کد خبر: 14817
1404/01/30 - 14:0


رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان زنجان:

استفاده از ابزار رسانه در توسعه گردشگری زنجان موثر است

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان زنجان گفت: استفاده از ابزار رسانه و تولید محتوا با محوریت اماکن تاریخی استان، نقش مؤثری در معرفی و توسعه گردشگری استان ایفا می‌کند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان زنجان گفت: استفاده از ابزار رسانه و تولید محتوا با محوریت اماکن تاریخی استان، نقش مؤثری در معرفی و توسعه گردشگری استان ایفا می‌کند.

مهدی باقری افزود:استان زنجان با دارا بودن بیش از دو هزار اثر تاریخی و طبیعی که ۹۲۵ مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت شده، ظرفیت های زیادی برای جذب گردشگر دارد.

وی اضافه کرد: معرفی هدفمند ظرفیت های گردشگری استان چون گنبد سلطانیه، بازار سنتی زنجان، غار کتله خور و مردان نمکی در رسانه ها امکان دسترسی مخاطبان عام و تخصصی را به اطلاعات دقیق فراهم می کند.

باقری افزود: تولید محتوای رسانه ای با افزایش آگاهی عمومی و جذب سرمایه گذاری باعث شده تا نیاز به احداث هتل های پنج ستاره و بهبود زیرساخت ها در مناطق گردشگری به عنوان اولویت استان مطرح شود.

وی با بیان اینکه گزارش ها نشان می دهد نبود امکانات اقامتی مناسب، مانع ماندگاری گردشگران در زنجان بوده است، اظهار داشت: رسانه ها با برجسته سازی این چالشها، زمینه ساز جذب سرمایه گذاران شده اند.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان زنجان ادامه داد: تقویت تصویر گردشگری استان با ساخت محتواهای رسانه ای مانند عقل سرخ درباره مفاخر تاریخی زنجان و فیلم های سینمایی که از جاذبه های طبیعی مانند طارم استفاده می کنند، نه تنها این مناطق را به مخاطبان داخلی معرفی می کند بلکه با نمایش بین المللی، برند گردشگری زنجان را تقویت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: رشد ۱۵ درصدی بازدید از جاذبه های تاریخی شهرستان زنجان (با بیش از ۷۸۰ هزار بازدید) نشان دهنده تأثیر تبلیغات رسانه ای و برنامه های هدفمند است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان زنجان ادامه داد:گنبد سلطانیه با ۲۱ هزار و ۴۶۹ بازدید، پربازدیدترین اثری بود که رسانه ها نقش کلیدی در معرفی آن داشتند.

وی اضافه کرد: تحول در الگوهای اقامتی رسانه ها با معرفی روستاهای هدف گردشگری مانند دربند قاطرچی و شکورچی، ایده های نوینی مانند اجاره منازل روستایی را ترویج داده که به توسعه اقتصاد محلی کمک می کند.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان زنجان خاطر نشان کرد: این اقدامات همزمان با افزایش ۱۵ درصدی اقامت شبانه در نوروز ۱۴۰۴ در زنجان همراه بوده است.

به گفته وی، تولیدات رسانه ای، سینمایی و تلویزیونی با ایجاد جذابیت بصری و روایی در جذب گردشگر داخلی و بازاریابی بین المللی برای زنجان مؤثر بوده اند که این روند با حمایت بخش خصوصی و نهادهای دولتی در حال توسعه است.

 منبع/ ایرنا

اقدام کننده: مسئول تحریریه

صدای زنجانفرهنگسینمازنجان
sedayezanjannews.ir/nx14817


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»