کد خبر: 12893
1403/07/04 - 8:48


صدای زنجان از آیین بهره‌برداری از 7 پارک شهر زنجان گزارش می‌دهد؛

سرانه سبز

شهردار زنجان: سرانه فضای سبز برای شهر زنجان قابل ملاحظه است و رشد خوبی دارد/رئیس شورای شهر زنجان: آب آبیاری با وجود توسعه فضای سبز در زنجان 25 درصد کاهش داشته است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: همزمان با هفته دفاع مقدس روز سه‌شتنبه سوم مهرماه 1403، تعداد 7 پارک و فضای سبز در شهر زنجان به بهره‌برداری رسید، پارک محلی شهرآرا، حقیقت، طلوع، صدرا، شاهد، دانشور و بهار پارک طی این مراسم به بهره‌برداری رسید.

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان در حاشیه افتتاح هفت پارک احداثی شهرداری زنجان، با اشاره به اینکه در دوره اخیر مدیریت شهری تا به امروز ۳۰ پارک و قطعه فضای سبز احداث شده است، اظهار کرد: این پارک‌ها در مجموع به مساحت ۵۰ هکتار است که به مجوعه فضای سبز شهر زنجان شده است.

شهردار زنجان خاطر نشان کرد: این رویداد یک اقدام بی نظیری در مجموعه شهری زنجان بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ۶ پارک و یک فضای سبز به صورت همزمان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و به مجوعه شهری شهر زنجان اضافه می‌شود، افزود: از اواخر سال گذشته عملیات اجرایی این پارک‌ها آغاز و در سال‌جاری با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه علاوه بر این موارد پروژه‌های بزرگ شهری دیگری همچون بوستان شهر نیز در حال احداث است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ۷۰ درصد است و با تجدید قرارداد مجدد، اقدامات سریع‌تر پیگیری خواهد شد.

فیروزفر با اشاره به اینکه همچنین در حاشیه زنجانرود نیز مهار فاضلاب در دست اقدام است، افزود: پس از تکمیل مهار فاضلاب سال آینده ساحل‌سازی زنجانرود آغاز خواهد شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه مجموعه فضای سبز شهر زنجان در طی ۲ سال اخیر رشد چشم‌گیری داشته است، گفت: از سرانه ۱۴.۲ مترمربع در این مدت به ۱۵.۸ مترمربع رسیده است.

وی عدد سرانه فضای سبز را برای شهر زنجان قابل ملاحظه خواند و تصریح کرد: شهر زنجان جز سرانه‌های بالا فضای سبز در سطح کشور بشمار می‌رود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه در زمان شیوع بیماری کرونا با رها شدگی پارک‌ها مواجه شده بودیم، افزود: حدود ۸۰ درصد مبلمان و تجهیزات پارک‌ها از بین رفته بود که از سال ۱۴۰۱ به مرور پارک‌ها مورد تعمیر و تجهیز قرار گرفت.

فیروزفر با بیان اینکه استاندارد سازی پارک‌ها در دو سال اخیر انجام شده است، ادامه داد: در طی این مدت ۷۰ درصد پارک‌ها در سطح شهر زنجان استانداردسازی شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص احداث پارک خبرنگاران، اظهار کرد: احداث این پارک بر عهده شهرداری نبوده بلکه برعهده اداره کل راه و شهرسازی است و در این راستا نیز طی دوسال گذشته توافقی بین دو ارگان صورت گرفت تا شهرداری عهده‌دار احداث این پارک شود که مورد موافقت شهرداری قرار گرفت و تامین هزینه‌ها نیز از سوی اداره کل راه و شهرسازی صورت بپذیرد.

شهردار زنجان، تصریح کرد: برای شروع احداث و بودجه‌ریزی پارک خبرنگاران، نیاز به منابع مصوب در جدول بودجه را داشتیم که با توجه به تاخیر بالای تحویل زمین‌ها مواجه شد که در این راستا درخواست شد که راه و شهرسازی مجدد متولی احداث شود و طراحی پارک انجام شده نیز توسط شهرداری تحویل اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفت.

کاهش 25 درصدی مصرف آب آبیاری فضای سبز در زنجان

منصور مرادلو رئیس شورای شهر زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تلاش شده و هدف‌گذاری برای ساخت فضای سبز در شهر زنجان انجام شده است، اظهار کرد: بیشتر تاکید بر ساخت فضای سبز و پارک در شهرک‌های اقماری و به خصوص مناطقی که بعضا در سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته، بوده است.

وی با اشاره به اینکه گام‌های خوبی برای افزایش فضای سبز توسط شورا و شهرداری زنجان برداشته شده است، گفت: همچنین باید برای شهرک‌هایی همانند پونک و گلشهر و مراکزی که تراکم جمعیتی بالایی دارند در زمینه پیش‌بینی فضای سبز چاره‌اندیشی شود.

مرادلو با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده زمین بازی و ورزش در پارک‌ها افزایش پیدا کند، بیان کرد: این اقدام در راستای احترام به جایگاه خانواده صورت می‌گیرد.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های شورای شهر فعلی کم کردن از کاشت چمن و حرکت به سمت خشک منظر است، اظهار کرد: این اقدام موجب کاهش مصرف آب تا از 25 درصد و کاهش نیروی انسانی شده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانفضای سبزبهره‌برداریآبیاری
sedayezanjannews.ir/nx12893


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»