کد خبر: 1726
1399/02/07 - 10:43


رئیس شورای شهر زنجان در پاسخ به وضعیت آسفالت معابر شهر و نارضایتی شهروندان؛

دستگاه‌های ناظر ورود کنند

رئیس شورای شهر زنجان ادامه روند فعلی در آسفالت‌ریزی را خسارت بر اموال عمومی دانست و گفت: دستگاه‌های ناظر در این قضیه ورود کنند چرا که ما نیز رویه فعلی در آسفالت‌ریزی را به هیچ وجه قبول نداریم

پایگاه خبری صدای زنجان

ایرج رفیعی- رئیس شورای شهر زنجان ادامه روند فعلی در آسفالت‌ریزی را خسارت بر اموال عمومی دانست و گفت: دستگاه‌های ناظر در این قضیه ورود کنند چرا که ما نیز رویه فعلی در آسفالت‌ریزی را به هیچ وجه قبول نداریم.

عباس راشاد امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی صدای زنجان با اشاره به این‌که رویه فعلی در آسفالت‌ریزی که چندین سال است در شهر زنجان انجام می‌شود را به هیچ وجه قبول ندارم، اظهار کرد: سال گذشته و امسال نیز بر تغییر رویکرد در آسفالت‌ریزی را مورد تأکید قرار دادم چرا که روند فعلی متحمل کردن خسارت بر شهر و شهروندان است.

وی به استفاده از مصالح جایگزین همانند بتن آرسی سی پی و یا پیور به جای آسفالت در پارک گلستان اشاره کرد و گفت: در بودجه سال 98 شهرداری به شهرداران مناطق نیز تأکید شده تا به عنوان نمونه در برخی از مناطق از بتن آر سی سی پی در آسفالت‌ریزی استفاده کنند تا در صورت مورد قبول بودن در مناطق دیگر نیز از آن‌ها بهره ببریم.

رئیس شورای شهر زنجان با تأکید بر این‌که رویه فعلی در آسفالت‌ریزی همه ساله خسارت قابل توجهی به شهرداری وارد کرده است، افزود: پیش از این نیز برخی شرکت‌ها فعالیت‌هایی را در آسفالت‌ریزی داشته و تعهداتی دارند که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی به ضرورت ورود دستگاه‌های ناظر بر امر آسفالت معابر و خسارت‌هایی که متحمل شهر و شهرداری شده است، اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه در طی چند سال گذشته خسارت‌های زیادی به اموال عمومی و خودروهای شهروندان به سبب وجود رویه غلط آسفالت‌ریزی وارد آمده است که نیاز به ورود دستگاه‌های ناظر است.

راشاد با بیان این‌که استفاده از مصالح جایگزین محدودیت زمانی نداشته و همانند پیور می‌توان در طول سال در معابر پیاده‌سازی کرد، گفت: در حال حاضر به دلیل قیمت بالای قیر و کمبود آن امکان آسفالت معابر شهر با قیر وجود نداشته و در عوض سیمانی که در بازار موجود است می‌تواند جایگزین مناسبی باشد.

وی با تأکید بر این‌که متأسفانه اهرم فشاری بر شهرداری برای تغییر رویکرد فعلی در آسفالت‌ریزی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند این مطالبه مردمی را پررنگ کرده و نقش تأثیرگذاری در تغییر رویکرد فعلی داشته باشند و مانع وارد آمدن خسارت‌های بیش از این به شهروندان و شهرداری شوند.

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجانشورای شهر زنجانشهرداری زنجانوضعیت آسفات معابر
sedayezanjannews.ir/nx1726


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»