کد خبر: 13105
1403/07/26 - 11:25


استاندار زنجان در آیین بزرگداشت سه ورزشکار پیش‌کسوت استان زنجان وعده داد؛

تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در آینده نزدیک

استاندار زنجان با تاکید بر نیاز ورزشگاه ۱۵ هزارنفری به مقاوم‌سازی گفت: این ورزشگاه در آینده نزدیک با استاندارد بالا تحویل مردم استان داده می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: استاندار زنجان در آیین بزرگداشت سه ورزشکار پیش‌کسوت استان زنجان از تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در آینده نزدیک خبر داد. بدون شک تکمیل و آغاز به کار این پروژه که 19 سال به طول انجامیده؛ مطالبه عمومی است و ناتمام ماندن این پروژه به نمادی از ناتوانی دولتهای مختلف در تکمیل و تحویل این پروژه تبدیل شده است به نحوی که اگر قرار باشد مطالبات مردم را در یک لیست در نظر گرفت نخستین گزینه آن اتمام پروژه ۱۵ هزار نفری است.

سال 1394 به منظور ساخت و احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری، زمینی واقع در منطقه تفریحی و گردشگری گاوازنگ را به اداره کل ورزش و جوانان تحویل دادند، بر این اساس در سال ۱۳۸۵ قراردادهایی با پیمانکار مربوطه منعقد و براساس موافقت‌نامه تنظیمی، مقرر شد عملیات اجرایی این پروژه بزرگ ورزشی زنجان در مدت چهار سال به اتمام برسد، اما این پروژه با گذشت حدود 19 سال هنوز تکمیل نشده است!

ورزشگاه در حال ساخت ۱۵ هزار نفری زیتون زنجان یک استادیوم فوتبال با حدود بیش از ۶۰ هزارمتر مربع زیربنا یکی از پروژه‌های عمرانی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است که در شمال شهر در کنار مجموعه تفریحی گاوازنگ احداث می‌شود.

این پروژه عمرانی یکی از طرح‌های مهرماندگار دولت نهم بوده که از سال ۱۳۸۴ کار ساخت آن آغاز شده و برای نخستین‌بار در منطقه شمال‌غرب از سیستم گرمایشی از کف در این استادیوم استفاده می‌شود.

بنا به اظهارات مهرداد سلطانی، معاون عمرانی وقت استاندار زنجان (سال ۱۳۹۸)، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یکی از مطالبات جدی زنجانی‌ها بوده که چندین سال است با حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد.

در سال 1402 نیز رئیس جمهور وقت (شهید سیدابراهیم رئیسی) در سفر به زنجان دستور تکمیل پروژه تا شهریورماه 1403 را صادر کرد اما این دستور به هر دلیلی که بود، اجرایی نشد.

بدون شک تکمیل و آغاز به کار پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یک مطالبه عمومی است و ناتمام ماندن این پروژه به نمادی از ناتوانی دولتهای مختلف در تکمیل و تحویل این پروژه تبدیل شده است به نحوی که اگر قرار باشد مطالبات مردم را در یک لیست در نظر گرفت نخستین گزینه آن اتمام پروژه ۱۵ هزار نفری است.

البته ناگفته نماند که مجموعه استان زنجان صراتا تکمیل این پروژه را پیگیری می‌کند.

 تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در آینده نزدیک

محسن افشارچی‌، استاندار زنجان در آیین بزرگداشت سه ورزشکار پیش‌کسوت استان زنجان که در سالن مهرانه زنجان برگزار شد (25 مهرماه 1403)، این ورزشکاران پیش‌کسوت را نابغه ورزشی دانست و اظهار کرد: تکریم بزرگان هر دیاری ضمن حفظ احترام آن‌ها، منجر به ظهور بزرگان دیگر می‌شود، کمااینکه برخی بی‌توجهی‌ها منجر به کم‌رنگ‌شدن سهم زنجان از ورزش شده است.

استاندار زنجان افزود: کارهایی که در سه سال گذشته در استان انجام شده زیرساختی بوده که نمونه آن دو کار استخر و پیگیری وضعیت ورزشگاه ۱۵ هزارنفری است.وی با تاکید بر اینکه استخرهای نیمه‌کاره به‌زودی تکمیل می‌شود، تصریح کرد: اعتبار مربوط به هنرستان ورزشی نیز تامین و کارها درحال انجام است.

افشارچی‌ با تاکید بر تلاش انجام شده برای پرداخت پاداش قهرمانان در موعد مقرر گفت: تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزارنفری هم اقدامی زیرساختی برای فوتبال و دومیدانی محسوب می‌شود.

استاندار زنجان با تاکید بر خوب نبودن کیفیت کار انجام شده در ورزشگاه ۱۵ هزارنفری افزود: با پیگیری‌های انجام شده و در سفر رئیس‌جمهور شهید مسئولیت احداث ورزشگاه به استان واگذار شد.

وی با تاکید بر نیاز ورزشگاه ۱۵ هزارنفری به مقاوم‌سازی ادامه داد: این ورزشگاه در آینده نزدیک با استاندارد بالا تحویل مردم استان داده می‌شود.

نیازمند حفظ ارتباط بین نسل‌های مختلف ورزشی هستیم

جواد بازرگان، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز با تاکید بر اینکه تجلیل از پیشکسوتان یک اقدام ضروری و اهمیت دادن به سال‌ها تلاش این قشر لازم است، افزود: بی‌تردید تجربیاتی که پیشکسوتان ورزشی در طول عمر خود به دست آورده‌اند، بسیار ارزشمند بوده و باید از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه پیشکسوتان فارغ از عرصه ورزش در زندگی اجتماعی نیز به عنوان یک الگو مطرح هستند، اظهار کرد: تجلیل از پیشکسوتان به این معنی است که ما باید به موضوع حفظ ارتباط بین نسل‌های مختلف ورزشی اهمیت داده و آن را در میدان عمل نیز پیاده کنیم؛ چرا که حضور پیشکسوتان ورزشی در این عرصه باعث تقویت ریشه‌های ورزش در استان خواهد شد.

بازرگان با بیان اینکه تجلیل از پیشکسوتان باعث ایجاد انگیزه در نسل امروز و از همه مهم‌تر امیدآفرینی برای نسل آینده خواهد شد، تصریح کرد: باید از وجود چنین گنجینه‌های ارزشمندی نهایت استفاده را کرده و در این راستا تجربیاتی را که پیشکسوتان به دست آورده‌اند را به نسل امروز منتقل کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با یادآوری اینکه پیشکسوتان ورزشی از گذشته تا به امروز در میادین مختلف ورزشی حضوری ارزشمند یافته و اقدام به پرورش استعدادهای مختلف کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بزرگان ورزش جزو ماندگارترین اقشار جامعه به شمار می‌روند و این موضوع باید با برگزاری چنین رویدادهایی به نسل امروز یادآوری شود.

به گزارش صدای زنجان، در این مراسم از اساتید عیسی رهبری خلیل انگورانی و صمد ایپکچی تجلیل شد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانورزشگاه ۱۵ هزار نفریورزشکاران پیش‌کسوتمراسم تجلیل
sedayezanjannews.ir/nx13105


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»