کد خبر: 13532
1403/09/13 - 9:35
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان:یک میلیون و ۲۰۰ هزار پیامک هشدار به مشترکان گاز زنجان ارسال شدمدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: طی سه هفته اخیر حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار پیامک هشدار برای مشترکان گاز طبیعی در زنجان مبنی بر مصرف ایمن و بهینه و اخطار قطع گاز پرمصرفها صادر شده است
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: طی سه هفته اخیر حدود یک میلیون و
۲۰۰ هزار پیامک هشدار برای مشترکان گاز طبیعی در زنجان مبنی بر مصرف ایمن و بهینه
و اخطار قطع گاز پرمصرفها صادر شده است.
رحیم
سلیمانی نژاد افزود: این پیامک ها با توجه به افزایش مصرف گاز
طبیعی در ماههای سرد سال و به منظور ایجاد تراز گاز تولیدی و مصرفی در سطح کشور و
لزوم مدیریت مصرف گاز طبیعی در بخش های مختلف خانگی، تجاری، اداری و ورزشی طی سه
هفته اخیر برای مشترکان ارسال شده است.
وی این
اقدام را در راستای سیاست های ابلاغی شرکت ملی گاز ایران و همسو با اصلاح مصرف و
صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی عنوان کرد و اظهار داشت: در این اطلاع رسانی، ۹۲۵
هزار و ۱۶۲ پیامک مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی به مشترکین بخش خانگی ارسال شده است.
سلیمانی
نژاد ادامه داد: همچنین ۱۹۰ هزار و ۵۷۸ پیامک هشدار به مشترکین بخش خانگی پله هشت
و بالاتر، ۶۶ هزار و ۸۰۱ پیامک هشدار مصرف به مشترکین بخش تجاری، چهار هزار و ۷۷۶
پیامک هشدار مصرف به مشترکین بخش اداری و ۷۳۲ پیامک هشدار مصرف به اماکن تجاری و
ورزشی ارسال شده است.
وی با
اشاره به ضرورت آگاهسازی و آموزش صحیح شهروندان به منظور اطلاعرسانی سیاستهای
تشویقی و بازدارنده دولت در راستای مدیریت مصرف گاز طبیعی، تصریح کرد: اولین گام
جهت ترویج و پایداری این فرهنگ، اطلاعرسانی گسترده و صحیح و تأکید بر مزایای آن
است که در همین راستا شرکت گاز استان زنجان علاوه بر ارسال پیامک، نسبت به انعقاد
تفاهم نامه با آموزش و پرورش و حضور کارشناسان این شرکت در مدارس استان،
برگزاری نشست های خبری با اصحاب رسانه، شرکت در بخش های مختلف خبری، صبحگاهی و
رادیویی اقدام کرده که با توجه به بازخوردهای دریافتی، اثرگذاری مناسبی داشته است.
سلیمانی
نژاد تصریح کرد: در راستای نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه و ایمن، شرکت گاز استان
زنجان همچنین از ظرفیت و بسترهای مختلف اطلاع رسانی استانی همچون خبرگزاری ها،
پایگاه های خبری، فضای مجازی، رسانه های مکتوب سراسری و محلی و تبلیغات محیطی به
منظور آگاه سازی مشترکین و جلب مشارکت آنها استفاده کرده است.
وی
بهره گیری از ظرفیت رسانه های نوین و فضای مجازی را در اصلاح الگوی مصرف بسیار
تاثیرگذار برشمرد و ادامه داد: تولید و انتشار اینفوگرافی، انیمیشن، تهیه گزارشهای
ویدئویی و تصویری، تهیه و نصب بیلبورد و بنر از جمله اقداماتی است که شرکت گاز
استان در راستای آموزش و آگاه سازی مشترکین و جلب مشارکت آنها در قالبهای
چندرسانهای انجام می دهد.
سلیمانی
نژاد، همراهی ادارات دولتی در رعایت دمای رفاه ۱۸ درجه را نیازمند همت مسئولین به
ویژه مدیران دستگاههای دولتی و مراکز عمومی دانست و از پایش مستمر دمای ادارات و
اماکن عمومی در جهت رعایت الگوی مصرف توسط کارشناسان شرکت گاز استان زنجان خبر داد.
سلیمانی
نژاد با قدردانی از همراهی و همکاری مشترکان با شرکت گاز از عموم هم استانی های
خواست تا با رعایت مسائل ایمنی و حداکثر صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی در پایداری
فشار شبکه گازرسانی سهیم باشند.
هم
اکنون شرکت گاز زنجان ۳۷۷ هزار و ۹۲۹ مشترک در بخش خانگی، ۳۴ هزار و ۴۶۶ مشترک در
بخش مشترکان عمومی و ۲ هزار و ۶۵۲ مشترک در بخش صنعتی دارد.
منبع/ایرنا
اقدام کننده: سیده فیروزه موسوی
صدای زنجانگاززمستانصرفه جوییsedayezanjannews.ir/nx13532