کد خبر: 1305
1398/07/10 - 0:19


استاندار زنجان در دومین نشست خبری سال جاری:

رابطه‌ای با پیمانکار جشنواره آش ندارم

چرا باید بابت جشنواره‌ای که می‌شود رایگان برگزار کرد بودجه میلیاردی از بیت‌المال می‌دادیم؟

پایگاه خبری صدای زنجان

صدای زنجان- استاندار زنجان در دومین نشست خبری خود در سال جاری در پاسخ به سؤال صدای زنجان درباره حاشیه‌های جشنواره آش امسال و انتشار اخباری مبنی بر ارتباط پیمانکار برگزار کننده جشنواره با استاندار و یکی از معاونان وی با اشاره به این‌که امسال استانداری پولی برای پرداخت به این جشنواره نداشت تأکید کرد که هیچ رابطه‌ای با پیمانکار برگزاری جشنواره ندارد و حواشی ایجاد شده از طرف کسانی بود که سال‌های گذشته از جشنواره سود می‌بردند و امسال با تصمیم‌های که گرفته شد دیگر خبری از سود نبود.

فتح‌الله حقیقی عصر دیروز در ادامه پاسخ به خبرنگار صدای زنجان گفت: در سال‌های گذشته جشنواره‌هایی در زنجان برگزار می‌شد که استانداری بابت آن‌ها پول پرداخت می‌کرد. امسال واقعاً پولی نبود و اگر بود هم اجازه پرداخت نمی‌دادم.

حقیقی افزود: امسال در گاوازنگ زمینی به طور رایگان برای کسانی که درآمدزایی نداشتند اختصاص یافت و هم‌زمان جشنواره آش نیز برگزار شد. من شرکت پیمانکار این جشنواره را نه دیده‌ام و نه می‌شناسم اما سال گذشته هم برای برگزاری جشنواره آمده بود ولی جشنواره با بودجه استانداری برگزار شد.

وی تأکید کرد: طبیعی است وقتی کسی جایی را اجاره می‌کند یا می‌گیرد باید هزینه هم پرداخت کند. نباید کاری را که می‌شود رایگان و بدون هزینه انجام دادبا پول دولتی و بیت‌المال انجام دهیم. در این میان برخی که نانی از این داستان در سال‌های گذشته داشتند شروع به جوسازی کردند که نیتکاملاً مشخصی داشتند.

استاندار زنجان تصریح کرد: حقم بود که برخورد کنم اما تحمل کردم و خودم را نگه داشتم تا مسئله‌ای پیش نیاید. این چه فرهنگی است که وقتی می‌شود مراسمی بدون هزینه باشد دوست داریم هزینه کنیم. جشنواره امسال از جشنواره‌های موفق بود گرچه برخی از داخل استان با برخی شرکت‌کنندگان تماس گرفتند تا در جشنواره حاضر نشوند که این کار به ضرر زنجان بود.

وی در پاسخ به سؤال دیگر صدای زنجان درباره برخی انتصاب‌ها در ماه‌های گذشته که از آن‌ها به زمینه‌سازی برخی نمایندگان استان در مجلس برای انتخابات پیش رو و دخالت در امور اجرایی یاد می‌شود نیز تأکید کرد: من زیر یوق کسی نمی‌روم و در انتصاب‌ها به حرف کسی گوش نمی‌دهم.

حقیقی هم‌چنین در مورد برخی انتصاب‌ها در فرمانداری‌ها هم گفت: من به فرماندارن استان اختیار داده‌ام و همه معاونان و مدیران را خودشان انتخاب می‌کنند. من مشورت می‌گیرم اما تحت فشار حرفی را قبول نمی‌کنم.

وی در ادامه نشست خبری با اشاره به شرایط جابه‌جایی پادگان ارتش در زنجان نیز گفت: زیرساخت‌های اساسی برای جابه‌جایی پادگان مهیا نشده است و این کار هم به این آسانی نیست. به خاطر مسائل خاصی که پادگان دارد نمی‌توان زیاد به آن پرداخت و باید صبر کنیم تا مراحل خاص آن طی شود.

استاندار زنجان همچنین اشاره‌ای هم به پروژه سبزه‌میدان داشت و اعلام کرد که مزاید آن برگزار شده و و مجری هم انتخاب شده و مشکل و منعی در شروع کار وجود ندارد. در شورا و شهرداری هم وضعیت نسبت به چند ماه گذشته کمی بهتر شده اما نیاز است معاون عمرانی ارتباط بیشتری با شورا و شهرداری داشته باشد.

حقیقی در پاسخ به سوالی در مورد نتیجه حضور مسئولان کشوری و وزرا در استان هم اظهار کرد: یکی از خروجی‌های این سفرها همین اعتباراتی است که گرفتیم وگرنه در استان اعتباری وجود دارد که نمونه ان تخصیص بیش از 4 میلیارد تومان به تقاطع دانشگاه زنجان است.

