کد خبر: 1392
1398/09/10 - 9:24


در نشست خبری مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مطرح شد:

280 ناشر به زنجان می‌آیند

کرباسی از حضور ۲۸۰ ناشر در دهمین نمایشگاه کتاب زنجان خبر داد و گفت: ۲۲۰ غرفه برای نمایشگاه کتاب ناشران در نظر گرفته شده است. همچنین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال نیز در قالب ۱۵ غرفه برگزار می‌شود و ۳۰ رسانه استان تاکنون درخواست شرکت در چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان را داده‌اند

پایگاه خبری صدای زنجان

زهره میرعیسی‌خانی - فاطمه کرباسی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران مسئول برگزاری نمایشگاه کتاب در داخل و خارج از کشور است، گفت: اولین نمایشگاه کتاب در استان در سال72 برگزار شد و نهمین دوره آن نیز طی سال گذشته برگزار شده است و امسال نیز با وجود مشکلات اقتصادی موجود دهمین دوره این نمایشگاه از یازدهم تا شانزدهم آذر ماه در نمایشگاه کاسپین برگزار می شود که در واقع محلی برای گردهمایی اهالی فرهنگ و هنر و دوستداران کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تولید و مصرف محصولات فرهنگی از شاخص‌های توسعه فرهنگی در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود لذا برگزاری نمایشگاه‌ها بسیار اهمیت پیدا می‌کند. ضمن اینکه هر کشوری که تحت تحریم قرار دارد؛ نظیر کشور ما در هر مقطعی نیازمند برگزاری نمایشگاه کتاب است چرا که برگزاری نمایشگاه کتاب به گونه‌ای حس امنیت و آرامش را ایجاد می‌کند.

این مسئول افزود: سال گذشته با یک جهش خوب در تعداد عناوین کتاب و فروش مواجه بودیم که این نیز در جای خود بسیار خوب بوده است.

کرباسی از حضور ۲۸۰ ناشر در دهمین نمایشگاه کتاب زنجان خبر داد و گفت: ۲۲۰ غرفه برای نمایشگاه کتاب ناشران در نظر گرفته شده است. همچنین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال نیز در قالب ۱۵ غرفه برگزار می‌شود و ۳۰ رسانه استان تاکنون درخواست شرکت در چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان را داده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: این نمایشگاه در ۵ هزار و ۵۰۰ متر مریع در محل دایمی نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان برگزار می‌شود و بالغ بر۶۲ هزار و ۹۰۳ عنوان کتاب در دهمین نمایشگاه کتاب بزرگ استان زنجان در معرض فروش قرار خواهد گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه با حضور رئیس خانه کتاب از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه 11 آذر برگزار می‌شود و پس از آن نمایشگاه به مدت 5 روز در دو شیفت صبح و بعد از ظهر برقرار خواهد بود.

کرباسی خاطرنشان کرد: امسال ۸۰۰ میلیون تومان بن کتاب در نمایشگاه عرضه می‌شود و تمام تلاش ما بر این است که کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه با تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی  در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار گیرد.

