کد خبر: 1679
1399/01/25 - 15:0


واکنش رئیس شورای شهر زنجان به برخی شایعه‌ها در مورد دخالت وی برای تعیین تکلیف زمین‌های ضلع شمالی دانشگاه آزاد:

اهل معامله نیستم

نهادهای ناظر پیگیر باشند

پایگاه خبری صدای زنجان

الهام احمدی- رئیس شورای شهر زنجان در پاسخ به برخی صحبت‌های انجام شده در مورد علت تلاش و حمایت وی برای تعیین تکلیف زمین 3.7 هکتاری مورد اختلاف شهرداری با بنیاد شهید و انجام معاملاتی با این نهاد گفت: بنده اهل معامله و تفاهم نیستم ولی این‌که می‌گویند بنده پیگیر به نتیجه رسیدن این موضوع هستم درست است.

عباس راشاد، رئیس شورای شهر زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی صدای زنجان در واکنش به برخی شایعه‌ها در مورد تلاش وی برای به نتیجه رساندن پرونده زمین مورد اختلاف بنیاد شهید و شهرداری در محدوده شمال دانشگاه آزاد به نفع بنیاد شهید و انجام توافقاتی با وی اظهار کرد: بنده پیگیر به نتیجه رسیدن این موضوع هستم ولی این‌که بخواهم معامله و یا تفاهمی بابت آن انجام دهم خیر. بنده اهل معامله نیستم چون این‌گونه فعالیت‌ها با روحیه‌‌ام سازگار نیست.

وی با بیان این‌که نهادهای ناظر و رسانه‌ها می‌توانند روند سپری شده در این پرونده را مورد بررسی قرار داده و اگر یک نقطه تاریکی در این قضیه مشاهده شد موضوع را پیگیر باشند، یادآور شد: بنده از ابتدای شورای سوم پیگیر این موضوع هستم و برای تعیین تکلیف این زمین‌ها تلاش می‌کنم چرا که استدلال‌های خودم را دارم و معتقدم افرادی به دلایل مختلف گره‌هایی را زدند که باید باز شود.

زمین متعلق به بنیاد شهید است

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به این‌که براساس قدمت تاریخی زمین مذکور برای بنیاد شهید است چون در طول سال‌های گذشته میلیاردها تومان برای احداث استخر و مرکز توانبخشی و غیره هزینه کردند، بیان کرد: در حال حاضر اختلافاتی بر سر مالکیت این زمین بین شهرداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود دارد که مقصر هیچ کدام از این دو نهاد نیستند چرا که در آن زمان برای ارائه زمین‌هایی به دانشگاه آزاد تغییراتی در اسناد انجام دادند که الان بر سر مالکیت زمین‌هایی که متعلق به بنیاد شهید است هر دو نهاد مدعی هستند.

راشاد با تأکید بر این‌که سال‌هاست سرمایه میلیاردی شهرداری در این زمینه بلاتکلیف مانده و باید موضوع مالکیت تعیین تکلیف شود، افزود: در حال حاضر در زمین 3.7 هکتاری مورد بحث نزدیک به 2 هکتار آن مربوط  به بنیاد شهید و یک و هفت هکتار آن متعلق به شهرداری است که با تغییر کاربری آن در کمیسیون ماده 5، ده‌ها میلیارد تومان ثروت شهرداری زنده می‌شود.

وی با بیان این‌که تأکید بنده بر تعیین تکلیف اختلافات شهرداری با دیگر نهادها بر سر مالکیت زمین‌های مورد بحث است، بیان کرد: شهرداری با تعیین تکلیف این زمین‌ها هم سرمایه‌های میلیاردی خود را زنده می‌کند هم حق و حقوق نهادهای دیگر را می‌دهد.

رئیس شورای شهر زنجان معلق ماندن پرونده‌های مذکور را متضرر شدن شهرداری و به تبع آن نهادهایی مانند بنیاد شهید دانسته و عنوان کرد: احداث مرکز توانبخشی باید تاکنون به اتمام می‌رسید ولی به دلیل اختلافات مالکیتی همچنان نیمه‌کاره رها شده است.

وی با تأکید بر این‌که چندین بار به صورت رسمی از استاندار و معاون عمرانی وی و نیز مدیرکل بنیاد شهید درخواست حل این مشکل را داشتم، خاطرنشان کرد: طرح تفاهم را نیز در مورد تعیین تکلیف زمین‌های مورد اختلاف شهرداری و با دیگر نهادها به استاندار را ارائه دادم.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانعباس راشادزمینهای دانشگاه آزاد زنجانبنیاد شهید
sedayezanjannews.ir/nx1679


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»