کد خبر: 1455
1398/10/04 - 16:11


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان تاکید کرد:

ثابت می‌کنیم، کاهش کیفیت بنزین شایعه‌ است

حمدالله حبیبی: فعالیت غیرمجاز کارگاه‌های زیرزمینی نصب مخازن CNG و LPG

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدیمدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان افت کیفیت بنزین پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی در استان را کاملا رد کرد و با اعلام شماره‌ 33338565 این شرکت از مردم خواست تا هرگونه کم‌فروشی و تخلف در رابطه با فرآورده‌های نفتی را با مسئولان در میان بگذارند تا در کمتر از 24 ساعت رسیدگی‌های لازم به عمل آورده شود.

حمدالله حبیبی در نشست با رسانه‌های استان با اشاره به کیفیت و کمیت بنزین و گازوئیل اظهار کرد: شرکت پخش ملی فرآورده‌های نفتی سابقه صد ساله در حوزه تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی کشور دارد و در حال حاضر یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های توزیع در کل دنیا متعلق به این شرکت است.

حبیبی اضافه کرد: از بدو تاسیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان کنترل کیفیت فرآورده تحویلی به مصرف‌کننده از اهداف، برنامه‌ها و رسالت‌های مجموعه بوده و در این راستا راه‌اندازی آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت و کمیت معتبر و مجهز در کلیه استان‌های کشور راه‌اندازی شده است.

کنترل فرآورده‌های نفتی از مبدا تا مقصد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان با بیان اینکه فرآورده‌ای که از طریق خط لوله و یا نفتکش به انبار نفت شرکت تحویل داده می‌شود تحت دقیق‌ترین آزمایشات کنترل کیفی منطبق بر استانداردهای ایزو قرار می‌گیرد، تصریح کرد: این فراورده در انباری‌ها تحت نظارت و کنترل است و هرگز آلوده نیست و با نظارت دقیق مسئولان مربوطه از کاهش و یا از بین رفتن کیفیت آن به شدت جلوگیری می‌شود.

حبیبی با اشاره به نظارت و کنترل فرآورده پس از تحویل آن به جایگاه‌ها ادامه داد: پس از تحویل، این فراورده 2 الی 3 بار در هفته توسط بازرسان اداره کل استاندارد، تعزیرات حکومتی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به لحاظ کیفی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به کنترل ماهانه و جداگانه کمیت بنزین توسط بازرسان اداره کل استاندارد، تعزیرات حکومتی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: ناظران دستگاه‌های ذیربط با بررسی‌های جداگانه در تلاش‌اند تا از هر گونه کم فروشی و ایجاد اختلال در کیفیت فرآورده تحویلی به مشتری جلوگیری شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان با بیان اینکه بعد از کنترل دقیق، تلمبه‌ها به برچسب کنترل کمی مجهز و تمامی قطعات قابل دستکاری تلمبه پلمپ می‌شوند، ادامه داد: لازم به ذکر است این تلمبه‌ها به هیچ عنوان قابلیت دستکاری توسط جایگاه‌‌داران را ندارد.

وی با بیان اینکه در خرابی موردی تلمبه‌ها که از طریق سامانه هوشمند جایگاه‌ها و از طریق دوربین‌های مداربسته قابل رصد و پیگیری است، جایگاه‌دارها موظف به عدم عرضه و اطلاع‌رسانی فوری هستند و بازرسان این شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن که معمولا کمتر از 3 ساعت است باید  نسبت به تنظم و رفع نقص‌های موردی اقدام کنند.

حبیبی در مورد کاهش اوکتان و افزایش مصرف پس از سهمیه‌بندی بنزین نیز گفت: در دنیا فرآورده نفتی با کیفیت متفاوت و با استاندارد ویژه و مخصوص عرضه می‌شود. در ایران فرآورده تولیدی کلیه پالایشگاه‌های کشور هم کیفیت بوده و هیچ تفاوتی در کیفیت فراورده‌های تحویلی در استان‌ها وجود ندارد و امکان دستکاری و تغییر کیفیت فرآورده نه فراهم بوده و نه مجاز است. در نتیجه فراورده توزیعی در زنجان هیچ تفاوتی به لحاظ کیفیت با سایر استان‌های کشور از جمله تهران ندارد. این فرآورده‌ها زیر نظر و کنترل اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل استاندارد بوده و امکان اختلال و تغییر کیفیت فراورده وجود ندارد.

تکذیب

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان با بیان اینکه متاسفانه در شبکه‌های مجازی شاهدیم که مطالبی در رابطه با تفاوت در کیفیت فرآورده در جایگاه‌ها و یا افت کیفیت بنزین نسبت به سال‌های قبل و یا پس از سهمیه‌بندی منتشر می‌شود که قطعا صحیح نیست، تاکید کردکیفیت فرآورده در هیچ یک از جایگاه‌های استان و کشور با یکدیگر تفاوت ندارد و فرآورده‌‌ای که در حال توزیع است نه تنها به لحاظ کیفیت نسبت به سالهای قبل کاهش نداشته بلکه وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآرده‌های نفتی با راه‌اندازی فازهای جدید توسعه و تولید فرآورده‌های نفتی نسبت به افرایش کیفیت اهتمام بیشتری داشته و در حال حاضر کیفیت بنزین افزایش یافته است.

ثابت می‌کنیم، کیفیت بنزین کاهش نیافته است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با بیان اینکه رسانه‌ها نماینده مردم هستند، عنوان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان آمادگی دارد برای اثبات کیفیت بنزین‌ در هر ساعتی و هر جایگاهی که مدنظر خبرنگاران است نسبت به کنترل کیفیت و کمیت فرآورده اقدام کند.

