کد خبر: 1666
1399/01/20 - 16:52


مدیرعامل شرکت تعاونی داروسازان استان در نشست با خبرنگاران با اشاره به کمبود ماسک و دستکش مطرح کرد:

بعید می‌دانم، مشکل ماسک به این زودی‌ها حل شود

محمدباقر آیت اللهی: هفته آینده، دستکش در سطح داروخانه‌های استان توزیع می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدی- مدیرعامل شرکت تعاونی داروسازان استان با بیان اینکه در حال حاضر مردم مشکلی در رابطه با تهیه ژل ضدعفونی‌کننده و الکل در داروخانه‌ها ندارند، گفت: مشکل آنچنانی در زمینه دستکش در داروخانه‌ها وجود ندارد و هفته آتی نیز این قلم در سطح استان توزیع می‌شود اما به شخصه بعید می‌دانم مشکل ماسک در سطح کشور و به تبع آن استان به این زودی‌ها حل شود.

محمدباقر آیت اللهی، مدیرعامل شرکت تعاونی داروسازان استان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تاریخچه فعالیت این شرکت اظهار کرد: شرکت تعاونی داروسازان استان در مهر ماه سال 1381 به منظور استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاون، جهت بهبود کیفیت ارائه خدمات در نظام دارویی کشور و افزایش توان، از طریق هم‌افزایی داروسازان شاغل در عرصه‌‌های گوناگون نظام بهداشت و درمان استان و بهره‌مندی از خرد جمعی در تصمیم‌گیری‌های صنفی، توسط قریب به 30 نفر از داروسازان شاغل در استان تأسیس گردید. شرکت، ابتدا با اخذ مجوزهای لازم از وزارت متبوع به‌عنوان اولین مرکز استانی توزیع دارو، فعالیت خود را آغاز نمود و با اقبال جامعه داروسازی استان روبه‌رو شد، به نحوی که در مدت چند سال تعداد اعضای آن به حدود دو برابر رسید .

نمایندگی توزیع شرکت‌های پخش سراسری از جمله داروپخش، فردوس، دماوند، مشاءطب، ممتاز، کارن، نفس و غیره در استان و استان‌های هم‌جوار بخشی از عملکرد شرکت تعاونی داروسازان استان است که بر اساس اظهارات آیت‌اللهی، این شرکت در این سال‌ها سابقه انجام واردات تجهیزات مصرفی پزشکی را در کارنامه خود دارد.

وی سال 94 را نقطه عطف در فعالیت‌های شرکت اعلام کرد و گفت: در این سال، با افتتاح اولین داروخانه خود بنام داروخانه پنجم شهریور زنجان در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج ) و توسعه فعالیت‌های شرکت به عرصه ارائه خدمات دارویی، به‌عنوان تعاونی برتر استانی، از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب و معرفی شد.

آیت‌اللهی با بیان اینکه شرکت تعاونی داروسازان استان یکی از پویاترین تعاونی‌های فعال درعرصه سلامت کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: این شرکت در سال 96 علاوه بر تعاونی برتر استانی، به عنوان تعاونی برتر ملی انتخاب و در هفته تعاون ، از سوی وزیر محترم تعاون و کار و رفاه اجتماعی، لوح افتخار و تندیس دریافت کرد.

داروهای نیمه‌جامد و جامد شرکت داروسازان استان وارد بازار می‌شود

وی با بیان اینکه شرکت تعاونی با احداث و ایجاد مجهزترین مرکز توزیع دارو در استان، واقع در شهرک صنعتی شماره یک زنجان به عنوان شعبه شرکت توزیع دارویی پورا پخش، یکی از بزرگ‌ترین و به‌روزترین شرکت‌های پخش دارو در کشور، فعالیت می‌کند، ابراز کرد: تاسیس داروخانه های پنجم شهریور در کلینیک های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی زنجان و ارائه خدمات دارویی در داروخانه‌های اورژانس مراکز آموزشی و درمانی حضرت ولیعصر (عج) و آیت‌الله موسوی زنجان از دیگر افتخارات شرکت تعاونی داروسازان با هدف افزایش سطح کیفیت و دسترسی بیماران به خدمات دارویی در استان است.

مدیرعامل شرکت تعاونی داروسازان استان با اشاره به دریافت مجوز تولید دارو از شرکت شهرک‌های صنعتی طی روزهای اخیر، از توسعه فعالیت‌های این شرکت در حوزه تولید داروی نیمه‌جامد (شیاف، کرم و لوسیون) و جامد (قرص و کپسول) خبر داد و گفت: این پروژه در قالب ۲ فاز و حداکثر ظرف ۲ سال عملیاتی می‌شود.

