کد خبر: 1669
1399/01/23 - 9:4


برای جلوگیری از شیوع کرونا

40 درصد عابربانک‌های استان پول نمی‌دهند

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان: حدود 40 درصد عابربانک‌های استان پول نقد عرضه نمی‌کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

زهرا احمدی- مردم برای رفع نیاز روزانه و خرید برخی از اقلام و یا پرداخت کرایه تاکسیها ناگزیرند از پول نقد استفاده کنند که با ورود بیماری کرونا  و محدودیت‌هایی که در این زمینه برای ردوبدل شدن پول نقد اعمال شده بیش‌تر دستگاه‌های خودپرداز خدمات عرضه پول را ندارند.

 یکی از همشهریان در گفت‌وگو با صدای زنجان می‌گوید: سواد کافی برای خرید با کارت بانکی ندارم و برای همین نیاز به پول نقد دارم و در ایام نوروز نیز به بیش از 16 عابر بانک برای دریافت پول مراجعه کردم ولی هیچ کدام عرضه پول را نداشتند.

برای پیگیری این موضوع و علت ارائه ندادن پول نقد توسط دستگاه‌های عابر بانک با دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان گفت‌وگو داشتیم که در ادامه به آن می‌پردازیم.

حسن دادگر با تایید محدودیت عرضه پول نقد در عابربانک‌های استان اظهار کرد: هم اکنون به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، محدودیت‌هایی در عرضه پول نقد در بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز اعمال شده است.

وی با اذعان به اینکه پول یکی از عوامل مهم در شیوع بیماری کرونا است، ابراز کرد: برای اینکه استفاده از پول نقد برای خریدوفروش‌ها کاسته شود این دستورالعمل ابلاغی از سوی بانک مرکزی توسط بانک‌ها اجرا می‌شود و در همین راستا هم اکنون 30 تا 40 درصد دستگاه‌های خودپرداز استان امکان عرضه پول نقد را نداشته و فقط سایر خدمات الکترونیکی ارائه می‌شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان یکی از شایع‌ترین روش‌های انتقال ویروس کرونا را جابه‌جایی وجه نقد به دلیل تماس بسیار با دست‌ها می‌داند و ابراز می‌کند: بانک مرکزی جهت پیشگیری از شیوع این ویروس طی بخشنامه‌ای، پرداخت و دریافت وجه نقد در شعب بانکی را نیز ممنوع اعلام کرده است.

دادگر با بیان اینکه این طرح از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور اجرا شده است، تشریح می‌کند: طرح محدودیت عرضه پول در بانک‌ها و دستگاه‌های خود پرداز سبب می‌شود که مردم رغبت بیش‌تری برای استفاده از کارت بانکی و خدمات الکترونیک به جای پول نقد برای کارهای روزمره خود داشته باشند و پیش‌بینی می‌شود تا اطلاع ثانوی این محدودیت ادامه داشته باشد.

امسال پول نو عرضه نشد

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان تصریح می‌کند: هر ساله در ایام پایانی سال اسکناس نو در بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز ارائه می‌شد که به علت بیماری کرونا در نوروز امسال امکان عرضه اسکناس نو در بانک‌های سراسر کشور وجود نداشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در این ایام برخی از دستگاه‌های خودپرداز از عرضه پول معاف هستند، اطلاع‌رسانی لازم از سوی بانک‌ها برای خدمات قابل ارائه از طریق دستگاه‌های خودپرداز انجام شده است.

به گفته وی ۶۷۰ دستگاه عابر بانک در سطح استان وجود دارد که بیشتر آن‌ها در شهر زنجان با ۳۹۰ مورد و شهرستان ابهر ۱۰۲ مورد است.

ضدعفونی مداوم دستگاه‌های خودپرداز

وی با تاکید بر اینکه روزانه 2 تا 3 مرتبه دستگاه‌های عابربانک در سطح استان برای پیشگیری از کروناویروس توسط کارکنان بانک‌ها ضدعفونی می‌شود، گفت: نحوه ضدعفونی عابربانک‌ها بسیار مهم است به‌طوری/که در ضدعفونی‌های غیراصولی که اخیرا انجام شد قطعات برخی از عابربانک‌ها دچار سوختگی شده و کارایی خود را از دست دادند.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانخودپرداز بانک‌هاشورای هماهنگی بانک‌های زنجانحسین دادگر
sedayezanjannews.ir/nx1669


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»