کد خبر: 13532
1403/09/13 - 9:35


مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان:

یک میلیون و ۲۰۰ هزار پیامک هشدار به مشترکان گاز زنجان ارسال شد

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: طی سه هفته اخیر حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار پیامک هشدار برای مشترکان گاز طبیعی در زنجان مبنی بر مصرف ایمن و بهینه و اخطار قطع گاز پرمصرف‌ها صادر شده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: طی سه هفته اخیر حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار پیامک هشدار برای مشترکان گاز طبیعی در زنجان مبنی بر مصرف ایمن و بهینه و اخطار قطع گاز پرمصرف‌ها صادر شده است.
رحیم سلیمانی نژاد افزود: این پیامک ها با توجه به افزایش مصرف گاز طبیعی در ماه‌های سرد سال و به منظور ایجاد تراز گاز تولیدی و مصرفی در سطح کشور و لزوم مدیریت مصرف گاز طبیعی در بخش های مختلف خانگی، تجاری، اداری و ورزشی طی سه هفته اخیر برای مشترکان ارسال شده است.
وی این اقدام را در راستای سیاست های ابلاغی شرکت ملی گاز ایران و همسو با اصلاح مصرف و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی عنوان کرد و اظهار داشت: در این اطلاع رسانی، ۹۲۵ هزار و ۱۶۲ پیامک مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی به مشترکین بخش خانگی ارسال شده است.
سلیمانی نژاد ادامه داد: همچنین ۱۹۰ هزار و ۵۷۸ پیامک هشدار به مشترکین بخش خانگی پله هشت و بالاتر، ۶۶ هزار و ۸۰۱ پیامک هشدار مصرف به مشترکین بخش تجاری، چهار هزار و ۷۷۶ پیامک هشدار مصرف به مشترکین بخش اداری و ۷۳۲ پیامک هشدار مصرف به اماکن تجاری و ورزشی ارسال شده است.
وی با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی و آموزش صحیح شهروندان به منظور اطلاع‌رسانی سیاست‌های تشویقی و بازدارنده دولت در راستای مدیریت مصرف گاز طبیعی، تصریح کرد: اولین گام جهت ترویج و پایداری این فرهنگ، اطلاع‌رسانی گسترده و صحیح و تأکید بر مزایای آن است که در همین راستا شرکت گاز استان زنجان علاوه بر ارسال پیامک، نسبت به انعقاد تفاهم ‌نامه‌ با آموزش ‌و پرورش و حضور کارشناسان این شرکت در مدارس استان، برگزاری نشست های خبری با اصحاب رسانه، شرکت در بخش های مختلف خبری، صبحگاهی و رادیویی اقدام کرده که با توجه به بازخوردهای دریافتی، اثرگذاری مناسبی داشته است.
سلیمانی نژاد تصریح کرد: در راستای نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه و ایمن، شرکت گاز استان زنجان همچنین از ظرفیت و بسترهای مختلف اطلاع رسانی استانی همچون خبرگزاری ها، پایگاه های خبری، فضای مجازی، رسانه های مکتوب سراسری و محلی و تبلیغات محیطی به منظور آگاه سازی مشترکین و جلب مشارکت آنها استفاده کرده است.
وی بهره گیری از ظرفیت رسانه های نوین و فضای مجازی را در اصلاح الگوی مصرف بسیار تاثیرگذار برشمرد و ادامه داد: تولید و انتشار اینفوگرافی، انیمیشن، تهیه گزارش‌های ویدئویی و تصویری، تهیه و نصب بیلبورد و بنر از جمله اقداماتی است که شرکت گاز استان در راستای آموزش و آگاه سازی مشترکین و جلب مشارکت آنها در قالب‌های چندرسانه‌ای انجام می دهد.
سلیمانی نژاد، همراهی ادارات دولتی در رعایت دمای رفاه ۱۸ درجه را نیازمند همت مسئولین به ویژه مدیران دستگاههای دولتی و مراکز عمومی دانست و از پایش مستمر دمای ادارات و اماکن عمومی در جهت رعایت الگوی مصرف توسط کارشناسان شرکت گاز استان زنجان خبر داد.
سلیمانی نژاد با قدردانی از همراهی و همکاری مشترکان با شرکت گاز از عموم هم استانی های خواست تا با رعایت مسائل ایمنی و حداکثر صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی در پایداری فشار شبکه گازرسانی سهیم باشند.
هم‌ اکنون شرکت گاز زنجان ۳۷۷ هزار و ۹۲۹ مشترک در بخش خانگی، ۳۴ هزار و ۴۶۶ مشترک در بخش مشترکان عمومی و ۲ هزار و ۶۵۲ مشترک در بخش صنعتی دارد.
 منبع/ایرنا

اقدام کننده: سیده فیروزه موسوی

صدای زنجانگاززمستانصرفه جویی
sedayezanjannews.ir/nx13532


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»