مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان زنجان خسارتهای ناشی از استفاده از نمک و ماسه را به محیطزیست و جادهها جبرانناپذیر اعلام کرد و گفت: در این راستا همراهی مردم با راهداری بسیار احساس میشود، بنابراین فرهنگسازی مناسب برای بازگشایی محورها مورد انتظار است تا توقعهای عام مردم تعدیل شود
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ اصغر اسماعیلی، مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای
استان زنجان در جلسه بررسی وضعیت آسفالت آزادراه زنجان به تهران در این
اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: آزادراه زنجان _قزوین که از مسیرهای اصلی ترانزیتی
کشور محسوب میشود، با چهار گروه عملیات، آسفالت تراشی، روکش، قیرپاشی و ترمیم با
۱۲۰ نفر نیرو در حال انجام است.
مدیرکل راهداری و حملونقل استان زنجان افزود: طبق
برنامه زمانبندی این آزادراه تا سال ۱۴۰۵ به طور کامل ترمیم خواهد شد که تنها هدف
از این اقدام، افزایش ایمنی مسیر برای کاربران جادهای است.
وی اعتبار در نظر گرفته
شده در این محور را در مجموع هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امسال پخش ۱۶۰
هزار تن آسفالت در محور زنجان به قزوین با اعتبار ۳۲۰ میلیارد تومان انجام شد که
پیشبینی میشود تا پایان فصل کاری به ۴۰۰ میلیارد تومان برسد. اسماعیلی نوسانات
جوی و تراکم تردد را از عوامل دخیل در ادامه بهسازی آسفالت آزادراه زنجان به قزوین
اعلام کرد و گفت: طبق پیشبینیهای انجام شده، امسال لکهگیری و روکش آسفالت ۸۰
کیلومتر از این محور به پایان میرسد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان
زنجان افزود: باتوجهبه اینکه این محور مرکز مهم جمعیتی و اقتصادی ایران به شمار
میرود کیفیت آسفالت مورداستفاده توسط کارشناسان لحظهبهلحظه کنترل میشود و در
تلاش هستیم ترمیم کل ۱۰۵ کیلومتر آزادراه به زودی پایان یابد.
وی از
اجرای فاز دوم بهسازی و روکش آسفالت آزادراه زنجان - تبریز باهدف رفع خرابیهای
شدید در چهار مقطع به طول حدود ۱۰ کیلومتر با سه اکیپ عملیات اجرایی و پیمانکاری
خبر داد و گفت: در ادامه نیز سعی بر این است قبل از پایان فصل کاری، دو کیلومتر
دیگر نیز انجام شود که با این اقدام بیش از ۶ درصد از کل ۹۵ کیلومتر از آزادراه،
با وجود مشکلات مالی در کشور با ۳۰ هزار تن آسفالت تمام میشود. اعتبار در نظر
گرفته شده در این محور در مجموع برای دو سال ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که امسال ۶۰
میلیارد تومان هزینه شده است.
اسماعیلی تاکید کرد: باتوجهبه اینکه عمده مشکلات
آزادراه زنجان - قزوین حل شده است این نگرانی همواره وجود دارد که بهدلیل استفاده
از ماسه و نمک برای یخزدایی در زمستان که روشی ساده و ارزان است و معمولاً بعد از
بارش برف باهدف یخزدایی و جلوگیری از لغزندگی سطح معابر و بروز مخاطرات مربوط به
آن انجام میشود عملاً موجب تخریب شویم.مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان
زنجان خسارتهای ناشی از این اقدام را به محیطزیست و جادهها جبرانناپذیر اعلام
کرد و افزود: در این راستا همراهی مردم با راهداری بسیار احساس میشود، بنابراین
فرهنگسازی مناسب برای بازگشایی محورها مورد انتظار است تا توقعهای عام مردم
تعدیل شود، در غیر این صورت هرچه در دو سال گذشته برای بهسازی آسفالت آزادراهها
تلاش کردهایم، در کمتر از دو سال آینده از بین خواهد رفت.
منبع/فارس