کد خبر: 1387
1398/09/06 - 14:10


مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان:

گردشگری زنجان به نقطه ایده‌آل نرسیده است

یحیی رحمتی در آیین تکریم و تجلیل از مدیرکل سابق اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان و معارفه مدیر کل جدید این سازمان با اشاره به اینکه 18 سال است که در حوزه گردشگری فعالیت دارم، گفت:10 سال از این مدت را در استان زنجان مشغول بودم و در این مدت اگر موفقیتی به دست آمده است، حاصل همکاری تک تک دوستان است

پایگاه خبری صدای زنجان

زهره میرعیسی‌خانی- یحیی رحمتی در آیین تکریم و تجلیل از مدیرکل سابق اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان و معارفه مدیر کل جدید این سازمان با اشاره به اینکه 18 سال است که در حوزه گردشگری فعالیت دارم، گفت:10 سال از این مدت را در استان زنجان مشغول بودم و در این مدت اگر موفقیتی به دست آمده است، حاصل همکاری تک تک دوستان است.

وی ادامه داد: زمانی که من به عنوان مدیرکل این سازمان انتخاب شدم رتبه‌ این سازمان از 27 سازمان 26 بود و در طی این مدت تمام تلاشم را کردم که این رتبه بهبود یابد به طوری که در حال حاضر این سازمان در سطح کشور به رتبه پانزدهم و یا شانزدهم رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در آغاز فعالیت خود در خصوص جشنواره «آش» گاهی مورد تمسخر و نکوهش برخی از دوستان قرار می‌گرفتیم، اظهار کرد: اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که کسی نمی‌تواند اهمیت جشنواره آش را در رونق گردشگری استان زیر سوال ببرد. از سوی دیگر امسال توانستیم شاهد حضور 17 کشور از اقصی نقاط جهان در جشنواره اکو باشیم که این امر خود موفقیت بزرگی است.

مدیر کل سابق سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه امروز رتبه اول صنایع دستی فلزی را در سطح کشور داریم، خاطر نشان کرد: درحال حاضر 1700 نفر در رشته مسگری شاغل هستند و بالغ بر 411 فروشگاه صنایع دستی در استان مشغول به فعالیت هستند که افزایش این فروشگاه ها از تعداد 86 به 411 خود بیانگربهبود و رونق گردشگری در استان زنجان است .

وی با اشاره به اینکه زنجان ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری دارد، افزود: استان زنجان با وجود ظرفیتهای بالای گردشگری هنوز نتوانسته است که به آن نقطه ایده آل خود در زمینه گردشگری برسد و کارهایی که من به کمک دوستان در حوزه گردشگری استان انجام  اده ام در واقع یک دهم آنچه که انتظارم بوده است، هم نیست که  می‌توان اذعان کرد که به دلیل محدودیت‌های موجود تنها این میزان از اقدامات دستاورد این مدت فعالیت من در استان بوده است.

در ادامه فرامرز نیک سرشت، معاون امور اقتصادی استانداری زنجان با اشاره به اینکه بر اساس روایت‌های موجود مدیریت افراد باید به گونه‌ای باشد که پس از پایان مدیریت شخص، چشمهایی که می‌گریند بیشتر از لبخندهایی باشد که زده می‌شود، اظهار کرد: جناب رحمتی در واقع نمونه چنین مدیریت است و شاهد هستیم که حال حاضر چشم‌هایی که میگریند بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه هیچ امری دراین دنیا اتفاقی نیست، ادامه داد: به طور قطع حتما حکمتی وجود داشته است که آقای رحمتی مدت مدیدی در این سمت باشند تا خودشان را نشان بدهند. مناصب و مدارج حکومتی در واقع میدان کارزار مردان است تا خود را نشان بدهند و ایشان در این میدان قرار گرفتند و به زیبایی کارزار کردند.

وی با اشاره به اینکه مهندس رحمتی در خاطر میراث فرهنگی باقی می ماند، افزود: مهندس رحمتی مصداق بارز این جمله است که برای رسیدن به منصبی علم و آگاهی نیاز است ولی برای ماندن در همان سمت شخصیت و منش لازمه افراد است و این موضوع مسلما به ندرت اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: خاندان رحمتی خاندانی متدین، تحصیل کرده و هنرمند هستند و در بسیاری موارد زنجان مدیون این خاندان هست. و تمام حرکات و سکنات مهندس رحمتی برای من درس بود و ایشان برای من الگو است.

وی با اشاره به سختی‌ها و نا‌گواری‌ها و تلخی‌های دوران مدیریتی جناب رحمتی ،گفت: بنده شاهد هستم که ایشان در تمام مراحل با گشاده‌رویی تمام سختی‌ها و مشکلات را برطرف می‌کردند وبا روحیه‌ای که به بدنه سازمان تزریق می‌کردند از پس تمامی مشکلات برمی‌آمدند و همه این موراد برای ما درس است و این الگوها همواره بایستی سرمشق ما قرار بگیرند و جاودانه بمانند و ان شا الله برنامه‌ای باشد که از تجربیات ایشان در ادامه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه جناب «ارجمند» نیز از نیروی مجرب هستند و نیروی جوانی و تجربیات خوبی دارند، اظهار کرد: ایشان نیز اگر می خواهند جاودانه باشند بایستی مهندس رحمتی را الگوی خود قرار بدهد.

وی افزود: کسی منکر این واقعیت نیست که فولکلورها و مولفه‌های فرهنگی استان می‌تواند معرف استان باشد و برای اینکه استان دراین زمینه شناخته شود باید در این زمینه فعالیتهای بیشتری صورت گیرد و امروز تا آن نقطه خیلی راه داریم ولی بایستی در این زمینه قدم برداریم و به پیش برویم.

در ادامه اسکندری، معاون کل دفتر هماهنگی امور شهرستان‌های وزارت میراث فرهنگی وگردشگری و صنایع دستی کشور اظهار کرد: درواقع جناب رحمتی در سال 92 ایثار کردند و در شرایطی که معاون وزیر بودند با این وجود پذیرفتند مدیر کل استان خود شوند این در حالی است که کمتر مسئولی پس از انتصاب در یک سمت و پست بزرگتر به استان خود بازمی‌گردد و چنین مسئولیتی را متقبل می‌شود‌؛ اما این شخصیت به خاطر ارقی که به استان خود داشت حاضر شد به استان بازگردد و مدیر کلی این سازمان را به عهده بگیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در ماه های اخیر ایشان مصر بودند که در پایان سال‌های خدمتشون بازنشست بشوند و وزارت هم احترام گذاشتند و موافقت کردند که ایشان بازنشست شوند. هرچند که ایشان از هنرمندان و دوستداران صنایع دستی هیچ گاه جدا نمی‌شوند.

در ادامه امیر ارجمند، مدیر کل جدید این سازمان با اشاره به اینکه مهندس رحمتی دراین شش سال فعالیت خود در استان انصافا سنگ تمام گذاشتند و همین موضوع وظیفه من را به مراتب سخت‌تر کرده است، افزود: برنامه پیش روی اداره کل میراث فرهنگی منطبق بر جایگاه سند چشم انداز  20 ساله است و سیاستهای کلی اقتصاد مقومتی و ضوابط اجرایی و راهبردهای وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی بالاخص محورهای هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اسناد برنامه ششم توسعه و برنامه‌ها و رویکردهای دولت تدبیر امید با نگاه واقع بینانه به شرایط کشور اعم از داخلی و خارجی در این برنامه‌ها لحاظ خواهد شد.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمیراث فرهنگی زنجانیحیی رحمتیامیر ارجمند
sedayezanjannews.ir/nx1387


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»