صورت می‌گیرد که برای صرفه جویی در وقت و افزایش استقبال مردم از این پرواز؛ بهتر است در ابتدا کارکنان دولتی برای انجام امور محوله از این بستر استفاده کنند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانفرودگاهپرواز تهران- زنجانپرواز زنجان- مشهد
sedayezanjannews.ir/nx12865


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»