کد خبر: 13128
1403/07/29 - 11:41


معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خبرداد:

شکل‌گیری «هلال گردشگری ایران در شمال غرب» در زنجان

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: زنجان به‌عنوان یکی از پیشروان برگزاری رویدادهای گردشگری در شمال غرب کشور، در حال شکل‌دهی «هلال گردشگری ایران» است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ داوود آبیان، معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با یادآوری اینکه در طول سال، ۴۴ رویداد گردشگری در زنجان برگزار می‌شود که ۲۲ مورد از آن‌ها در تقویم ملی رویدادهای گردشگری به ثبت رسیده است، اظهار داشت: جشنواره‌های برگزار شده در زنجان به طور قابل‌توجهی بر استان‌های هم‌جوار نیز تأثیرگذار بوده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از تأثیر مثبت این رویداد بر استان‌های پیرامون، همچون آذربایجان غربی و شرقی، و شکل‌گیری «هلال گردشگری ایران در شمال غرب» خبر داد.آبیان همچنین تأکید کرد: زنجان به‌عنوان یکی از پیشروان برگزاری رویدادهای گردشگری در شمال غرب کشور، در حال شکل‌دهی «هلال گردشگری ایران» است.

هلال گردشگری شمال غرب، زنجیره‌ای از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری در شمال غرب ایران بیان داشت: ما نمی‌خواهیم هلال گردشگری شمال غرب را در مقابل مثلث طلایی گردشگری ایران (اصفهان، فارس و یزد) قرار دهیم، بلکه تأکید داریم که این منطقه نیز ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری دارد. وی افزود: این هلال گردشگری، با تعاملات گسترده و همکاری بین استان‌هایی نظیر زنجان، اردبیل و آذربایجان غربی و شرقی، در حال تکامل است و رویدادهای ملی و بین‌المللی در این مناطق به‌عنوان زنجیره‌هایی متصل‌به‌هم، نقش مهمی در توسعه گردشگری دارند.

آبیان در ادامه به اهمیت شبکه‌سازی و تکمیل مسیرهای دسترسی گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد ارتباطات گسترده در این مناطق و تکمیل مسیرهای گردشگری، می‌تواند به توسعه بیشتر این هلال گردشگری و تبدیل آن به یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور کمک کند.

آبیان در پایان از تعامل و همدلی بین مسئولان استانی قدردانی کرد و به نقش این تعاملات در موفقیت رویدادهای گردشگری زنجان اشاره کرد.

منبع/فارس

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتقویم ملیگردشگریرویداد ملی
sedayezanjannews.ir/nx13128


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»