کد خبر: 12983
1403/07/14 - 11:4


معاون عمرانی استاندار زنجان از پیشنهاد تغییر گاوازنگ از سکونتگاه غیررسمی به کاربری گردشگری خبر داد؛

آب و گاز به‌شرط تصویب طرح گردشگری گاوازنگ

سید محمد شعاعی: به دلایل مختلف ازجمله مشکلات مربوط به حریم زاغه‌های مهمات ارتش مقرر شد که کاربری‌های مسکونی در گاوازنگ در قالب طرح گردشگری لحاظ شود

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: معاون عمرانی استاندار زنجان در گفت‌وگوی اختصاصی با صدای زنجان اعلام کرد: علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته طی 2 سال اخیر توسط استانداری زنجان، به دلایل مختلف ازجمله مغایرت اساسی احداث واحد مسکونی در حریم شهر، پتانسیل گردشگری منطقه گاوازنگ و لزوم استفاده عموم مردم از این پتانسیل و مشکلات مربوط به حریم زاغه‌های مهمات ارتش مقرر شد که کاربری‌های مسکونی در قالب طرح گردشگری لحاظ شود.

سید محمد شعاعی، معاون عمرانی استاندار زنجان در خصوص طرح گردشگری گاوازنگ به صدای زنجان گفت: قرارداد مطالعاتی در خصوص اراضی گاوازنگ در قالب طرح گردشگری گاوازنگ منعقد شده است، با توجه به اهمیت موضوع قرار شده که نظرات ذی‌نفعان از سوی مشاور طرح، استعلام و در مطالعات به این موارد ترتیب اثر داده شود. تصور می‌کنم ظرف چند ماه آینده، نتایج اولیه مشاور استخراج شود.

شعاعی مدت‌زمان قرارداد منعقد شده را یک سال اعلام کرد و افزود: البته مقررشده که طی 6 ماه، خروجی اولیه (تا پایان آذرماه 1403) ارائه شود. نظر مجموعه استان این است که گاوازنگ، منطقه گردشگری باشد و سکونتگاه غیررسمی گاوازنگ نیز به کاربری گردشگری تغییر داده شود.

شعاعی در خصوص مشکلات بیش از 30 ساله ساکنان و بومیان منطقه در دسترسی به گاز و آب و احتمال رفع این مشکل با نهایی شدن طرح گردشگری گاوازنگ اعلام کرد: با مصوب شدن طرح گردشگری خدمات مربوط به گاز و آب به  منطقه داده خواهد شد. البته در حال  حاضر با درخواست استانداری و مساعدت دادستان محترم، به ساکنان سکونتگاه مذکور به‌صورت موقت و عمومی آب‌داده شده است .

وی افزود: مقررشده که اگر احیاناً کسی در سکونتگاه مذکور به هر دلیلی نیازمند واحد مسکونی باشد، اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان متناسب باارزش زمین و ملک شخص در گاوازنگ در داخل محدوده شهری زمین یا واحد معرض تخصیص دهد.

وی در پاسخ به دیگر سؤال صدای زنجان مبنی بر اینکه در طرح گردشگری گاوازنگ کاربری تحت عنوان «کاربری مسکونی» وجود نخواهد داشت؟، اظهار کرد: علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته طی 2 سال اخیر توسط استانداری زنجان، به دلایل مختلف ازجمله مغایرت اساسی احداث واحد مسکونی در حریم شهر، پتانسیل گردشگری منطقه و لزوم استفاده عموم مردم از این پتانسیل و مشکلات مربوط به حریم زاغه‌های مهمات ارتش مقرر شد که این کاربری‌ها در قالب طرح گردشگری لحاظ شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانگردشگری گاوازنگکاربری مسکونیملک شخصی
sedayezanjannews.ir/nx12983


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»