کد خبر: 1308
1398/07/13 - 11:47


فرمانده نیروی انتظامی استان در نشست خبری:

فروش کالاهای مکشوفه، ممنوع

سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی استان گفت: هیچ کس حق فروش کالاهای مکشوفه قاچاق را ندارد و اگر کسی از وجود این‌گونه مراکز با خبر است به پلیس اطلاع دهد تا در کمترین زمان همه آن‌ها را جمع‌آوری کنیم.

پایگاه خبری صدای زنجان

الهام احمدی- سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی استان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا در پاسخ به سوالی در زمینه وجود مکان‌هایی در زنجان که به عرضه کالاهای مکشوفه قاچاق از سوی پلیس می‌پردازند، گفت: هیچ کس حق فروش کالاهای مکشوفه قاچاق را ندارد و اگر کسی از وجود این‌گونه مراکز با خبر است به پلیس اطلاع دهد تا در کمترین زمان همه آن‌ها را جمع‌آوری کنیم چرا که هیچ اداره‌ای مجوز فروش کالاهای مکشوفه قاچاق را ندارد مگر کالاهای مکشوفه تعزیراتی از همین رو به فرموده رهبری تمامی کالاهای قاچاق مکشوفه به کشور مقصد عودت داده می شود.

وی در واکنش به برگشت مجدد مواد مخدر کشف شده به چرخه مصرف گفت: به طور یقین می‌گویم مطلقا حتی یک گرم مواد مخدر هم امکان برگشت به چرخه مصرف نیست چرا که موارد مخدر کشفی زیر نظر چندین ناظر به انبار هدایت شده و در ابتدا با حساسیت و دقت لازم وزن می‌شوند.

به گفته این مسئول مقداری از مواد مخدر برای تولید مواد اولیه دارویی به کرج منتقل شده و مابقی که قابلیت استفاده برای مصارف دارویی را ندارند سوزانده می‌شوند از سوی دیگر امکان فروش این مواد از سوی این مراکز دارویی نیز وجود ندارد چرا که استفاده از این مواد برای تولید بسیار به صرفه‌تر از فروش خام آن است.

وی با اشاره به این‌که به منظور نظارت بیشتر استان معین برای سوزاندن مواد مخدر کشفی تعیین شده و در آنجا امحا می‌شدند، گفت: امسال مواد مخدر مکشوفی در همین استان سوزانده می‌شود تا مردم در جریان امحا قرار بگیرند.

زنجان به لحاظ نرخ آلودگی رتبه 31 در کشور را دارد

فرمانده انتظامی استان با اشاره به این‌که در حوزه مواد مخدر ما جزو استان‌های آخر هستیم و از لحاظ نرخ آلودگی استان ۳۱ کشور هستیم، اضافه کرد: یکی از مشکلات ما در زنجان جغرافیایی است و حاشیه‌های آن در وسط شهر قرار دارند.

وی با اشاره به این‌که امسال ما در باندها نیز وارد شده‌ایم و در این حوزه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: اقدامات مقابله‌ای انجام شده طوری بوده که یک هزار و ۱۵۰ کیلوگرم کشف شده است.

سردار جهانبخش با اشاره به این‌که امسال به میزان کل سال گذشته کشفیات مواد مخدر را داشتیم، گفت: در حال حاضر  یکی از مشکلات استان نبود کمپ ترک اعتیاد ماده  16 است چرا که چند کمپ موقت برای استان وجود دارد از همین رو حل‌کننده مشکلات نیست چون فقط ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد.

وی در واکنش به سوالی در زمینه چرایی پاکسازی پارک‌های سطح شهر نظیر پارک رجایی به اجرای طرح پاکسازی در شهرک شهید رجایی به صورت روزانه اشاره کرد و گفت: این اقدامات همانند مسکنی بر درد اعتیاد است و درمان این معضل ساماندهی کمپ‌ها و اقدامات مقابله‌ای است.

این مسئول به ضرورت توانمندسازی پارک‌ها اشاره کرد و گفت: در این پارک‌ها باید مرکز درمانی ایجاد شده و کنترل‌های ویژه‌ای از قبیل نگهبانی و غیره صورت گیرد تا مردم با حضور در آن‌ها احساس امنیت داشته باشند.

سردار جهانبخش تصریح کرد: نبود مراکز درمانی مشکلات این حوزه از جمله دستگیر شدگان را افزایش داده است چرا که مکانی برای نگهداری این افراد وجود نداشته و مجدد به چرخه توزیع و مصرف مواد مخدر برمی‌گردند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به این‌که برخی از معتادان و فروشندگان مواد مخدر آلوده هستند، گفت: از همین رو همکاران نیروی انتظامی باید مراقبت‌های ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که به لحاظ موقعیت اجتماعی برخی از مناطق طرح‌های پاکسازی در آن‌ها به صورت ویژه‌تر انجام می‌شود، اضافه کرد: در این طرح‌ها روستاها نیز مورد نظر بوده و تاکنون ۶۵ مرحله طرح پاکسازی روستاها در حال اجراست.

