کد خبر: 1401
1398/09/16 - 9:42


رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان:

بخش خصوصی خلع سلاح شد

افشین آشوری: فعالان صنعت بیت‌کوین چهار ماه است که به خاک سیاه نشسته‌اند

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدی- رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان و رئیس کمیسیون بلاک‌چین نصر کشور با انتقاد از سنگ‌اندازی وزارت نیرو در قبال پروژه فعالان اقتصادی برای  تضعیف دلار گفت: معتقدیم نخبگان اقتصادی فعال با استخراج بیت‌کوین نه تنها تحریم‌ها را دور می‌زنند بلکه به تدریج از آقایی دلار در بازار می‌کاهند.

افشین آشوری با اشاره به مصوبه هیئت دولت در شهریور سال گذشته عنوان کرد: طبق این مصوبه استان‌های خنک و دارای توان برقی بالا در اولویت استخراج ارز دیجیتال قرار دارد و خوشبختانه زنجان با دارا بودن هر دو ویژگی، با حمایت مسئولان می‌تواند به قطب تولید ارز دیجیتال در کشور تبدیل شود.

رئیس کمیسیون بلاک‌چین نصر کشور با بیان اینکه سال قبل دولت استخراج رمزارزها را به رسمیت شناخت، اضافه کرد: خرداد و تیرماه امسال وزارت نیرو متاسفانه با نشر اخبار مربوط به استخراج بیت‌کوین مشکلات جدی برای این فعالیت ایجاد کردند.

این مسئول با اشاره به توان برقی استان، بالا بودن تعداد فعالان حوزه فناوری اطلاعات را مزیت دیگر زنجان دانست و خاطرنشان کرد: برق تولیدی این استان در ۹ ماه از سال، مازاد مصرف مورد نیاز بوده و به دلیل اینکه نیروگاه‌های برق باید فعال باشد، مشاهده شده که برخی مواقع، چراغ‌ آزادراه‌ها در روزها نیز روشن می‌شود در حالی که از همین انرژی می‌توان برای ماینینگ (استخراج ارز دیجیتال) استفاده کرد.

وی با اشاره به تحولاتی که بلاک‌چین در مسائل پولی، مالی و حقوقی ایجاد کرده است، افزود: اگر خواهان حرکت در مسیر اهداف تبیین شده برای دولت الکترونیک هستیم باید ساماندهی بلاک‌چین را در دستور کار قرار دهیم.

آشوری با اشاره به مزیت‌های بلاک‌چین تصریح کرد: بلاک‌چین یک شبکه یا بلوک‌های زنجیره‌ای غیرمتمرکز است که در اختیار همه است و مختص یک نفر نیست.

رئیس کمیسیون بلاک‌چین نصر کشور با بیان اینکه متاسفانه مسئولان وزارت نیرو کاری می‌کنند که بخش خصوصی در جبهه اقتصادی خلع سلاح شود، به تزریق مبالغ هنگفت چین و روسیه در حوزه استخراج بیت‌کوین اشاره کرد و گفت: معتقدیم نخبگان اقتصادی فعال با استخراج بیت‌کوین نه تنها تحریم‌ها را دور می‌زنند بلکه به تدریج آقایی دلار را در بازار می‌کاهند.

آشوری با بیان اینکه طبق آمارهای ارائه شده بیش از 8 درصد عملیات مربوط به استخراج بیت‌کوین به صورت زیرزمینی بوده است، عنوان کرد: کسانی که آشکارا نسبت به استخراج بیت‌کوین اقدام می‌کردند چهار ماه است که کار را تعطیل کرده و عملا به خاک سیاه نشسته‌اند.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان با اشاره به مصوبه هیئت دولت در سفر ریاست جمهوری در سال ۹۳ مبنی بر تبدیل زنجان به یکی از قطب های برق، الکترونیک و IT اظهار کرد: زنجان برای تبدیل شدن به قطب IT کشور نیازمند سرمایه‌گذاری بزرگ و قابل توجه است، البته ناگفته نماند تا زمانی که منطقه ویژه اقتصادی پیام کرج وجود دارد تبدیل شدن زنجان به قطب IT کشور بی معنی است چرا که سرمایه‌گذار در فعالیت اقتصادی به منافع خود فکر می‌کند و برای او حضور در یک منطقه اقتصادی بین‌المللی همچون پیام کرج از زنجان جذاب‌تر است.

آشوری با بیان اینکه بهتر است به جای متمرکز شدن به این موضوع به فکر تبدیل زنجان به قطب ماینینگ کشور باشیم، اضافه کرد: استخراج رمز ارز با توجه به موضعیت جغرافیایی زنجان، وجود متخصصان و فارغ‌التحصیلان و زیرساخت‌های قوی می‌تواند در تحقق اهداف اقتصاد دیجیتال نیز مؤثر واقع شود.

رئیس کمیسیون بلاک‌چین نصر کشور با اشاره به موقعیت جغرافیایی زنجان و وجود زیرساخت‌ها و متخصصان زبده در حوزه برق، الکترونیک و IT اعلام کرد: زنجان قابلیت تبدیل شدن به قطب ماینینگ ( استخراج رمز ارز) کشور را دارد.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبیت کوینافشین آشورینظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1401


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»