کد خبر: 13114
1403/07/28 - 9:2


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی زنجان اذعان کرد؛

آمارهای گردشگری استاندارد نیست

داود آبیان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه آمار گردشگری در سامانه «جانا» (سامانه جامع نظارت ، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری) ثبت می‌شود، اذعان کرد: چون آمارها استاندارد نیست، نمی‌شود به این نتایج اتکا کرد!

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: داود آبیان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه آمار گردشگری در سامانه «جانا» (سامانه جامع نظارت ، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری) ثبت می‌شود، اذعان کرد: چون آمارها استاندارد نیست، نمی‌شود به این نتایج اتکا کرد!

با پایان جشنواره آش در زنجان بار دیگر، این سئوال به اذهان متواتر می‌شود که این جشنواره و برگزاری آن توانسته است هدف اصلی برگزاری آن یعنی زمینه جذب گردشگر و معرفی زنجان را فراهم کند یا خیر؟ در کنار انتقادات وارده به برگزاری جشنواره آش در سال‌جاری به ویژه در زمینه زمان برگزاری و عدم وجود برنامه زمانی مشخص برای آن، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان معتقد است، زنجان به عنوان سرزمین جشنواره‌های غذا شناخته شده است، چرا که موفق شدیم گردشگری غذایی را در استان ایجاد کنیم.

داود آبیان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با اشاره به اینکه آمار گردشگری در سامانه «جانا» (سامانه جامع نظارت ، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری) ثبت می‌شود، اظهار کرد:  ولی چون آمارها استاندارد نیست، نمی‌شود به آن اتکا کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه باید مراکز اقامتی میزان اقامت‌پذیری خود را در این سامانه ثبت کنند، اضافه کرد: ولی برخی از مراکز اقامتی به دلیل نگرانی مالیاتی از ثبت این آمار خودداری می‌کنند.

باید نگاه سنتی به گردشگری از بین برود

وی با اشاره به اینکه باید ساختارها و نگاه سنتی به گردشگری از بین برود، عنوان کرد: چون این نوع نگاه موجب جفا به استان می‌شود.

آبیان با اشاره به اینکه بازاریابی مهم‌ترین موضوع در بحث گردشگری است، تصریح کرد: بازارهای هدف باید شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه کشورهای پیرامون و استان‌های شمالغرب می‌توانند گردشگرفرست باشند، اضافه کرد: این رویکرد موجب خواهد شد از طریق ایجاد بهانه‌ها باشد، این بهانه می‌تواند این باشد که برای نمونه زنجان با طرابوزان خواهرخواندگی دارد.

زنجان معبر گردشگری نیست بلکه مقصد است

آبیان با اشاره به اینکه ارتباط و معرفی جاذبه‌های گردشگری با استفاده از رسانه‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد، اضافه کرد: در زنجان ما به این باور رسیدیم که ما معبر هستیم ولی این موضوع درست نیست بلکه شهر زنجان مقصد است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه در جشنواره آش شاهد حضور گردشگران خارجی و تورها بودیم، بیان کرد: حضور فعال ما در نمایشگاه‌ها نوعی سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها در موضوع گردشگری ورود کنند، اضافه کرد: نباید تنها میراث فرهنگی را متولی بدانند و همکاری کنند چرا که زنجان با ظرفیت‌های گردشگری می‌تواند حضور موثرتری داشته باشد.

آبیان با اشاره به اینکه زنجان به عنوان سرزمین جشنواره‌های غذایی شناخته شده است، چرا که موفق شدیم گردشگری غذایی را در استان ایجاد کنیم، عنوان کرد: نباید برگزاری جشنواره آش به 5 روز در سال خلاصه شود و باید به صورت دائمی و در ابعاد کوچک به عنوان آش‌کده‌ها تبدیل شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه خروجی این جشنواره آش دعوت از آشپزان زنجانی در فیستیوال‌های غذایی از سراسر کشور است، گفت: زنجان به عنوان مرجع جشنواره‌های غذایی تبدیل شده است و سایر استان‌ها در حال کپی‌برداری از این رویدادها هستند.

وی با اشاره به اینکه گردشگر و مسافر مقصد خود را در منزل انتخاب می‌کند، تصریح کرد: معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌ها در کنار ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای گردشگری می‌تواند موجب شود استان زنجان در حوزه گردشگری رشد بیشتری داشته باشد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانگردشگریصنایع فرهنگیجشنواره آش
sedayezanjannews.ir/nx13114


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»