کد خبر: 1687
1399/01/28 - 12:39


مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

مشکلی در تامین واکسن طیور وجود ندارد

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه مشکلی در تامین واکسن طیور در استان وجود ندارد، تاکید کرد: گاهی اوقات اظهارات مربوط به کمبود واکسن به نبود برند مورد نظر مرغدار و تولیدکننده برمی‌گردد.

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدی- مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه مشکلی در تامین واکسن طیور در استان وجود ندارد، تاکید کرد: گاهی اوقات اظهارات مربوط به کمبود واکسن به نبود برند مورد نظر مرغدار و تولیدکننده برمی‌گردد.

محمدباقر حاج كاظمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی صدای زنجان با اشاره به مشکلات مرغداران و تولیدکننده‌های بخش صنعت طیور در ماه‌های پایانی سال و ایام تعطیلات نوروزی اظهار کرد: همه ساله در این ایام کلیه بخش‌ها به دلیل مسائل مربوط به واردات و نقل و انتقالات دچار مشکلات جدی می‌شوند اما در حال حاضر شرایط به سمت عادی شدن پیش می‌رود.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه یکی از مسائلی که در امر پیشگیری از بیماری‌های طیور علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار است واکسیناسیون است، عنوان کرد: اگر واکسیناسیون به خوبی و روی اصول صحیح انجام گیرد در امر پیشگیری بسیار مهم است، ولی اگر نسنجیده وغلط انجام گیرد چه بسا عامل ایجاد بیماری و تلفات شود. البته واکسیناسیون در هر منطقه بسته به میزان آلودگی و نوع بیماری منطقه فرق می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات این روزهای مرغداران در زمینه تامین نهاده موردنیاز در مورد وضعیت بازار واکسن طیور به عنوان یکی از نهاده‌های ضروری در بحث پرورش طیور عنوان کرد: معمولا در زمینه واکسن، کم و کسری وجود دارد اما هم‌اکنون شرایط به سمت بهبودی می‌رود.

وی با بیان اینکه مشکل جدی در تامین واکسن طیور در استان وجود ندارد، تاکید کرد: گاهی اوقات اظهارات مربوط به کمبود واکسن به نبود برند مورد نظر مرغدار و تولیدکننده برمی‌گردد.

حاج كاظمی نیوکاسل، برونشیت و گامبورو را سه واکسن مهم برای رفع بیماری در پرورش طیور اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در زمینه تامین این سه واکسن در سطح استان مشکلی وجود ندارد اما همانطور که گفته شد، ممکن است مرغداران به دلیل عدم یافتن برند مدنظر دچار مشکل شوند.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاندامپزشکی زنجانکمبود واکسن طیورمحمدباقر حاج كاظمی
sedayezanjannews.ir/nx1687


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»