مشتری یکی از بانکهای خصوصی زنجان: چند روزی است پیامک مربوط به تراکنشهای بانکی را دریافت نکردهام و پول واریزی از طریق کارتخوان مغازه، با گذشت چند روز هنوز به حسابم منتقل نشده است/یک منبع آگاه: زمان استفاده از اینترنت بانک و موبایل بانک سپه اطلاع رسانی میشود. امنیت سامانههای بانکی کشور همواره اولویت اصلی نهادهای مسئول است
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: در روزهای اخیر، گزارشهایی از اختلال در سامانههای دو بانک
کشور از جمله سپه و پاسارگاد منتشر شد که نگرانیهایی را در میان مردم ایجاد کرد.
اما آن طور که برخی از مخاطبان صدای زنجان میگویند ظاهرا مشتریان بانک آینده نیز
در انتظار انتقال وجه واریزی به حسابشان هستند! البته یک منبع آگاه که نامش نزد
صدای زنجان محفوظ است به مردم اطمینان میدهد که؛ امنیت سامانههای بانکی کشور
همواره اولویت اصلی نهادهای مسئول بوده و اقدامات لازم برای حفظ پایداری و اطمینان
در ارائه خدمات بانکی به صورت شبانهروزی در حال انجام است.
مرکز
مدیریت راهبردی افتای ریاستجمهوری از روزها قبل آمادهباش سایبری سراسری اعلام
کرده بود که تا ۳۱ خردادماه ادامه دارد. در همین راستا و با آغاز حملات نظامی رژیم
صهیونیستی به برخی نقاط در خاک ایران اینترنت در بخشهایی از کشور با محدودیتهایی
موقت مواجه شده است.
در این میان شایعه تعطیلی بانکها برای حفظ امنیت
نقل و انتقال پول و جلوگیری از حمله به زیرساختهای شبکه بانکی داغ شده است.
بانک
مرکزی با رد این ادعاها، بر تداوم فعالیت عادی بانکها و تأمین پایدار نیازهای ارزی
کشور تأکید کرده و از مردم خواسته تا اخبار را تنها از منابع رسمی پیگیری کرده و
از دامنزدن به شایعات در فضای مجازی خودداری کنند.
آن طور
که تعدادی از مشتریان بانکی به صدای زنجان میگویند؛ تعدادی از صنوف مشتری یکی از
بانکهای خصوصی همچنان در انتظار بازگشت مبالغ و کارکردهای خود به حساب بانکیشان
هستند.
احمد یکی
از فعالان صنفی میگویند: در ابتدا تصور میکردم به علت اخلال در نظام بانکی، پیامک
مربوط به تراکنشهای بانکی را دریافت نکردهام وگرنه پول واریزی از طریق کارتخوان
مغازه، در حسابم موجود است اما با گذشت چند روز هنوز به حسابم منتقل نشده است! من
به این کارکردم نیاز دارم و باید آن را برای درمان یکی از اعضای خانوادهام هزینه
کنم امیدوارم با پیگیری مسئولان هر چه سریعتر مشکلات بانکی رفع شود.
یک
منبع آگاه که نامش نزد صدای زنجان محفوظ است در این خصوص با استناد به اطلاعیههای
بانک سپه به صدای زنجان گفت: طی چند روز گذشته و قبل از بروزرسانی سامانه ها، با
تدابیر اتخاذ شده توسط بانک سپه و به منظور رضایت حال مشتریان گرامی، نسبت به واریز
بخشی از سپرده های تعدادی از سپرده گذاران و پرداختی های بخش دیگری از مشتریان از
طریق کارسازی مبالغ در حساب سایر بانکهای کشور اقدام شده است.
او
گفت: با توجه به بروزرسانی سامانه ها و اطلاعات، مشکل ارائه خدمات کارتهای نقدی این
بانک بر طرف شده و مشتریان گرانقدر می توانند از این خدمات بهرهمند شوند.
به
گفته این منبع آگاه؛ زمان استفاده از خدمات غیرحضوری از طریق اینترنت بانک و موبایل
بانک سپه نیز به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.
این
منبع با اطمینان دادن به تمامی. مشتریان بانکها اعم از خصوصی و دولتی تاکید کرد:
امنیت سامانههای بانکی کشور همواره اولویت اصلی نهادهای مسئول بوده و اقدامات
لازم برای حفظ پایداری و اطمینان در ارائه خدمات بانکی به صورت شبانهروزی در حال
انجام است.
انتهای
پیام/