وی با بیان اینکه این شرکت حاضر است در حضور رسانه‌ها ثابت کند که کیفیت بنزین پس از سهمیه‌بندی کاهش نیافته است، ابراز کرد: به نظر می‌رسد دو عامل در ایجاد چنین نگرشی نقش داشته‌اند یکی تلقین و دیگری مصادف شدن سهمیه‌بندی بنزین با فصل سرما که مصرف بنزین در ایام سرد سال افزایش می‌یابد.

پررنگ بودن یا کمرنگ بودن فرآورده نمی‌تواند شاخص خوبی برای کیفیت بنزین باشد

حبیبی با بیان اینکه پررنگ بودن یا کمرنگ بودن فرآورده نمی‌تواند شاخص خوبی برای کیفیت بنزین باشد، اظهار کرد: فراورده‌هایی که در پالایشگاه تولید می‌شود عموما بی‌رنگ‌اند و در بازار مصرف برای اینکه دچار خطا نشویم نسبت به افزودن رنگ جهت تفکیک فرآورده‌ها اقدام می‌کنیم، به طور مثال نفت سفید که بین روستائیان توزیع می‌شود به رنگ آبی، بنزین معمولی به رنگ صورتی کمرنگ، بنزنی سوپر به رنگ سبز در بازار قابل شناسایی است. البته لازم به ذکر است رنگ‌های افزوده شده هیچ تاثیری در کیفیت بنزین نداشته و صرفا جهت شناسایی و جلوگیری از خطاست.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان با بیان اینکه در زنجان فعلا بنزین معمولی توزیع می‌شود، تاکید کرد: میزان مصرف بنزین معمولی و یوروچهار در خودروها تفاوتی با هم ندارد.

کیفیت بنزین درجایگاه‌های استان هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد

وی با اشاره به اینکه کیفیت بنزین درجایگاه‌های استان هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد، تصریح کرد: محل جغرافیایی جایگاه‌ها عامل اصلی جذب مشتری است نه کیفیت بنزین، البته در دسترس بودن و طرز برخورد کادر و مشتری مداری آن‌ها هم در جذب مشتری بی‌تاثیر نیست.

حواستان به سوخت‌گیری‌ها باشد

وی از رانندگان به ویژه بانوان خواست تا به هنگام سوختگیری مامور جایگاه میزان سوخت‌گیری را از مانیتور دنبال کنند، اضافه کرد: برخی از متخلفان با سوء‌استفاده از اعتماد رانندگان نسبت به دریافت مبلغ بالا اقدام می‌کنند. به طور مثال راننده از مامور جایگاه درخواست شارژ باک بنزین به میزان 20 لیتر می‌کند اما فرد متخلف با انجام سوختگیری به میزان 10 لیتر مبلغ 20 لیتر بنزین را از راننده دریافت می‌کند. البته با صدور کارت هوشمند زمینه برای بروز چنین تلفاتی از بین می‌رود چرا که تمامی اقدامات مربوط به سوختگیری از طریق کارت‌های هوشمند از سوی ارگان‌های نظارتی قابل پیگیری است در حالی که از طریق کارت آزاد جایگاه‌دارها پیگیری این موارد بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه تلفن گویای 09627 شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شماره 33338565 شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان آماده دریافت شکایات شهروندان است، ابراز کرد: موارد دریافتی از طریق تلفن گویا در کمتر از 72 ساعت و شکایات واصله از طریق شماره تلفن شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان در کمتر از 24 ساعت پیگیری می‌شوند.

کاهش 15 درصدی مصرف بنزین

حبیبی با اشاره به گرایش رانندگان زنجانی برای استفاده از CNG افزود: میزان مصرف در آذر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در بنزین 15 درصد کاهش و در CNG 20 درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی سهمیه‌بندی بنزین کنترل مصرف بیش از حد و جلوگیری از آلودگی هوا بوده که تا حدود قابل قبولی محقق شده است.

**ثبت‌نام، فقط از طریق سامانه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان از رانندگان و متقاضیان گازسوز کردن خودروها خواست تا از طریق www.irngv.ir نسبت به ثبت‌نام اینترنتی اقدام کنند.

کارگاه‌های زیرزمینی و غیرمجاز نصب مخازن CNG و LPG

وی با اشاره به ایجاد بازار سیاه نصب غیرمجاز مخزن CNG و LPG  و فعالیت زیرزمینی با افزایش درخواست‌ها برای دوگانه‌سوز کردن خودروها گفت: هرگونه اقدام ناشیانه و غیراستاندارد می‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد از شهروندان تقاضا می‌کنیم از طریق اینترنت نسبت به ثبت نام اقدام کرده و به هیچ عنوان به صورت حضوری در سه مرکز تحت نظارت اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته فعال در استان نیز مراجعه نکنند. پس از ثبت‌نام اینترنتی، زمان مراجعه و نزدیک‌ترین مرکز خدمات‌دهی به آنان اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان به منظور اجرای عدالت نسبت به ثبت‌نام متمرکز و کشوری رانندگان متقاضی گازسوز کردن خودروها اقدام کرده‌اند که قطعا در پیشگیری از ایجاد بازار سیاه تاثیرگذار است، تاکید کرد: فعالیت کارگاه‌های زیرزمینی نصب مخازن CNG و LPG  مورد تایید ما نیستند.

حبیبی اضافه کرد: رانندگان ضروری است جهت تعمیر، رفع نواقص و تست مخزن CNG و تجهیرات آن به صورت دوره‌ای به مراکز مجاز مراجعه کرده و از صحت و سلامت مخزن CNG و تجهیزات آن اقدام کنند.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانکیفیت بنزینشرکت نفت منطقه زنجانحمدالله حبیبی
sedayezanjannews.ir/nx1455


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»