قرار بود شرایط زنجان را به مدیران ملی اعلام کنیم که با این سفرها این کار انجان می‌شود تا با چشم خود وضعیت استان را دیده و دستورهای لازم را صادر کنند. امسال چند برابر سال‌های گذشته مسئول کشوری و وزیر به استان آمده و از این به بعد با وضعیت استان آشنا هستند و درست تصمیم می‌گیرند.

 هیچ کارخانه‌ای تعطیل نشده است

استاندار زنجان با اشاره به اینکه از زمان حضور بنده کارخانه‌ای تعطیل نشده است و قرار است امسال هفت کارخانه دیگر نیز افتتاح شود، افزود: حتی گرفتن تسهیلات برای کارخانجات نیز در نتیجه همین دیدارها حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل بنده برای حضور وزرا و مسؤولان حضور آنها در زنجان و مشاهده وضعیت بوده است، گفت: در سایه آمدن این مسؤولان این امکانات اخذ شده است.

حقیقی با اشاره به اینکه حضور مستمر وزرا نشان از ظرفیت بالای استان دارد، گفت: در سایه همین حضور مدیران امسال برای نخستین بار بود که سومین استان دریافت کننده درآمد ملی بودیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه به واسطه حضور وزرا دیگر سر گرفتن اعتبارات با آنها بحث نخواهیم کرد، ادامه داد: مثلا در همین ورزش برخی پروژه‌ها سه پیمانکار عوض شد که ما برای حل مشکلات اصلا پروژه را از دست پیمانکار گرفتیم و به دست خود ورزش و جوانان دادیم.

وی با اشاره به اینکه الان زنجان یکی از استان‌های مطرح در کشور است، افزود: الان کار به جایی رسیده است که دیگر همه مسؤولان می‌دانند در زنجان چه خبر است و چه ظرفیت‌هایی دارد.

حقیقی همچنین در ارتباط با انتخابات نیز گفت: تا امروز حتی یک کارمند بنده هم به خاطر انتخابات توبیخ نشده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه انتخابات راه خود را دارد و قطعا برگزار خواهد شد و تاکنون از ابتدای انقلاب اسلامی از این روند عدول نشده است، گفت: من با هیأت نظارت انتخابات نیز صحبت کرده‌ام و اعتقاد دارم که حتی احدالناسی نباید از بی‌طرفی خارج شود.

وی تصریح کرد: به عقیده بنده انتخابات باید بی‌غرض باشد و هیچ کسی حق خروج از قانون را در این حوزه ندارد و البته چنین اجازه‌ای را هم نخواهیم داد.

حقیقی با اشاره به اینکه ما به دنبال این نیستیم که حقی از کسی در انتخابات ضایع شود، تصریح کرد: در این حوزه حتی اگر خانواده خود بنده هم باشد کوتاه نخواهم آمد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در فرمانداری‌ها همه اتفاقات مربوط را پیگیری خواهیم کرد، گفت: از صبحانه‌های کاری و همه چیز در این ارتباط اطلاع داریم و قطعا این موضوع را رصد می‌کنیم اما یقین داشته باشید که انتخابات باشکوه، سالم، امن و در رقابت سالم برگزار خواهد شد.

توجه به مدیران بومی

وی با اشاره به اینکه در انتخاب مدیران بومی بودن را مورد توجه قرار داده‌ام، گفت: اگر روند انتخاب مدیری طولانی شده به خاطر این است که می‌خواهم بچه‌های خود زنجان انتخاب شوند وگرنه در خورجین بنده مدیران خوب غیربومی وجود دارد.

حقیقی با بیان اینکه در ارتباط با انتخاب فرماندار نیز استعلامات از طریق وزرات کشور انجام می‌شود، افزود: وقتی انتخابی به این شکل صورت می‌گیرد پس این شخص لیاقت این سمت را داشته است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه برای انتخاب مدیران هزینه شده و اینها آبروی نظام هستند، گفت: قاطبه مدیریت‌های ما ارزشمند هستند و باید به آنها اعتماد کنیم هرچند این امر ۱۰۰ درصد نبوده و مدیران ممکن است مشکلاتی هم داشته باشند.

وی همچنین در ارتباط با توزیع آگهی نیز گفت: نباید به بهانه انتقاد توزیع آگهی‌ها ناعادلانه شود و یک رسانه از آگهی محروم شود و باید یک روال برای این کار انتخاب شود.

حقیقی با اشاره به اینکه بنده معتقدم مدیران باید راهبری شوند و عوض کردن مدیر هزینه دارد، گفت: اینکه یک مدیر صفر کیلومتر بیاید برای نظام هزینه خواهد داشت.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در آینده نزدیک یک معاون خانم به معاونت‌های استانداری اضافه خواهد شد، بیان کرد: حکم این خانم نیز احتمالا هفته آینده امضا شود که البته به غیر از این ۶۱ خانم دیگر به مجموعه مدیریتی اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ مدیری نمره اش ۲۰ نیست، گفت: هر مدیری معایب و مزایای خود را دارد و نباید نگاه ۱۰۰ درصدی در این حوزه داشت.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناستاندار زنجانفتح اله حقیقینشست خبری استاندار زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1305


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»