کد خبر: 12971
1403/07/12 - 12:41


مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان از محدودیت شبکه بانکی در اعطای تسهیلات به پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد؛

زور بانک‌ها به مسکن ملی رسید

رضا خواجه‌ای: پیمانکاران بیش از متقاضیان مسکن ملی دچار مشکل شده‌اند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان از محدودیت شبکه بانکی در اعطای تسهیلات به پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد و بابیان اینکه در این شرایط پیمانکاران حتی بیش از متقاضیان مسکن ملی دچار مشکل شده‌اند، صراحتاً گفت که؛ بانک‌ها در حال حاضر با محدودیت منابع مواجه‌اند و کنترل نقدینگی را در دستور کار دارند اما باید پذیرفت که کفگیر بانک‌ها به ته‌ دیگ خورده است.

رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در خصوص روند اجرای پروژه نهضت ملی مسکن اظهار کرد: اداره کل بنیاد مسکن استان زنجان در شهرهای زیر 100 هزار نفر متولی مدیریت پروژه نهضت ملی مسکن است. 

وی بابیان اینکه به‌جز شهرهای ابهر و زنجان؛ تمامی شهرهای استان زنجان دارای جمعیت زیر 100 هزار نفر هستند، با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته با اداره کل راه و شهرسازی اضافه کرد: بنیاد مسکن در ابهر در اجرای پروژه 368 واحدی با اداره راه و شهرسازی همکاری می‌کند. میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها در شهرهای زیر 100 هزار نفر، 50 تا 100 درصد است. پروژه نهضت ملی مسکن 54 واحدی خرمدره و پروژه صائین قلعه دارای 100 درصد پیشرفت فیزیکی‌اند. پروژه 72 واحدی خرمدره دارای 99 درصد پیشرفت فیزیکی است که اقدامات مربوط به تحویل در حال انجام است. یک بلوک از پروژه 368 واحدی گلشهر زنجان نیز تحویل متقاضیان شده و 2 بلوک دیگر نیز در حال تحویل است.

خواجه‌ای با اشاره به تأمین منابع مالی موردنیاز برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن از دو مسیر «آورده متقاضی» و «تسهیلات بانکی» عنوان کرد: در روش استفاده از تسهیلات بانکی، روش پرداخت، مرحله‌ای است و به‌تناسب پیشرفت فیزیکی پروژه این وام تزریق می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اهمیت مشارکت 100 درصدی مردم در پیشرفت فیزیکی مدنظر پروژه عنوان کرد: مجریان پروژه هر چقدر هم مدیریت کنند، اگر منابع مالی به‌موقع تأمین نشود تا 10 سال آینده نیز پروژه‌ها تکمیل نخواهد شد.

خواجه‌ای معتقد است چون قالب پروژه‌های نهضت ملی مسکن جهت اجرا به پیمانکاران واگذار شده است، مسائل پیش روی پیمانکاران در خصوص مشکلات پیش آمده مربوط به تسهیلات بانکی قبل از اینکه متوجه متقاضیان باشد، پیمانکاران را اذیت می‌کند. البته تأکید می‌کنم که مراحل اعطای وام بانکی متوقف نشده اما صفر تا 100 نیست و به‌صورت محدود پرداخت می‌شود بالاخره بحث کنترل نقدینگی بانک‌ها مطرح است اما بااین‌حال این روند متوقف نشده است و پرداخت به‌صورت محدود در حال انجام است و به قولی کفگیر بانک‌ها ته‌دیگ خورده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمسکن ملیبانکتسهیلات بانکی
sedayezanjannews.ir/nx12971


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»