کد خبر: 12939
1403/07/09 - 9:31


مدیر تعاون روستایی زنجان:

تعاون روستایی زنجان ۵۲ میلیون لیتر سوخت در روستاها توزیع کرد

مدیر تعاون روستایی زنجان از توزیع ۵۲ میلیون لیتر سوخت با مباشرت شرکت ملی پخش فرآورده‌های مواد نفتی در میان جامعه روستایی و کشاورزی این استان در سال جاری خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ عبدالله جعفری مدیر تعاون روستایی زنجان  با اشاره به تنوع توزیع مواد سوختی، افزود: از ابتدای سال، انواع مواد سوختی شامل گازوئیل، بنزین، نفت سفید، گاز مایع و سی ان جی در بین روستاییان و کشاورزان این استان توزیع شده است.

وی گفت: توزیع و عرضه سوخت با هدف افزایش رفاه حال روستاییان و کشاورزان با تسهیل ارائه مایحتاج آنان در مناطق روستایی انجام شد.

وی با ذکر اینکه بیشترین درصد توزیع سوخت مربوط به نفتگاز به عنوان تامین سوخت ماشین آلات کشاورزی بوده است اضافه کرد: با آغاز فصل سرما و ادامه روند سوخت رسانی پیش بینی می شود مقدار توزیع تا پایان سال ۱۴۰۳ افزایش داشته باشد.

مدیر تعاون روستایی زنجان با ذکر اینکه ۱۲۰ فروشندگی در مجموعه تعاونی های روستایی استان عامل مجاز توزیع و عرضه نفت خام در مناطق روستایی استان هستند گفت: این واحدها سوخت خانوارهای فاقد گاز و همچنین سوخت ماشین آلات کشاورزی را تامین و در اقصی نقاط این استان به خانوارهای روستایی تحویل می‌دهند.

۳۳۷ هزار نفر معادل بیش از ۳۰ درصد جمعیت یک میلیون و ۱۱۹ هزار نفری زنجان در ۹۳۵ روستا این استان سکونت دارندکه این میزان و نسبت جمعیت روستایی بیشتر از متوسط جمعیت روستایی کشور(۲۵ درصد) است.

عمده خانوارهای روستایی زنجان بهره برداری بخش کشاورزی و به خصوص زراعت هستند.

زنجان با داشتن ۸۴۵ هزار هکتار عرصه های مناسب کشاورزی، پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است در حالی که گستره ان ۱.۳ درصد مساحت کل کشور است.

منبع/ ایرنا

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانسوختروستاهاسوخت ماشین آلات کشاورزی
sedayezanjannews.ir/nx12939


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»