کد خبر: 13141
1403/07/30 - 11:43


رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی استان زنجان نسبت به افزایش کلاهبرداری‌های مربوط به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی هشدار داد؛

فریب‌کاران مسکن ملی!

بهزاد کردلو: متقاضیان نهضت مسکن ملی فریب دلالان و سودجویان را نخورند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: پس از انتظار گزارشی در روزنامه صدای زنجان در خصوص سوداگری‌ها در خصوص خرید و فروش امتیازهای مسکن ملی توسط تعدادی از مشاوران املاک زنجان (29 مهرماه 1403)؛ رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی استان زنجان از خرید و فروش غیرقانونی امتیاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن که منجر به افزایش کلاهبرداری در استان زنجان شده است، ابراز نگرانی کرد و از دستگاه های نظارتی خواست تا به عملکرد برخی از مشاورین املاک توجه جدی داشته باشند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متقاضیان نهضت مسکن ملی فریب دلالان و سودجویان را نخورند،گفت: خرید و فروش غیرقانونی امتیاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن باعث افزایش کلاهبرداری در استان زنجان شده است.

بهزاد کردلو با بیان اینکه شاهد افزایش کلاهبرداری و سوداگری در خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن در استان زنجان هستیم،بیان داشت: تاکنون بارها به متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن هشدار داده شده که امتیاز پروژه‌های قابل انتقال و یا فروش و واگذاری نیست و فریب دلالان و سوداگران در این بخش را نخورند.

وی گفت: در صورتی که متقاضیان به دلیل وجود دلالان و سوداگران امتیازهای واحدهای نهضت ملی مسکن خود را واگذار و یا به فروش برسانند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

خرید و فروش امتیاز نهضت مسکن ملی غیرقانونی است

 رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی استان زنجان، به افزایش پرونده های حقوقی در این خصوص اشاره کرد و یاد آورشد: ورود جدی دستگاه های نظارتی به عملکرد برخی از مشاورین املاک در استان بسیار ضروری است.

کردلو، همچنین با تاکید بر اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت مسکن ملی غیرقانونی است، افزود: متقاضیان نهضت مسکن ملی فریب دلالان و سودجویان را نخورند و امتیاز خانه دار شدن را از دست ندهند.

آگهی‌های خرید و فروش در فضای مجازی در خصوص خرید و

 فروش طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است

وی افزود: با توجه به عدم مشخص بودن واحدهای مسکونی متقاضیان (متراژ، مساحت، بلوک، طبقه و غیره) و انتخاب آن، زمان تحویل واحد و بر مبنای امتیاز بر اساس واریزی صورت گرفته، در این راستا هر گونه معامله در این خصوص باطل و (معامله شی مجهول) غیر قانونی است .

 رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی استان زنجان، اظهار کرد: آگهی‌های خرید و فروش در فضای مجازی در خصوص خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است و همشهریان فریب سوداگران را نخورند و مشاورین املاک نیز حق خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن را ندارند.

 کردلو ادامه داد: در این راستا جهت جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد, با دادستانی, پلیس فتا , سازمان صمت, بازرسی و دیگر نهادهای مرتبط هماهنگی های لازم صورت گرفته تا نظارت لازم جهت پیشگیری و کنترل این معاملات غیر رسمی و غیر قانونی که در نهایت منجر به ترویج هر چه بیشتر سوداگری و افزایش کاذب قیمتها می‌شود را داشته باشند.

وی،با بیان اینکه به دفاتر ثبت اسناد اعلام شده که حق تنظیم سند ندارند چرا که وکالت هم یک نوع سند است،بیان داشت: این معاملات در هیچ‌کدام از محاکم پذیرفته نیست و طبق قانون دفاتر ثبت اسناد و املاک مجاز به ثبت این دست از قراردادها نیستند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: ادارات کل راه و شهرسازی هیچ مسئولیتی در قبال خریداران امتیاز نهضت ملی مسکن ندارد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمسکناملاکراه و شهرسازی
sedayezanjannews.ir/nx13141


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»