زنجان؛ استان امن کشور

سردار جهانبخش در ادامه زنجان را یکی از استان‌های امن کشور یاد کرد و افزود: این امنیت براساس شاخص‌های تعیین شده از سوی مرکز با توجه به وقوع  جرایمی همچون سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف، قتل، شرارت، چاقوکشی و قمه کشی، جرائم مالی، نزاع ، تصادفات منجر به فوت، مشروبات الکلی و غیره تعیین شده است از سوی دیگر در ارتباط با طرح انتظام بخشی اقدامات متعددی صورت گرفته است خوشبختانه این طرح موجب امنیت استان شده است.

وی با بیان این‌که زنجان تنها در تصادفات منجر به جرح آمار بالاتری نسبت به نرخ کشوری دارد، بیان کرد: این موضوع نشات گرفته از دو موضوع وجود اتوبان و بالا بودن سرانه خودرو زنجانی‌ها است‌.

سرانه خودرو زنجانی‌ها بالاتر از سرانه کشوری است

فرمانده انتظامی استان با اشاره به این‌که سرانه خودرو استان بیش از یک و نیم برابر سرانه کشوری است، بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در تلاشیم تا میزان این تصادفات را کاهش دهیم.

وی همچنین در ارتباط با قتل‌های رخ داده در استان نیز گفت: در 6 ماهه نخست امسال هفت قتل در زنجان رخ داده که نسبت به سال قبل کاهش داشته و البته در مقایسه با وضعیت کشوری نیز این آمار پایین است.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: بر همین اساس زنجان در وقوع قتل استان بیست و هشتم کشور است و 27 استان از زنجان رتبه‌های بالاتری دارند.

وی به اجرای طرح انتظام بخشی در سطح استان اشاره کرد و افزود: این طرح از ابتدای بازگشایی مدارس در سطح استان اجرا می‌شود و ماموران انتظامی در جلو مدارس حضور داشته و از مزاحمت‌های احتمالی جلوگیری می‌شود.

 دستگیری 110 مزاحم توسط پلیس

سردار جهانبخش با اشاره به این‌که در این ایام 110 مزاحم توسط پلیس دستگیر شده و از این افراد تعهد کتبی گرفته شده تا در صورت تکرار برخورد قانونی انجام شود، بیان کرد: اگر شهروندان در اطراف مدارس افراد مزاحمی را

 پلیس هوشمند، امین مردم

وی  با اشاره به این‌که امسال همزمان با هفته نیروی انتظامی 370 برنامه در استان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اجرای برنامه‌ها از روز پنج‌شنبه 11 مهرماه با گلباران مزار شهدا آغاز می‌شود.

فرمانده انتطامی استان با اشاره به این‌که برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح روز جمعه 12 مهرماه از دیگر برنامه‌های هفته نیروی انتظامی است، گفت: همچنین برپایی چادرهای امدادی و بهداشتی در مصلی نماز جمعه نیز دیگر برنامه روز جمعه است.

سردار جهانبخش با بیان اینکه برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان و تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران نیز برنامه روز شنبه 13 مهرماه است، گفت: دیدار مسؤولان با نماینده ولی فقیه در استان و افتتاح پروژه‌های عمرانی نیز برنامه‌های روز 14 مهرماه است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه در این این ایام همایش موتورسیکلت‌سواران قانونمند نیز در روز 15 مهرماه برگزار می‌شود، اضافه کرد: برگزاری همایش راهوران محله و همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی استان نیز برنامه‌ای است که روز 16 مهرماه برگزار خواهد شد.

سردار جهانبخش به تنوع مأموریت‌های پلیس و حجم بالای فعالیت‌های این نیروی نظامی به لحاظ حفظ نظم و امنیت و رعایت قانون اشاره کرد و گفت: در همین راستا طی هفته نیروی انتظامی بخشی از دستاوردها، اقدامات و تحولاتی که در راستای تأمین امنیت عمومی محقق شده به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی می‌تواند فرصت مغتنمی برای افزایش آگاهی مردم از ابعاد فعالیت و تلاش‌های شبانه روزی پلیس برای برقراری نظم، امنیت و ارائه خدمات آن است، از رسانه‌ها خواست نیروی انتظامی را در اطلاع‌رسانی این موضوعات همراهی کنند.

گفتنی است، عناوین روزهای هفته نیروهای انتظامی شامل «پلیس، بصیرت، ولایت‌مداری، ایثار و شهادت‌طلبی»، «پلیس، جامعه ایمانی، ارزش‌مداری، رافت و مهربانی»، «پلیس رفتار حکیمانه، خدمت‌گذاری، امانت‌داری»، «پلیس، قانونگرایی، مسئولیت‌پذیری، انضباط اجتماعی»، «پلیس، دانش‌بنیانی، حرفه‌ای گرایی و روزآمدی»، «پلیس آموزش همگانی، پیشگیری اجتماعی و آرامش عمومی»، «پلیس مرزبانی، امنیت پایدار و اقتدار مرزی» است.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاننیروی انتظامی زنجانسردار جهانبخشهفته نیروی انتظامی
sedayezanjannews.ir/nx1308


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»