وی با اشاره به پیگیری کارت خبرنگاری و بیمه خبرنگاران، اظهارکرد: در مورد مشکلات مطبوعات در حوزه کاغذ هم پیگیری انجام می‌شود. اسم ۹۰ نفر از خبرنگاران استان برای دریافت اینترنت بدون فیلتر ارسال شده است و پیگیر این موضوع هستیم.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اظهار کرد: برنامه‌های جانبی و رونمایی کتاب در نمایشگاه سال گذشته بسیار بالا بوده است و امسال نیز با توجه به مناسبت‌های روز دانشجو و انتخابات پیش رو تمام تلاشمان این است که برنامه‌های خوبی در این حوزه تدارک ببینیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین در پاسخ به انتقادات خبرنگاران مبنی بر عدم پاسخگویی وی به تماس خبرنگاران گفت: انتظار همه خبرنگاران از مدیرکل ارشاد این است که به موقع پاسخگو سوالات آنها باشد، اما باید واقعیت‌هایی را در نظر گرفت، که در این راستا سبک مدیریت من مدیریت علمی یعنی برنامه‌ریزی حمایت و هدایت است و سبک من این است که همه باید به یک اندازه کار کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیرکل استان وظیفه همه استان را دارد و اگر برنامه‌ای در شهرستان است مربوط به مسىؤولان شهرستانی است، گفت: خبرنگاران نیز اگر درخواست مصاحبه دارند بهتر است که با دفتر بنده هماهنگ شوند و اگر سوالی بود که معاونین بنده نتوانستند پاسخ دهم بنده پاسخگو خواهم بود و اگر هم موضوع کلی باشد برای آن نشست برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: اینکه بنده فرصت پاسخگویی به تک تک اصحاب فرهنگ و هنر را ندارم به علت حجم کاری بالای این بخش است و اگر این کار موجب اذیت و رنجش حتی یک نفر از اصحاب فرهنگ و هنر شده از آنها عذرخواهی می‌کنم.

در ادامه ابراهیم قاسمی معاون امور فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد استان زنجان با اشاره به اینکه دهمین نمایشگاه ناشران کشوری از یازدهم تا شانزدهم آذر ماه در نمایشگاه کاسپین برگزار می شود و در کنار آن نمایشگاه مطبوعات نیز برگزار می‌شود، گفت: برای اولین بار نمایشگاه مطبوعات و کتاب در یک زمان اجرا می‌شود و در حال حاضر این الگو در سطح کشور علنی شده است و امسال نیز در کنار این نمایشگاه دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال را برگزار می‌کنیم و شاهد رونمایی از چند تولید دیجیتالی خواهیم بود.

.وی ادامه داد: از سیاستهای وزارت فرهنگ است که به استان‌ها توجه بیشتری داشته باشد و از این رو انتخاب کتاب سال شهرستان زنجان نیز در دستور کار این اداره قرار گرفت.و طی فراخوانی که انجام دادیم همه آثار جمع آوری شد و برای داوری در تهران فرستاده شد و در نهایت 5کتاب به عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب شد که در طی این نمایشگاه از این پنج کتاب تقدیر خواهد شد.

وی در خصوص کیفیت ناشران شرکت کننده در این نمایشگاه افزود: همواره تاریخی مشخص می‌شود تا ناشرین برای شرکت در این نمایشگاه ثبت نام کنند که در تاریخ مشخص شده متاسفانه به دلیل قطعی اینترنت مشکلاتی داشتیم که به همین جهت مدتی نیز برای ثبت نام  دوبراه در نظر گرفته شد و زمان ثبت نام تمدید شد.

وی ادامه داد: این گونه نیست که هر کسی علاقه داشته باشد بتواند در این نمایشگاه ثبت نام کند و قطعا ناشران پالایش می‌شوند و ناشرانی که تخلف دارند از لیست شرکت کنندگان در این نمایشگاه حذف می‌شوند ولی برای این موضوع هم تدابیری اندیشیده شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بن به فروش رفته در این نمایشگاه قابلیت استفاده در سطح کتابفروشی‌های استان را دارد، اظهار کرد: علاقه مندان پس از خرید  بن این نمایشگاه می‌توانند به کتابفروشی‌هایی که به این نمایشگاه ملحق شده‌اند بروند و از این کتابفروشی‌ها خرید کنند و نمایشگاه تنها منحصر به فضای نمایشگاهی نیست و کتابفروشی‌هایی که در سطح استان نیز وجود دارند و به این نمایشگاه ملحق شده‌اند جزو ظرفیتهای این نمایشگاه محسوب می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: پس از نمایشگاه نیز یک ماه نیز فرصت است و کسانی که از نمایشگاه بن کتاب خریده‌اند و فرصت نکرده‌اند تا کتاب خود را تهیه کنند می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌ها نسبت به خرید کتاب اقدام کنند.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانفرهنگ و ارشاد زنجانفاطمه کرباسینمایشگاه کتاب زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1392


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»