کد خبر: 13866
1403/10/18 - 10:42


نخستین تور خبری- صنعتی استان زنجان با رویکرد حمایت از برند محلی کلید خورد؛

برند محلی؛ فراتر از یک انتخاب اقتصادی

مدیرکل صمت استان: مردم به علت عدم آگاهی از تولیدات استان زنجان به دنبال کالای خارجی می‌روند/معاون صنایع اداره کل صمت استان: به دنبال افزایش سهم کالاهای تولیدی داخل استان در سبد مصرف خانوارها هستیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: بازاریابی و تبلیغات دیگر نمی‌توانند به استراتژی‌های یکسان برای همه مخاطبان متکی باشند. مصرف‌کنندگان، به‌ویژه در بازارهای محلی، به دنبال تجربه‌های شخصی‌شده و محصولاتی هستند که با هویت و فرهنگ آن‌ها همخوانی داشته باشد؛ موضوعی که مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی نیز به آن اذعان دارند.

برندهایی که بتوانند با شناخت عمیق مخاطبان محلی، از طریق محتوای دیجیتال جذاب و بازاریابی هدفمند، حس نوستالژی، اعتماد به کیفیت و تعلق به جامعه را تقویت کنند، موفق به جذب و حفظ مشتریان خواهند شد. 

موفقیت در بازاریابی دیجیتال برای محصولات محلی و لوکال، به توانایی برندها در ترکیب داده‌های منطقه‌ای با تکنیک‌های مدرن تبلیغاتی برای ایجاد تجربه‌های متمایز و معنادار وابسته است که لازمه آن برنامه‌ریزی دولتی‌ها و صاحبان صنایع از برندسازی و برندینگ است؛ البته در این بین نقش رسانه‌ها را نباید نادیده گرفت.

با توجه به تاثیرگذاری رسانه‌ها اعم از دیجیتالی، مکتوب، شنیداری و دیداری؛ اداره کل صمت استان زنجان اقدام به برگزاری تورهای رسانه‌ای با هدف شناسایی واحدهای صنعتی با تولیدات باکیفیت داخلی قابل رقابت با خارجی‌ها کرده است که 17دی‌ماه 1403 در نخستین اقدام حدود 4 واحد جهت بازدید خبرنگاران در نظر گرفته شد.

 مردم به علت عدم آگاهی از تولیدات استان زنجان به دنبال کالای خارجی می‌روند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در حاشیه این تور رسانه ای گفت: این استان در حوزه تولید پارچه، صنایع استیل و بلور و برخی مواد غذایی سرآمد است اما مردم آگاهی از تولیدات استان ندارند و به دنبال کالای خارجی می‌روند.

وی با بیان اینکه ابتدا باید توانمندی‌ها احصا و رسانه‌ها با این ظرفیت‌ها آشنا شوند، عنوان کرد: آشنایی اصناف و بازار و آشنایی مصرف کنندگان برای تقویت تولیدات داخلی در استان در گام بعدی این پویش جای می‌گیرد.

مدیرکل صمت استان زنجان با تاکید بر آسیب‌شناسی در حوزه تولید، تبلیغ و مصرف خاطرنشان کرد: استان زنجان در تولید محصولات استیل و بلور، کاغذ و مقوا و محصولات روشنایی سرآمد است و زنجانی‌ها باید این موارد را بدانند و سعی داشته باشند از این محصولات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید پارچه و شلوار جین زنجان به برند تبدیل شده است، اظهار کرد: تولید کننده ترکیه، پارچه لباس‌هایش را از تولیدکننده زنجانی زنجان تأمین می‌کند ولی مصرف کننده‌ها در بازار دنبال برندهای ترک هستند.

گلشنی با بیان اینکه متنوع کردن سبد محصولات استان زمان زیادی را برد و کار پویش مصرف کالای داخلی را به تأخیر انداخت، عنوان کرد: ما به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار انتخابی و متنوع هستیم چون باید سبد محصولات‌مان متنوع باشد.

 به دنبال افزایش سهم کالاهای تولیدی داخل استان در سبد مصرف خانوارها هستیم

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این تور رسانه‌ای گفت: هدف از این تور، تقویت استفاده از محصولات ساخت داخل کشور به ویژه استان است. در این راستا برنامه ریزی هایی برای حضور اصحاب رسانه در همه شهرستان های استان صورت گرفته است تا کمکی به توانمندی های تولیدی داشته باشیم.

عباس ورقایی خاطرنشان کرد: اگر شهروندان اطلاع داشته باشند که چه محصولات با کیفیتی در سطح استان تولید می شود، به طور حتم آنها را در سبد انتخاب و مصرفشان قرار می دهند.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هدف ما از پویش خرید کالای تولید داخلی مدد گرفتن از رسانه‌ها برای شناساندن محصولات تولیدی داخل استان و افزایش سهم آنها در سبد مصرف خانوارهاست. در بازدید از واحدهای هدف خرمدره که داشتیم تولیدات کارخانجات مذکورحتی قابل رقابت با کالاهای خارجی است که ضروری است در حمایت از تولید و نیروی کار حمایت از برند داخلی مورد توجه قرار گیرد.