توزیع اقلام پیشگیری از کرونا

آیت‌اللهی با اشاره به توزیع اقلام پیشگیری در داروخانه‌های سطح شهرها و روستاهای استان تصریح کرد: این توزیع با توجه به نیاز داروخانه‌ها انجام می‌شود و شرکت در توزیع روزانه نیز مشکلی ندارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی داروسازان استان با بیان اینکه تاکنون 67 تن محلول الکی (عمدتا 70 درصد) وارد این مرکز شده که از این میزان 57 تن توزیع شده است، اضافه کرد: مابقی نیز در انبار این مرکز موجود است که به تدریج وارد شبکه توزیع می‌شود.

آیت‌اللهی از توزیع بیش از 281 هزار عدد محلول الکی به مقادیر مختلف، بیش از یک میلیون و 950 هزار عدد ماسک در سطح داروخانه‌های زنجان خبر داد و افزود: در مجموع بیش از 227 هزار عدد در وزن و حجم‌های مختلف ژل ضدعفونی‌کننده (از تولیدات داخل استان) و دستکش نایلونی 100 تایی که تولیدکننده آن در هیدج مستقر است، به میزان 763 کارتن در سطح استان توزیع شده است.

آیت‌اللهی اضافه کرد: تا دیروز (19 فروردین ماه) 2 میلیون و 45 هزار جفت دستکش نیتریل و لاتکس نیز به میزان در سطح استان توزیع شده است که بخش کوچکی نیز تحویل بیمارستان‌ها و ادارات و بانک‌ها و مراکز معرفی شده از سوی استانداری گردید.

بعید می‌دانم، مشکل ماسک به این زودی‌ها حل شود

وی با تقدیر از همکاری داروخانه‌های استان در روند توزیع اقلام و تجهیزات پیشگیری تاکید کرد: به جز روزهای نخست، در سطح استان در تهیه الکل و ژل مشکلی وجود ندارد. اما با وجود تمامی تلاش‌ها همچنان مشکل تامین در ماسک و دستکش در کشور و به تبع آن استان زنجان وجود دارد.

پیگیری مشکل کمبود دستکش در داروخانه‌ها

مدیرعامل شرکت تعاونی داروسازان استان با بیان اینکه بعید می‌دانم، مشکل ماسک به این زودی‌ها در سطح کشور حل شود، عنوان کرد: در حوزه تامین و توزیع دستکش بعید می‌دانم مشکلی وجود داشته باشد، زیرا حجم قابل توجهی در سطح داروخانه‌ها پخش شده است، اما تا هفته آتی مشکلی هم اگر وجود داشته باشد، با توزیع دستکش، برطرف می‌شود.

موضوع سهمیه‌بندی در توزیع اقلام پیشگیری به هیچ عنوان درست نیست

مدیرعامل شرکت تعاونی داروسازان استان در پاسخ به سؤال صدای زنجان مبنی بر علت توزیع محدود اقلام پیشگیری در سطح داروخانه‌های استان تاکید کرد: بر اساس موجودی انبار، اقلام را در سطح داروخانه‌های استان پخش کرده‌ایم. در توزیع این اقلام به هیچ عنوان سهمیه‌بندی وجود ندارد، اسناد و مدارک هم در شرکت تعاونی داروسازان استان موجود است. ما هیچوقت در توزیع اقلام پیشگیری تبعیض قائل نمی‌شویم.

وی ادامه داد: توزیع دارو در سطح داروخانه‌های استان به طور متوسط 3 بار در ماه است. برخی شرکت‌ها که مراکز توزیع آنها خارج از استان است ماهانه یک بار توزیع می‌کنند. ما حداقل در هفته‌های پایانی استفند ماه هر روز یک بار توزیع را داشته‌ایم که این مهم در حوزه توزیع برای یک شرکت استانی، رکورد هم محسوب می‌شود به همین دلیل نیز مسئولان در امر توزیع اقلام پیشگیری این شرکت را انتخاب کرده‌اند.

عدم تمایل برخی داروخانه‌های استان برای حضور در امر توزیع اقلام پیشگیری

مدیرعامل شرکت تعاونی داروسازان استان با اشاره به عدم تمایل برخی داروخانه‌های استان برای حضور در امر توزیع که نبود اقلام پیشگیری را در اذهان ایجاد کرده است، عنوان کرد: برخی از داروخانه‌ها اعم از خصوصی و دولتی اصلا اقلام را از شرکت نمی‌خرند زیرا تمایلی برای توزیع ندارند. شرکت تعاونی داروسازان نمی‌تواند به اجبار این اقلام را به آن‌ها تحویل دهد.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمحمدباقر آیت‌الهیشرکت تعاونی داروسازان استانتوزیع ماسک و دستکش در زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1666


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»