کد خبر: 12978
1403/07/14 - 9:23


رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان :

۱۸ درصد کل ترددها در جاده‌های زنجان مربوط به وسایل نقلیه سنگین است

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: طی شهریورماه امسال ۱۸ درصد کل ترددها در جاده‌های استان مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ محمد محمدی رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان  افزود: بیشترین ترافیک طی این مدت در آزادراه زنجان به قزوین با یک میلیون و ۴۸ هزار وسیله نقلیه با نرخ متوسط یک هزار و ۴۱۰ تردد در ساعت ثبت شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین تخلفات سرعت غیر مجاز نیز در محور سرچم-اردبیل، آزادراه زنجان - تبریز و آزادراه زنجان -قزوین صورت گرفته است.

این مسوول ادامه داد: بیشترین سهم تردد پلاک‌های غیر بومی در محورهای استان مربوط به استان‌های تهران و آذربایجان شرقی بوده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه طی شهریور سال جاری ترددهای ثبت‌ شده توسط دستگاه‌های تردد شمار منصوب در ورودی و خروجی‌های استان، چهار میلیون و ۴۷۴ هزار تردد بود، ادامه داد: این میزان نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش ۱۷ درصدی دارد.

به گفته وی، بیشترین میزان ورود و خروج به استان در روز ۱۶ شهریور امسال با ۲۳۲ هزار خودرو ثبت شد.

محمدی با اشاره به وجود سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور و توزین در آزادراه ها و جاده های استان، افزود: طی مدت یاد شده ۳۰ هزار و ۸۳۲ تخلف سرعت غیر مجاز و هفت هزار و ۷۲۹ تخلف اضافه بار ثبت و ارسال شد.

وی خاطر نشان کرد: این تعداد حدود یک درصد از ترددهای صورت گرفته در محورهای یاد شده را تشکیل می دهد که نشانگر سهم قابل توجه سامانه ها در کاهش تخلفات جاده ای است.

این مسوول با بیان اینکه تعداد سامانه های ثبت تخلف سرعت در استان ۴۱ دستگاه است، اضافه کرد: تعداد کل دستگاه های ترددشمار فعال استان ۸۸ دستگاه و دستگاه های کنترل سرعت در گذرگاه شرقی و غربی زنجان نیز در مجموع ۳۲ دستگاه است.

منبع/ ایرنا

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانسامانه های ثبت تخلفکنترل سرعتراهداری
sedayezanjannews.ir/nx12978


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»