ورقایی با بیان اینکه نقش مصرف کننده در تداوم برندسازی و تقویت آن مهم است، ادامه داد: ترجیح مصرف‌کنندگان به خرید محصولات محلی و تولیدات کارخانه‌ای بومی منطقه زندگی خودشان، بازتابی از اهمیت بازاریابی مبتنی بر شناخت دقیق مخاطب، هویت فرهنگی و منطقه جغرافیایی است. مشتریان به دلیل آشنایی با برندهای بومی، حس تعلق به جامعه، و اعتماد به کیفیت، این محصولات را انتخاب می‌کنند. درک این نیازها و خواسته‌ها برای بازاریابان کلیدی است؛ چرا که ارتباط با مخاطبان، بر پایه نوستالژی، فرهنگ مشترک و پایداری محیطی، باعث ایجاد پیوندهای عمیق‌تری می‌شود. این شناخت دقیق از ذائقه محلی و ترجیحات فرهنگی، به بازاریابان کمک می‌کند تا استراتژی‌های هدفمندی ایجاد کنند که هم به تقویت اقتصاد محلی کمک کند و هم وفاداری مشتریان را افزایش دهد.

این مسئول نقش رسانه در آگاه سازی جامعه وحمایت از تولیدات داخلی را بی‌بدیل دانست و گفت: محصولات محلی معمولاً با سلیقه و نیازهای خاص مردم همان منطقه تطبیق بیشتری دارند. این محصولات می‌توانند بهتر با عادات و فرهنگ مردم محلی همخوانی داشته باشند. دور از انتظار هم نیست که مورد اقبال و توجه مشتریان بالقوه محلی قرار بگیرند.

واحدهای موفق در عرصه تولید محصولات داخلی باکیفیت در خرمدره

به گزارش صدای زنجان؛ واحد چینی نور فعال در تولید ظروف چینی و سرامیکی  و با سرمایه مجوز ۱۶هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی که زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم کرده بود نیز از جمله واحدهای صنعتی موفقی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

واحد صنعتی مینو تولید کننده انواع فرآورده حجیم شده بر پایه ذرت انواع بیسکویت، انواع کلوچه، انواع ویفر، انواع کیک، ظروف یکبار مصرف، مواد غذایی و بهداشتی از کاغذ و مقوا فیلم تک لایه شیرینگ از پلی اتیلن، انواع شکلات ،انواع تافی، انواع آبنبات، بستنی زمستانی، انواع آرد غنی شده با سرمایه ( طبق مجوز) ۲ هزار و ۸۳۶ میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال و با اشتغال یک هزار و ۴۸۰ نفر در خرمدره فعالیت دارد.

واحد صنعتی شوکو پارس نیز در تور خبری مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت؛ این واحد تولید کننده شربت، میوه‌جات، انواع شکلات، روکش شکلات، بسته بندی قهوه، بسته بندی پودر ژلاتین و ژله پودر، نوشابه پودر،کاکائو پودر، کاکائو پودر کیک پزی، تولید و بسته‌بندی انواع شربت، فرآورده و بسته‌بندی ژله و مارمالات و پودر ژلاتین انواع مارمالات انواع پودر ژله، ژله آماده و بسته بندی شده، انواع آبمیوه، مرکبات از کنسانتره، انواع پودر نوشیدنی فوری، بر پایه انواع اسانس مصنوعی، بسته‌بندی قند و شکر بسته بندی، خشکبار بسته بندی، قهوه و فرآورده بر پایه قهوه انواع شکلات، انواع فرآورده کاکائویی، انواع تافی پودر کاکائو، انواع گز، انواع آدامس بر پایه سمق مصنوعی، پاستیل، پودر نوشیدنی فوری، مخلوط شیر و کاکائو، انواع شربت از غیر مرکبات، انواع شربت از مرکبات، انواع پودر ژلاتین حلال، انواع پودر کیک آماده و نیمه آماده خوراکی با سرمایه ۲۸۸ میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال و با اشتغال ۶۳۱ نفر استقرار یافته است.

واحد سیلیس آرا، تولید کننده مواد شیمیایی، سیمان و بتن و گچ، مواد شیمیایی سیمان و بتن و گچ ملات خشک معمولی، محصولات بتنی غیر مسلح از بتن سبک گازی، آهک پخته با سرمایه ۳۲۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال و با اشتغال ۹۰ نفر از جمله واحدهای موفق استان زنجان بود که معرفی شد.

انتهای پیام/

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانبازاریابیتبلیغاتلیلا محمدی
sedayezanjannews.ir/nx13866


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»