کد خبر: 13067
1403/07/23 - 8:36


کارگردان زنجانی در گفت‌و‌گو با صدای زنجان بر لزوم افزایش حمایت‌ها از این هنر تاکید کرد؛

پلاتوهای تکراری

سیدحمید کرمانی: هنر مربوط به تهیه فیلم کوتاه راکد نیست ولی میزان و نوع حمایت‌ها می‌تواند بهتر از این نیز باشد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: سیدحمید کرمانی از کارگردان زنجانی نسبت به کلاهبرداری در سایت دیوار در خصوص هنر بازیگری خبر داد و بر لزوم هوشیار بودن علاقمندان این عرصه تاکید کرد.

 فیلم کوتاه به گروهی از فیلم‌ها و آثار هنری گفته می‌شود که نسبت به فیلم بلند، هم ‌زمان بسیار کمتری دارد و هم با بودجه بسیار پایین و تجهیزات کم ساخته می‌شود.

در تعریف آکادمی علوم و هنرهای سینما آمده‌است که فیلم کوتاه باید حداکثر ۴۰ دقیقه یا کمتر، زمان داشته باشد. تیتراژ اول و آخر نیز جزو این زمان به‌شمار می‌آیند.

در حقیقت این هنر به عنوان یکی از شاخه‌های هنر هفتم این روزها جایگاه خوبی در بین سایر شاخه‌های هنری یافته است و توانسته نظر بسیاری از هنردوستان را به خود جلب کند، ضمن اینکه به دلیل امکان تولید با هزینه پایین‌تر و سرعت در انتقال مفاهیم سینمای کوتاه محبوبیت بیشتری دارد و این روزها حتی در برخی حوزه‌ها گوی سبقت را از سینمای بلند نیز ربوده است.

سیدحمید کرمانی یکی از هنرمندان زنجان است که در رشته سینما به ویژه فیلم کوتاه فعالیت می‌کند و در سال‌های فعالیت خود موفق به کسب جوایز متعدد ملی و بین‌المللی شده است. وی که کار خود را با صدابرداری آغاز کرده این روزها در سینمای کوتاه در حال تولید محتوا است.

کرمانی در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با اشاره به اینکه از سال 1387 در صنعت سینما ورود کرده‌ام، می‌گوید: کار در عرصه سینما را با صدابرداری آغاز کردم و چندین کار تولید صدا در فیلم‌ها را انجام دادم.

این کارگردان زنجانی با اشاره به اینکه در حال فعالیت در صنعت سینما بودم که در رشته سینما ادامه تحصیل دادم و کارشناسی کارگردانی سینما را از دانشگاه تهران اخذ کردم، عنوان می‌کند: پس از آن شروع به تولید آثار خود کردم و چندین فیلم کوتاه تاکنون تولید کردم که موفق به کسب جوایز ملی و بین‌المللی شدم.

این هنرمند زنجانی با اشاره به اینکه در جشنواره‌های متعدد ملی و بین‌المللی چون کشور کلمبیا، هندوستان، ژاپن و آذربایجان حضور داشته است، عنوان می‌کند: تاکنون موفق شده‌ام جوایز متعددی در بخش بازیگر اول نقش مرد، اثر برتر، فیلم کوتاه و غیره کسب کنم.

وی ادامه می‌دهد: از جمله فیلم‌های کوتاه تولیدی بنده با نام عاطفه، دایاخ، یارا، از کارافتاده، حیات و مانکن است که برخی از این آثار از شبکه آی فیلم پخش شده است.

کارگردان زنجانی با اشاره به اینکه هم‌اکنون آموزشگاه سینمایی دارم، اضافه می‌کند: این مجموعه تنها آموزشگاه سینمایی دارای مجوز در استان زنجان است.

علاقه‌مندان مراقب کلاهبرداران باشند

کرمانی در پاسخ به سئوالی در مورد فراگیر شدن مراکز غیر مجاز بازیگری در زنجان بیان می‌کند: موارد کلاهبرداری خیلی هست و در برخی موارد افراد در دیوار آگهی می‌زنند و بدون مجوز فعالیت می‌کنند که زیاد بوده و رو به رشد است که علاقه‌مندان باید در این زمینه دقت کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد جوانی که تمایل دارند در این عرصه ورود کنند بازیگران را نمی‌شناسند وارد دنیای مجازی شده و ناخواسته با این مجموعه‌ها آشنا می‌شوند، بیان می‌کند: مردم علاقه‌مند هستند و با اطلاعات پایین اقدام به حضور در فیلم‌های کوتاه می‌کنند اگر که فرد واقعا در این حرفه مشغول باشد که هیچ در غیر این صورت با کلاهبرداری از علاقه‌مندان موجب خواهد شد این افراد با شکست مواجه شده و از این فعالیت زده شوند.

این کارگردان زنجانی با اشاره به اینکه در استان زنجان در حال حاضر شاهد یک پوست‌اندازی در حوزه هنر به ویژه سینما هستیم، بیان می‌کند: افرادی که وارد این عرصه و جذب آن شده‌اند، در حال رشد و شناخت خود هستند.

با ساخت یک فیلم کوتاه می‌توان آسیبی که دغدغه است، را به نمایش گذاشت

وی با اشاره به اینکه در مجموع سینمای کوتاه، سینمایی است که اگر نگاه مسئولان به سمتش جلب شود بهتر می‌شود، بیان می‌کند: اگر در مسیر این هنر فرهنگ‌سازی صورت گیرد، بسیار مسیر درخشانی دارد.

کرمانی با بیان اینکه وضعیت این هنر بهتر شده است، اضافه می‌کند: با ساخت یک فیلم کوتاه شما می‌توانید یک موضوع و آسیب را که سالیان سال دغدغه بوده است، را به نمایش بگذارید.

این کارگردان زنجانی با اشاره به اینکه یک فیلم کوتاه را می‌توان در هر محلی به نمایش گذاشت، عنوان می‌کند: همین موضوع زمینه افزایش بهره‌وری این هنر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر مسئولان از این موارد غافل نشوند شاهد پیشرفت و رو به رشد بودن آن خواهیم بود، اضافه می‌کند: این توجه کم و بیش در حال رخ دادن است و این هنر راکد نیست و نمی‌توان گفت توجهی به آن نمی‌شود ولی می‌تواند بهتر از این نیز باشد.

کرمانی با اشاره به اینکه استان زنجان هم نیرو سازنده و هم فعال در بحث بازیگری و عوامل اجرایی دارد، اضافه می‌کند: با حمایت محکم و خوب قطعا شاهد شکوفایی بزرگی خواهیم بود.

این کارگردان با اشاره به اینکه اگر مسئولان این را دغدغه خود بدانند می‌توانند نگرش و خواسته خود را تصریح می‌کند: بدون شک مسئولان با ایجاد یک اتاق فکر و کارگروه فرهنگی و سینمایی به این اتفاق دست خواهند یافت.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد جایگاه هنر فیلم کوتاه در استان زنجان چیز پیچیده‌ای است، ادامه می‌دهد: اگر بخواهیم این هنر را رتبه‌بندی کنیم زنجان در کنار کلانشهرها به سمت برتر بودن حرکت می‌کند. می‌توان با اطمینان کامل زنجان را جزو 10 استان برتر در زمینه هنر فیلم کوتاه دانست.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانفیلم کوتاهکلاهبردارانافزایش حمایت
sedayezanjannews.ir/nx13067


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»